הכוכב החדש של טוטנהאם – יונג מין סון מחפש שער ליגה ראשון נגד ארסנל

יונג-מין סון
יונג-מין סון | Gettyimages

אין ספק כי קיין הוא הכדורגלן הבכיר של ספרס, אך בחודשים האחרונים הפך הדרום קוריאני לשחקן החשוב של פוצ'טינו. לפני הדרבי בוומבלי (14:15 ישיר בספורט1) יוכין מנתח את הצלחתו של החלוץ והמטרה החדשה של קבוצתו

(גודל טקסט)

הארי קיין הוא המלך הבלתי מעורער של הדרבי בצפון לונדון. החלוץ שאהד בילדותו את ארסנל ואפילו למד באקדמיה שלה, הפך לכוכב העל של היריבה המושבעת ונהנה מאוד להכות בתותחנים. 8 שערים בשמונה משחקי דרבי בליגה יש לקיין לזכות טוטנהאם, והוא תמיד מושך תשומת לב מיוחדת. ואולם, אם תשאלו את מעריצי התרנגולים במי הם תולים את התקוות הגדולות ביותר לקראת הקרב הגדול בשבת בצהריים, רובם ינקבו דווקא בשם אחר. יונג מין סון הוא הנשק המסוכן ביותר של טוטנהאם בימים אלה. בשנה האחרונה הוא הפך בהדרגה משחקן רוטציה חשוב לכוכב על אמיתי, ויש שיטענו כי הוא הדמות המרכזית ביותר במערך של מאוריסיו פוצ'טינו.

לא צריך ללכת רחוק. ביום חמישי נערך טקס לבחירת אנשי השנה בלונדון. הוא לא מפורסם יתר על המידה מחוץ לבירת אנגליה, אך בעיר עצמה יש לו חשיבות לא מבוטלת – במיוחד עבור טוטנהאם אשר תמיד חשה נחיתות מסוימת אל מול היריבות הגדולות. ובכן, הפעם התרנגולים לקחו בענק. פוצ'טינו נבחר למנג'ר השנה בלונדון, ואת תואר שחקן השנה ליקט הקוריאני המהיר. סון עקף את קיין, והקדים גם את פייר-אמריק אומביאנג בדרך לפרס היוקרתי. הוא זהר מאושר על הבמה. הוא ידע שהוא ראוי להערכה הזו בזכות 16 שערים ו-9 בישולים ב-34 משחקים העונה.

טוב, סון רגיל לקבל פרסים אישיים. העיתון הסיני טיטן הכתיר אותו לשחקן השנה באסיה לא פחות מארבע פעמים, והוא גם היה שחקן השנה בדרום קוריאה בשלוש הזדמנויות שונות. בפרמיירליג, נבחר הקוריאני לשחקן החודש פעמיים תוך עונה אחת, בספטמבר 2016 ובאפריל 2017, וזה הישג לא מבוטל. 2016/17 הייתה מצוינת עבורו, עם 14 שערי פרמיירליג ו-21 כיבושים בכל המסגרות. ואולם, העונה הוא עשוי לשבור את השיאים האישיים האלה. למרות הנסיעה לאליפות אסיה בתחילת השנה, הוא עומד כבר עכשיו על 11 שערי ליגה. בדרבי בשבת (14:15 שידור ישיר בספורט1), תהיה לו הזדמנות לשפר עוד יותר את המאזן. הוא נחוש לכבוש לראשונה בליגה מול התותחנים, והולך לו נגדם העונה.


יונג מין סון. הדמות המרכזית של טוטנהאם העונה (Gettyimages)

במפגש הראשון, באצטדיון האמירויות בתחילת דצמבר, הוא היה השחקן המצטיין בלבן, סחט פנדל גבולי מסוקראטיס במחצית הראשונה אותו תירגם קיין לשער, והוביל את התרנגולים ליתרון 1:2 בהפסקה. בסופו של דבר, ביצעה ארסנל מהפך מרשים וניצחה 2:4, אך הקוריאני גרף מחמאות מכל הכיוונים. שבועיים וחצי מאוחר יותר, הוא היכה ביריבה האדומה שוב. קיין קיבל מנוחה ופתח על הספסל, אבל סון מצא לראשונה בקריירה את הרשת מול ארסנל והוביל את קבוצתו ל-0:2 משכנע.

מאז, הוא הפך לבלתי ניתן לעצירה. צמד ב-2:6 על אברטון וצמד נוסף ב-0:5 על בורנמות' הפכו את הקוריאני ללהיט חג המולד עבור התרנגולים. "הוא מדהים ועושה עבודה אדירה עבור הקבוצה. כולי תקווה שימשיך בקצב הזה, וחבל מאוד שיצטרך להשתתף באליפות אסיה. אנחנו לא רוצים לאבד שחקן כזה בעיתוי כזה", אמר אז פוצ'טינו.

וההיעדרות של סון באמת פגעה בטוטנהאם. בלעדיו, היא הודחה מהגביע האנגלי בידי קריסטל פאלאס ובחצי גמר גביע הליגה בידי צ'לסי. כך דאגו שתי היריבות הלונדוניות כי לפרסים האישיים של סון לא יצורפו תארים קבוצתיים. ככה זה כאשר אתה מתחל את הקריירה האירופית בהמבורג, ממשיך אותה בלברקוזן, ואז מצטרף לטוטנהאם שטרם זכתה בתארים בקדנציה של פוצ'טינו – גם אם היא מוגדרת כמוצלחת במיוחד. גם העונה, העסק בפרמיירליג כבר אבוד, ונותר רק אתגר אחד בתחום התארים. אתגר משמעותי מאוד. קוראים לו ליגת האלופות.


טוטנהאם לא מסתדרת בלעדיו. הארי קיין עם קפה (Gettyimages)

אתם רשאים לחייך, אבל טוטנהאם לוקחת את סיכוייה ברצינות. אחרי שעלתה משלב הבתים באופן דרמטי מאוד על חשבון אינטר, הכל מרגיש אפשרי – וסון היה הכוכב הגדול בניצחון 0:3 הענק על דורטמונד במשחק הראשון בשמינית הגמר. בתום מחצית ראשונה שהתנהלה עם יתרון לפייבוריטית בצהוב-שחור, הבקיע הקוריאני מיד אחרי ההפסקה מול היריבה האהובה עליו, והמומנטום התהפך ב-180 מעלות. היה זה שערו הראשון במסגרת האירופית העונה, ואחד השערים החשובים בחייו.

היה זה גם שער במשחק רביעי רצוף בוומבלי מאז החזרה מאליפות אסיה. בטוטנהאם שמחו לשמוע כאשר דרום קוריאה הודחה ברבע הגמר, וסון לא היה זקוק למנוחה ארוכה. הלוח סידר לו ארבעה משחקים רצופים במגרש הביתי, ללא צורך בנסיעות, והוא הבקיע בניצחונות על ווטפורד, לסטר וניוקאסל לפני ההצגה הגדולה נגד המובילה הגרמנית. אז, באמצע פברואר, אפילו חלמו האופטימיים על חזרה אפשרית למאבק האליפות מול ליברפול ומנצ'סטר סיטי.


אחרי שאיבדה סיכויים בליגה טוטנהאם תילחם על ליגת האלופות. סון כובש נגד דורטמונד (Gettyimages)

זה כבר לא יקרה, כי התרנגולים הפסידו בשבוע החולף לברנלי ולצ'לסי, והפער מהפסגה צמח לתשע נקודות. האליפות כבר לא רלוונטית, ויש דאגה חדשה – ההעפלה לליגת האלופות בעונה הבאה לא ממש מובטחת. ארסנל צברה תאוצה ועלתה למקום הרביעי עם ארבע נקודות פחות בלבד מהתותחנים. מנצ'סטר יונייטד הלוהטת של אולה גונאר סולשיאר מרוחקת נקודה אחת נוספת ממנה. שתיהן בהחלט מסוגלות להשאיר את טוטנהאם מחוץ לטופ-4, והדרבי הביתי הופך לגורלי. הניצחון חיוני, ההפסד עלול להיות קטסטרופלי. ותיקו? אין דבר כזה אצל טוטנהאם העונה – באופן ביזארי היא טרם סיימה משחק פרמיירליג בשיוויון. אם היא לא מלקטת שלוש נקודות, היא תמיד יוצאת עם אפס.

אז סון נחוש לדאוג שהפעם יהיה זה נצחון. קיין כבש יותר ממנו, אבל בוומבלי הקוריאני הוא מלך שערי הקבוצה, והמפתחות נמצאות אצלו. שחקן השנה בלונדון מוכן לדרבי הגדול של לונדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי