מונצ'י סיכם בארסנל, סלאח יחפש את שערו ה-50 נגד יונייטד

מונצ'י
מונצ'י | Gettyimages

המנהל הספורטיבי של רומא עשוי לאחד כוחות עם אמרי, התותחנים רוצים לזנק למקום הרביעי נגד סאות'מפטון (ראשון 15:55, ישיר בספורט1). במקביל ליברפול תנסה לשמור על הפסגה באולד טראפורד (15:50, ישיר בספורט2)

(גודל טקסט)

המחזור ה-27 של הפרמיירליג יימשך מחר (ראשון) עם צמד משחקים מרתקים, כשבמוקד המפגש באלד טראפורד של ליברפול למנצ'סטר יונייטד. במשחק המקביל, ארסנל שהבטיחה את עלייתה לשמינית הגמר הליגה האירופית תארח את סאות'המפטון הנמצאת מתחת לקו האדום.

מנצ'סטר יונייטד – ליברפול (ראשון 15:50, שידור ישיר בספורט2)
ליברפול תעבור מחר באחת התחנות הקשות בליגה כאשר תתארח באולד טראפורד נגד מנצ'סטר יונייטד הלוהטת במשחק שבו אם תפסיד, היא עלולה לאבד את המקום הראשון לפרמיירליג למנצ'סטר סיטי.

זה עומד להיות אחד הקרבות המרתקים של העונה עם קריצה לשכנים הרועשים במנצ'סטר. אולה גונאר סולשיאר לא הפסיד ב-12 משחקים בכל המסגרות עם יונייטד באנגליה ועם 11 נצחונות ותיקו אחד לעומת הפסד באלופות לפריז סן ז'רמן בעוד שליברפול באותה תקופה איבדה גובה מעט וסיימה פעמיים בתיקו 1:1 מול לסטר ו-ווסטהאם ואיבדה נקודות יקרות. ביונייטד אופטימיים שג'סי לינגארד ואולי גם אנטוני מרסיאל יהיו כשירים למשחק. וירג'יל ואן דייק שהיה מושעה מהמשחק באלופות נגד באיירן חוזר לליגה, אבל דיאן לוברן הפצוע ימשיך להיעדר.

טרנט אלכסנדר-ארנולד נחשב חבר קרוב של מרקוס ראשפורד בנבחרת אנגליה והשניים גם מרבים לבלות ביחד, אבל המגן אמר שהידידות הזאת תישכח מחר לעימות הגדול באולד טראפורד. לשאלה אם ישלח הודעות טקסט לראשפורד לפני המשחק אמר: "בטוח שלא. ביום המשחק לא יהיו חיוכים בינינו. אנחנו הולכים למלחמה נגדם ונקווה שנצא בצד המנצח. אנחנו חברים, אבל יש יריבות קשה כשאנחנו במועדונים שלנו. הנבחרת עזרה לרובנו לצאת מהקטע של יריבות מרה, אבל כשאתה לא בנבחרת עסקים כרגיל".


קאנטונה מפגרן לסולשיאר (Gettyimages)

יונייטד הפסידה במשחק האחרון 3:1 באנפילד וז'וזה מוריניו פוטר ומאז יצאה לדרך מטורפת שמעט מנג'רים עשו בפרמיירליג אם בכלל. יונייטד הוכיחה את עצמה גם נגד הגדולות באנגליה. גברה על צ'לסי 0:2 בגביע האנגלי וניצחה בליגה את טוטנהאם 0:1 ואת ארסנל 1:3. כעת סולשיאר רוצה לחסל עוד קבוצה אדומה. כוכב יונייטד לשעבר אריק קאנטונה אמר עליו: "הוא לא ספק הבן הרוחני של אלכס פרגוסון. הוא החזיר את הזהות לקבוצה ואת ההרגשה שיש ליונייטד נשמה. הייתי אומר שפרגי וסולשיאר הם כמו יוהאן קרויף שאימן את ברצלונה ופפ גווארדיולה שאימץ את הדרך שלו אחר כך. לא כל שחקן יכול להיהפך אחר כך למאמן, אבל חשוב לדעתי שיש ליונייטד מאמן שגם מכיר את הנשמה של הקבוצה. ברור שצריך לתת לו את הג'וב באופן קבוע. אני מדבר כאוהד הקבוצה וחושב שזה נפלא שיש היום מאמן על הקווים עם נשמה של השדים האדומים".

לטענת אנשי ליברפול ביונייטד פיזרו שום על הדשא באולד טראפורד אתמול, אבל לא נגד עין הרע או משהו דומה אלא שלשום יש תכונות ששומרות מפני נזקים לדשא. אתמול פיזרו שם שום בכל המגרש ולפי התקשורת: "ריח השום מתערבב בדשא וזה מריח כמו מטבח איטלקי".

מוחמד סלאח עשוי לכבוש את שערו ה-50 בפרמיירליג במדי ליברפול נגד יונייטד אחרי שהבקיע 49 שערים ב-62 משחקים. אם יכבוש יהיה השחקן המהיר ביותר של ליברפול שמגיע ל-50 שערים בפרמיירליג. "לא משנה נגד מי אנחנו משחקים המטרה היא לנצח", אמר סלאח. ליברפול שלא כבשה מול באיירן ב-0:0 באלופות לראשונה אחרי 23 משחקים בכל המסגרות מקווה לחזור לכבוש. ליברפול הפסידה שבעה מתשעה משחקי החוץ האחרונים שלה באולד טראפורד והפסד מחר עשוי להיות סוף הסיפור לאחר שמנצ'סטר סיטי נמצאת בכושר מדהים ולא מאבדת נקודות בליגה. הניצחון האחרון של ליברפול באולד טראפורד היה ב-2014. יונייטד ניצחה שמונה מתשעת משחקי הפרמיירליג האחרונים שלה.


יחפש שער פרמיירליג 50 במדי ליברפול באולד טראפורד (AFP)

הרכבים משוערים
מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אשלי יאנג, אריק באיי, ויקטור לינדולף, לוק שואו, פול פוגבה, אנדר הררה, נמניה מאטיץ', אלכסיס סאנצ'ס, אנטוני מרסיאל, מרקוס ראשפורד.

ליברפול: אליסון, אנדי רוברטסון, ז'ואל מאטיפ, וירג'יל ואן דייק, טרנט אלכסנדר-ארנולד, ג'ורדן הנדרסון, פאביניו, ג'ורג'יניו ווינאלדום, סאדיו מאנה, מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו.

ארסנל – סאות'מפטון (15:55, שידור ישיר בספורט1)
התותחנים עלו לשמינית גמר הליגה האירופית אחרי ניצחון 0:3 ביום חמישי על באטה בריסוב ומקווים לנצח ולנצל איבוד נקודות של מנצ'סטר יונייטד והעובדה שצ'לסי משחקת בגמר גביע הליגה כדי לחזור למקום רביעי. יש להם משחק סביר בבית מול הסיינטס שלא ניצחו כבר שלושה משחקים בליגה וירדו מתחת לקו האדום. מסוט אוזיל ששיחק טוב נגד באטה עשוי להמשיך לשחק אחרי שלא פתח בליגה חודש. לורן קוסיילני שנפצע נגד באטה וירד צולע מהמגרש אמור להיות כשיר. אלכסנדר לאקזט שהיה מושעה מהמשחק באירופה יכול לשחק.

החדשות היותר מעניינות מהכיוון של ארסנל הן שהקבוצה כנראה סגרה עם המנהל הספורטיבי של רומא מונצ'י הנחשב לאחד הטובים בעולם בתפקידו לעונה הבאה. ידיעות על כך כבר פורסמו בעבר ולא היה להם אישור. העיתונים "מרקה" ו"מירור" פרסמו שהעסקה תיסגר כנראה בגלל שאונאי אמרי מאמן ארסנל עבד שנים עם מונצ'י בסביליה ובין השניים היה שיתוף פעולה מצוין שהביא לסביליה שחקנים טובים רבים. מצד שני מונצ'י לא כל כך הצליח העונה ברומא ויש עליו ביקורות.


מונצ'י. יאחד כוחות עם אמרי בקיץ? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי