צפו בתקציר: ליברפול שוב ראשונה לאחר 0:3 על בורנמות'

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | AFP

אחרי שתי תוצאות תיקו ואיבוד הפסגה, החבורה של קלופ חגגה על חשבון הקבוצה ממרכז הטבלה עם שערים של מאנה (24), ויינאלדום (34) וסלאח (48). ארסנל נצמדה לצ'לסי במקום החמישי עם 1:2 על האדרספילד

קבוצות: בורנמות'
(גודל טקסט)

ליברפול אמנם החלה את המחזור רק במקום השני בפרמיירליג, אבל זה בגלל שסיטי שיחקה כבר משחק השלמה שהוקדם מהמחזור ה-27 נגד אברטון. הערב (שבת) היא חזרה למקום הראשון עם 0:3 ענק על בורנמות', והחזירה את הלחץ לאלופה המכהנת. במקביל, ארסנל נצמדה לצ'לסי עם 1:2 על האדרספילד החלשה.

ליברפול – בורנמות' 0:3
ליורגן קלופ ושחקניו יש עכשיו שבוע מנוחה, אם כי הם היו מעדיפים לשחק בו במסגרת הגביע, אבל לאחר מכן מצפה להם סדרת משחקים לא קלה נגד באיירן מינכן בליגת האלופות ואז נגד מנצ'סטר יונייטד, ווטפורד ואברטון בליגה ושוב באיירן. הדרך עוד ארוכה לאליפות, ואם המייטי רדס רוצים סוף סוף לזכות בתואר הם יצטרכו להוציא את המקסימום מכל משחק.

אחרי שתי תוצאות התיקו הרצופות ואיבוד הפער המשמעותי בפסגה, בורנמות' היתה בדיוק היריבה שליברפול היתה צריכה. בסיבוב הקודם זה נגמר ב-0:4, ולמעשה בארבעת המשחקים האחרונים בין הקבוצות המאזן הוא 0:14 למרסיסייד. ועדיין, לא בטוח שנגד הקבוצות האחרון, בעיקר החזקות בליגה, זה יעזור. נקודות האור הן טרנט אלכסנדר ארנולד, שחזר מפציעה ונכנס במחצית השנייה ונראה שהוא מסוגל לתרום לא מעט, סאדיו מאנה שנמצא בכושר הטוב בקריירה שלו ומוחמד סלאח, שניצל את היעדרותו של אובמיאנג מסגל ארסנל כדי להגדיל את הפער בראש טבלת הכובשים.

אייב מול רוברטסון. דווקא בורנמות' פתחה טוב יותר (AFP)
אייב מול רוברטסון. דווקא בורנמות' פתחה טוב יותר (AFP)

הפתיחה היתה שייכת לבורנמות', כשפרייזר מנסה את אליסון פעם אחת וג'ורדן אייב עושה חיים קשים לרוברטסון על הקו, אבל המרסיסייד התעוררו לאחר כמה דקות. בדקה ה-24 מילנר הגביה כדור לתוך הרחבה, שם חיכה סאדיו מאנה – ספק בנבדל – ונגח פנימה. זהו משחק רביעי ברציפות בו מאנה כובש, נתון שהוא רושם לראשונה בקריירה. 10 דקות עברו, בהן עוד כמה התקפות של ליברפול, וג'ורג'יו ויינאלדום קיבל כדור גאוני מרוברטסון, מצא את עצמו מול בורוץ' שיצא לא טוב והקפיץ במומחיות לשער הריק.

המחצית השנייה נפתחה בשליטה מוחלטת של ליברפול. כבר תוך שלוש דקות היא יצאה למתפרצת אדירה שהתחילה אצל מאנה וקייטה, שמסר רחוק לפירמינו. הברזילאי הגיע לרחבה והכניס בעקב לסאלח, שלא התבלבל ושלח כדור שטוח לפינה הרחוקה.

סאדיו מאנה. בתקופה הטובה בקריירה (AFP)
סאדיו מאנה. בתקופה הטובה בקריירה (AFP)

הרכבים
ליברפול
: אליסון, ג'יימס מילנר, וירג'יל ואן דייק, ג'ואל מאטיפ, אנדרו רוברטסון, ג'ורג'יו ויינאלדום (טרנט אלכסנדר ארנולד 77), פאביניו, נבי קייטה, סאדיו מאנה (דיבוק אוריגי 87), רוברטו פירמינו (דניאל סטארידג' 90), מוחמד סלאח.

בורנמות': ארתור בורוץ', דייגו ריקו (כריס מפאם 80), סטיב קוק, נת'ן אקה, אדם סמית', ריאן פרייזר, אנדרו שורמן, ג'פרסון לרמה (ליס מוסה 73), ג'ורדן אייב (דומיניק סולאנקה 59), דן גוסלינג, ג'ושוע קינג.

האדרספילד – ארסנל 2:1 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
התותחנים אמנם עדיין במקום השישי, מה שיביא אותם לאירופה רק דרך זכייה בגביע של סיטי, יונייטד או צ'לסי (או דרך זכייה שלהם בליגה האירופית), אבל פתאום הם עם אותו מס' נקודות כמו של צ'לסי – והיא תפגוש מחר את מנצ'סטר סיטי המאיימת. כמו במקרה של ליברפול, הניצחון הזה היה לא חוכמה נגד קבוצה כל כך חלשה, אבל בינתיים זה יספיק.

שחקני ארסנל חוגגים. איוובי מחזיר את הקרדיט (AFP)
שחקני ארסנל חוגגים. איוובי מחזיר את הקרדיט (AFP)

ארסנל פתחה טוב יותר ובדקה ה-16 עלתה ליתרון מוצדק, כשאלכס איוובי הגיע לכדור רוחב של קולסינאץ' ומהאוויר שלח אותו לרשת. עוד לפני סיום המחצית האלכס השני בהתקפה, אלכסנדר לקאזט, הכפיל בבעיטה נהדרת לאחר בישול של מייטלנד-ניילס. ארסנל שייטה לניצחון, אבל סיימה ם טעם רע כשקולסינאץ' הבקיע שער עצמי בדקה ה-93.

הרכבים
האדרספילד
: בן האנר, טום סמית', טרנס קונגולו (אריק דורם 56), ג'ונתן הוג, ז'וניניו באקונה (קרלן אחרן גרנט 83), ארון מוי, אדאמה דיאקאבי, זאנקה, כריסטופר שינדלר, ג'ייסון פאנצ'ן (לורן דפוייטרה 66).

ארסנל: ברנד לנו, אינסלי מיטלנד ניילס, לורן קוסיילני, שחורדאן מוסטאפי, נאצ'ו מונריאל, סיאד קולסינאץ', לוקאס טוריירה (מוחמד אלנני 59), מתאו גונדוזי, הנריק מחיטריאן (דניס סוארס 76), אלכס איוובי (ג'וזף ווילוק 88), אלכסנדר לקאזט.


תוצאות נוספות
ווטפורד – אברטון 0:1
סאות'המפטון – קרדיף 2:1
קריסטל פאלאס – ווסטהאם 1:1
ברנלי – ברייטון 1:3 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי