עדיין רודפת: השבוע הקריטי של מנצ'סטר סיטי מתחיל

מנצ'סטר סיטי
מנצ'סטר סיטי | Gettyimages

האלופה ומאמנה המעוטר פפ גווארדיולה ניצבים בפני ימים גורליים. אחרי ההפסד המפתיע בניוקאסל וכשהפער מליברפול הוא חמש נקודות, ניב דברת מנתח את מצבם של התכולים רגע לפני שארסנל תגיע לאיתיחאד (18:15 בספורט2)

(גודל טקסט)

חודש ינואר אמור היה להירשם בהיסטוריה של מנצ'סטר סיטי כאחד החודשים הפוריים והמוצלחים בתולדות המועדון. חודש שהחל בניצחון על ליברפול במשחק העונה באיתיחאד העניק לאוהדי סיטי תחושה שהפער מליברפול בר השגה, למרות שקבוצתם עדין על תקן 'הרודפת' ואינה 'הנרדפת' . שלוש הנקודות נגד המייטירדס עשויות להוות נקודת מפנה תכולה במאבק האליפות האינטנסיבי.

מאז אותו ניצחון על המוליכה, גם האופטימיים מבין אוהדי הקבוצה לא ציפו למבול השערים שהמטירו חניכיו של גווארדיולה בשבועות שלאחר מכן: 16 שערים כבשה סיטי בפער של שלושה ימים בלבד במשחקי הגביע האנגלי וגביע הליגה מול יריבות מליגות המשנה, רות'רהאם וברטון אלביון בהתאמה, כאשר התשיעייה שהבקיעה סיטי נגד ברטון, קבוצת מרכז טבלה בליגה השלישית בממלכה, היוו מפגן כוח עוצמתי שגם בכירי הפרשנים בממלכה לא לקחו כמובן מאליו.

ביציאה מהאצטדיון לכיוון תחנת הרכבת, אוהדי סיטי, סטנלי וואגסטף וכריס סוויין, לא הסתירו התרגשותם מהניצחון המוחץ: "הניצחון הזה הוא מסר לגבי היכולות של הקבוצה שלנו. כאשר רשימת הפצועים מצטמצמת וגבריאל ז'סוס בלתי ניתן לעצירה עם רביעייה, זהות היריבה פשוט לא רלוונטית, גם העונה האליפות תהיה תכולה", הם משוכנעים. "העובדה שהבסתם יריבה מהליגה השלישית לא מטעה במעט?", הקשיתי על האוהדים, שמצדם, היו נחרצים: "גם במשחקי אימון נגד קבוצת המילואים נדיר שנכבוש תשיעייה. שיחקנו מול קבוצה מקצוענית, לא נגד קונוסים. כל שחקן בסגל של ברטון אלביון חולם לקבל הזדמנות לשחק בפרמיירליג, כשהם מתמודדים נגד אלופת אנגליה זוהי הבמה המרכזית ביותר עבורם להציג את היכולות שלהם והם בהחלט הראו למה הם מסוגלים הערב – להתמודד נגד הירידה לליגה הרביעית!", לגלגו צמד האוהדים בנחרצות.


מה שהספיק מול קבוצה מהליגה השלישית, לא סייע בניוקאסל (Gettyimages)

משחקה האחרון בחודש ינואר, נגד יריבה נוחה על הנייר בדמותה של ניוקאסל במחזור אמצע השבוע, עשוי היה להעניק לסיטי אפשרות לקזז באופן זמני את הפער מליברפול לנקודה אחת בלבד, עד למשחקם של הסקאוזרים באנפילד נגד לסטר, אבל שחקניו של פפ לא הצליחו לתרגם שער יתרון מוקדם של אגוארו לאחר 24 שניות בלבד לניצחון ויצאו מסנט ג'יימס פארק נטולי נקודות.

על מנת לזכות בתואר האליפות בליגה הטובה בעולם, עקביות היא מונח קריטי בתצוגות של מועדון שרוצה ללכת עד הסוף. שלושה הפסדים בפרק זמן של שישה שבועות בלבד נגד יריבות נחותות באופן משמעותי כקריסטל פאלאס, לסטר וניוקאסל מערערים את הסיכוי של הסיטיזנס להשלים זכייה שנייה ברציפות באליפות הפרמיירליג.

פפ גווארדיולה זכה בלא פחות מ-24 תארים במועדונים השונים בהם אימן ברחבי אירופה, אולם יתכן והוא ניצב כעת בפתחו של אחד השבועות המאתגרים בקריירת האימון העשירה שלו: סיטי תתמודד בשבוע אחד עם ארסנל, אברטון וצ'לסי, שלושה מועדונים שמתמודדים עם קשיים פנימיים שונים בתכלית, אולם כל שלוש הקבוצות יגיעו לקרב מול התכולים במוטיבציית שיא על מנת לעשות צעד נוסף קדימה במטרה לממש את המטרות האישיות שלהן. הראשונה בסדרה תהיה ארסנל – אבל האם גם התותחנים יצליחו להדהים את יושבי האיתיחאד? (החל מ-18:15, ישיר בספורט2).


מעידה נוספת לא יכולה לבוא בחשבון (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי