התקף פאניקה: על המשמעות של העונש הכבד שספגה צ'לסי

אדן הזאר
אדן הזאר | Gettyimages

זידאן התנה את הגעתו ב-200 ליש"ט לרכש, הבלוז ינסו להשיג אישור חריג לממש את האופציה על היגוואין ומה יעלה בגורלו של אדן הזאר? אחרי ה"אמברגו", עליו הם מתכוונים לערער, יעקב זיו עם תמונת מצב

(גודל טקסט)

סוג של הלם בצ'לסי, שנענשה באיסור החתמת שחקנים בשני חלונות ההעברות הבאים – משמע שהיא לא תוכל לצרף שחקנים בעונה הבאה. כבר חודשים ארוכים הבלוז ידעו שזה עלול להגיע, עורכי הדין של המועדון עסקו בכך זמן ורב והיו מודעים למצב, אך הצפי היה לעונש קל יותר. הקבוצה הלונדונית מהירה להודיע שהיא תערער לבית הדין בלוזאן במטרה להשיג הקלה או דחייה.

זו לא הפעם הראשונה שצ'לסי ספגה סוג של 'אמברגו', כאשר ב-2009 היא הואשמה שהחתימה את גאל קאקוטה בצורה לא חוקית והוגשה נגדה תלונה על ידי ראן הצרפתית. הפעם מדובר על עבירות חמורות הרבה יותר כאשר פיפ"א טענות שלא פחות מ-29 שחקנים הוחתמו שלא כחוק.

שלוש קבוצות שספגו בעבר עונש דומה  – ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד וברצלונה. בניגוד לשלושתן, צ'לסי נמצאת בעיצומה של סיטואציה מורכבת כאשר פיטוריו של המנג'ר מאוריציו סארי ענמצאים על הפרק. זינדין זידאן, שהוזכר כמועמד לתפקיד, דרש תקציב של 200 מיליון ליש"ט רכש כתנאי להגעתו וכעת נראה שאף מנג'ר מהשורה הראשונה לא יסכים לקבל את המשרה.


צ'לסי צפויה לבקש אישור חריג. גונסאלו היגוואין (Gettyimages)

לגבי גונסאלו היגוואין מתאו קובאצ'יץ' שהגיעו בהשאלות מיובנטוס ומריאל מדריד. העונש אוסר על צ'לסי להאריך הסכמי השאלה וכמובן לרכוש שחקנים כך שהשניים יחזרו לקבוצות שלהם. בהסכם של הקשר אין אופצית רכישה, אך הבלוז תכננו לנהל מו"מ עם הבלאנקוס דבר שכאמור לא יקרה. בנוגע לחלוץ המצב מסובך יותר מאחר ובהסכם שלו קיימת אופציה. ייתכן שצ'לסי תבקש מפיפ"א אישור חריג להפעיל את הסעיף. לצ'לסי אין אפשרות להחזיר את אלברו מוראטה, אותו השאילה לאתלטיקו מדריד עד יוני 2020 מאחר ולא הוכנס להסכם סעיף המאפשר לה לשקול מחדש את המשך ההשאלה בקיץ הקרוב.

השאלה הגדולה ביותר היא מה יעלה בגורלו של אדן הזאר, הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה. צ'לסי יכולה למכור שחקנים ולהאריך חוזים, אולם קשה להאמין שהיא תמכור שחקן משמעותי כמו הבלגי כשאין לה אפשרות להביא לו מחליף. מצד שני, הזאר, שחתום במועדון עד 2020, עשוי להישאר עונה נוספת אלא שאז הוא יעזוב ללא תמורה בסיום העונה הבאה והקבוצה עלולה לאבד את הנכס הגדול ביותר שלה בחינם.

שחקן נוסף שדובר עליו רבות הוא הצעיר קלום הדסון-אודוי שרצה לעזוב לבאיירן מינכן והמועדון לא הסכים לשחררו. כעת צ'לסי תעשה הכל על מנת להחתים אותו על חוזה חדש. עורך ה"סאן" מרטין ליפטון כתב באתר של העיתון: "לשחקני צ'לסי יש קלף חזק נגד המועדון – הבחירה בידיים שלהם". ליפטון הוסיף: "מספר מועדונים נוספים בפרמיירליג נחקרים ועלולים לספוג עונש דומה".

ג'ימי פלויד האסלביינק ששיחק בצ'לסי בתחילת שנות האלפיים התראיין ל"סקיי ספורט": "הם רכשו את כריסטיאן פולישיץ' וההחתמה הזו בתוקף, אבל כרגע הם לא יכולים למצוא מישהו אחר כדי להחליף את הזאר וגם לא להשביח שחקן קיים כך שטוב יעשו אם יאריכו להזאר את החוזה וישכנעו אותו להישאר. זו מכה קשה למועדון, אבל גם הזדמנות טובה למצוא עוד צעירים מוכשרים בקבוצה שיעלו לסגל הבוגר.אודוי ולופטוס-צ'יק הם לא השמות היחדים".


מה יעלה בגורלו? אדן הזאר (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי