גווארדיולה: "אולי נמות בדרך, אבל ננסה לזכות באליפות"

אילקאי גונדואן, ראחים סטרלינג
אילקאי גונדואן, ראחים סטרלינג | AFP

מנצ'סטר סיטי ניצחה 0:2 בחוץ את אברטון ושבה לפסגת הפרמיירליג, המנג'ר התפייט: "העצה הכי טובה שלי היא אף פעם לא להרים ידיים. יכולנו להיות במרחק 10 נקודות מליברפול ועכשיו אנחנו ראשונים"

(גודל טקסט)
לפני מעט יותר משבוע זה נראה היה שליברפול תברח לליגה ותגדיל את הפער ממנצ'סטר סיטי לשבע נקודות הפרש, אבל אתמול (רביעי) הושלם המהפך ואלופת הפרמיירליג שוב במקום הראשון. במשחק שהוקדם מהמחזור ה-27 ניצחה מנצ'סטר סיטי בחוץ 0:2 את אברטון, וכעת, כשהיא עם משחק עודף על פני המייטירדס, היא חלפה על פני ליברפול בטבלה בשל הפרש שערים עדיף.


שני השערים הובקעו בזמן הפציעות, איימריק לאפורט עשה זאת בחצי הראשון ובחצי השני גבריאל ז'סוס כבש בהתקפה האחרונה של המשחק, במה שנתן הוכחה נוספת להצהרותיו של המנג'ר פפ גווארדיולה על כך שמנצ'סטר סיטי אף פעם לא תרים ידיים במאבק האליפות. בעיתון "מירור" כבר מיהרו להצהיר: "סיטי כעת הפיבוריטית לזכות בתואר".


גווארדיולה אמר בסיום: "רק לפני כמה ימים היינו יכולים להיות במקום השני במרחק שבע נקודות מליברפול ועכשיו אנחנו במקום ראשון. מה שקרה הוא העצה הכי טובה לשחקנים שלי – אף פעם לא להיכנע. העצה שלי לכל ספורטאי היא לנסות לנצח תמיד, כי החיים יכולים להשתנות ברגע". ואכן, רק לפני תשעה ימים היה נדמה לכל אוהד ממוצע של סיטי שהעונה כמעט נגמרה אחרי ההפסד לניוקאסל 2:1, אבל ליברפול לא לקחה את מה שסיטי הציעה וסיימה שני משחקים בתיקו.


Daily Telegraph sport: City storm back to top #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/qVBL6gUP6d

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) 6 בפברואר 2019


סיטי לא הרשימה אתמול מול הטופיס, אבל עלתה למשחק עם רצון עז לנצח ופפ בטוח שיש לקבוצה שלו את היכולת לרוץ למרחקים ארוכים כשהיא מעורבת עדיין בכל ארבעת המפעלים האפשריים: "עכשיו אנחנו במצב הרבה יותר טוב. שיחקנו משחק אחד יותר, אבל עשינו את המיטב. לפני חודש היינו יכולים להיות אפילו במרחק עשר נקודות מליברפול. נכון שליברפול משחקת פחות מאיתנו ויכולה לתת לשחקנים יותר מנוחה, אבל לא יודע מה הם חושבים או עושים. יש עוד מועמדות לתואר וכל משחק קשה. יש לנו המון משחקים ובמצב כזה יכולנו להרים ידיים, אבל זה לא קרה. הפגנו משחק ענק נגד ליברפול והשחקנים האלה הראו את התשוקה שלהם באמצעות היכולת שלהם במשחקים בשנתיים האחרונות. אני לא יכול להטיל בהם ספק. לא יודע לאיזה מרחק נוכל ללכת. אולי נמות בדרך, אבל אנחנו מנסים".


גווארדיולה גם התייחס ללוח הזמנים הצפוף במיוחד של סיטי בשל מעורבותה בארבע מסגרות: "בעבר הייתי שומע ממנג'רים כמו פרגוסון ובניטס מתלוננים על לוח המשחקים הצפוף, עכשיו גם אני הגעתי לפרמיירליג ואני מבין את המצב. אם היינו משחקים במסגרת אחת בלבד לוח המשחקים היה סביר, אבל כשאתה משחק בארבע מסגרות שונות אתה חייב להסתגל".


המשחק הבא של סיטי יהיה כבר ביום ראשון באיתיחד נגד צ'לסי, עוד משחק קשה במיוחד שמצפה לסיטי וגם ממנו גווארדיולה לא מתרגש: "נשארו 12 משחקים לסיום ואנחנו מובילים, אבל מדובר בעוד הרבה נקודות בקופה. המשחק נגד צ'לסי יהיה עוד מבחן גדול גדול, כי צ'לסי קבוצה גדולה שהיו לה שבעה ימים להתכונן. גם אנחנו צריכים להתכונן וזה יהיה כמו גמר עבורנו. אם ניקח עוד שלוש נקודות זה יהיה צעד גדול קדימה".



ביום ראשון כבר מצפה להם קרב נוסף, הפעם מול צ'לסי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי