ג'רארד: "גם אם ליברפול תזכה באליפות, פצע ההחלקה יישאר פתוח"

ג'רארד
ג'רארד | Gettyimages

אגדת העבר של המועדון משוכנע שגם אם ליברפול שוב לא תזכה באליפות, המועדון עושה עונה יוצאת דופן. על הג'וב כמאמן ריינג'רס הוסיף ג'רארד: "זו עבודה סיזיפית של 24 שעות עם מעט שעות שינה".

(גודל טקסט)
לצד הזכייה ההירואית בליגת האלופות והגמר ההוא באיסטנבול נגד מילאן בעונת 2004/05, סטיבן ג'רארד לא ישכח גם את הרגע הזה בו החליק מול צ'לסי באפריל 2014. שער של דמבה בה העלה את צ'לסי ליתרון. ליברפול הפסידה 2:0 ובהמשך גם איבדה את תואר האליפות למנצ'סטר סיטי, תואר בו ג'רארד לא זכה מעולם. אגדת העבר של המועדון התראיין ל-BBC האנגלי וסיפר שגם אם יורגן קלופ יוביל את הקבוצה לאליפות העונה, הפצע יישאר פתוח.


"גם אם ליברפול תזכה באליפות העונה ואני מאחל לה מכל הלב שזה יקרה – זה לא יגרום לפצע שלי להרגיש אחרת. זה תמיד יהיה שם, תמיד אזכור את ההחלקה ההיא", סיפר ג'רארד שבאותה עונה רק השוער סיימון מיניולה והבלם מרטין שקרטל שיחקו יותר ממנו בליגה. ורק לואיס סוארס ודניאל סטארידג' כבשו יותר שערים ממנו.


כוכב העבר המשיך: "אני לא חושב על זה יותר מדי ומשתגע מזה, אבל לעתים זה נפתח מחדש. זו הייתה שנה כל כך גדולה עבורינו, זה ממש תואר אליפות שחמק ממני. כשאני נזכר בזה אני תמיד אומר לעצמי: 'הלוואי וזה היה שונה'".




סאלאח וליברפול מאוכזבים בדרבי. (Gettyimages)


למרות שהשיגו 70 נקודות כשנותרו עוד תשעה מחזורים לסיום, יותר מכל עונה אחת בפריימרליג, ליברפול איבדה את הפסגה ומפגרת אחרי מנצ'סטר סיטי בנקודה אחת, כשנותרו תשעה מחזורים לסיום. עונת השיא של ליברפול בליגה האנגלית הסתיימה עם 86 נקודות, מה שלא הספיק לה כדי לעבור את מנצ'סטר סיטי בעונת 2013/14.


על מאבק האליפות העונה: "יורגן קלופ מאמן גדול, הוא מנהיג, גם אם ליברפול לא תזכה באליפות העונה הזו לבטח לא כישלון. הוא לוקח את הקבוצה כמה צעדים קדימה ועושה כל מה שהוא יכול. לפעמים בכדורגל אם לא זכית בתואר, צריך למחוא כאפיים לקבוצה שעשתה זאת ואולי הייתה טובה יותר ממך, ולא להיות ביקורתי מדי. כמובן שאני מקווה שזה לא יהיה המצב".


על אנפילד: "הייתי ילד מקומי שאוהב את המועדון, הייתי באנפילד מגיל שבע. הקהל תמיד תמך בנו ועזר לנו, האווירה תמיד חיובית, האווירה מדהימה ולא מכשילה, טבעי שיש לחץ. זה נורמלי שהאוהדים רוצים את התואר הזה, אליפות הפריימרליג, אחרי כל-כך הרבה זמן".



ג'רארד. (האתר הרשמי של ריינג'רס)


ג'רארד עזב את ליברפול בקיץ 2015 לאחר 17 שנים במועדון והוא עדיין שומר על קשר עם חבריו ועם המועדון. הוא שיחק שתי עונות בלוס אנג'לס גלאקסי בארה"ב ולאחר-מכן פרש מכדורגל. לפני שהתמנה הקיץ למנג'ר ריינג'רס, אימן את הקבוצה הצעירה של המועדון. כעת ג'רארד מדבר על החוויות כמאמן: "זו עבודה של 24 שעות, מעט זמן לישון, אבל אני רוצה לעשות את הטוב ביותר".


האנגלי מספר שהיה משוכנע שג'יימי קארגר יחל לאמן אף הוא, בשל הידע שלו על המשחק והחוויות שצבר, אך טעה. כשנשאל על כך שהוא נראה פחות לחוץ על הקווים בניגוד למאמנים אחרים ענה בחיוך: "כנראה שלא ראית אותי מספיק". בינתיים האנגלי מוביל את ריינג'רס למקום השני בטבלה הסקוטית במרחק גדול אמנם מהיריבה סלטיק אך בפער מבטיח גם מן השלישית בטבלה אברדין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי