צפו בתקציר: הפסד בכורה לסולשיאר ביונייטד, 2:0 לארסנל

גרניט ג'אקה
גרניט ג'אקה | Gettyimages

אחרי כשלושה חודשים בתפקיד ומבלי שהפסיד בזירות המקומיות, הנורבגי והשדים האדומים נכנעו בלונדון לשערים של ג'אקה (12) ואובמיאנג (69) מפנדל שלא צריך היה להיפסק וירדו למקום החמישי, שתי נקודות מהתותחנים

(גודל טקסט)

תמיד יש פעם ראשונה, ולמנצ'סטר יונייטד ולאולה גונאר סולשיאר זה קרה דווקא במשחק ה-200 נגד ארסנל. כשהם ימים ספורים אחרי אחד הקאמבקים המדהימים בתולדות ליגת האלופות בדרך לרבע הגמר על חשבון פריז סן ז'רמן, השדים האדומים נכנעו 2:0 לארסנל, פספסו הזדמנות להיצמד לטוטנהאם השלישית, איבדו את מקומם ברביעייה הראשונה ומעל הכל מכל הפסידו במסגרות המקומיות לראשונה בעידן סולשיאר.

ב-16.12.2018 הפסידה מנצ'סטר יונייטד 3:1 לליברפול ולאחר המשחק פוטר ז'וזה מוריניו והונחת סולשיאר, שכמנג'ר זמני עבר בהצלחה את כל 15 המשחקים בזירות המקומיות, גם ההפסד היחיד היה לפ.ס.ז' והיה רק כמו מכה קלה בכנף בדרך להעפלה היסטורית, אבל בקרב מול אונאי אמרי והתותחנים הוא נכנע לראשונה ובמקום להיצמד לטוטנהאם השלישית עם 61 נקודות כל אחת, קבוצתו נותרה על 58 נקודות וראתה כיצד ארסנל חולפת על פניה, כשלתותחנים כעת 60 נקודות והם במקום הרביעי. 

אם בשני המשחקים האחרונים סולשיאר סבל ממספר רב של פציעות והשחקנים הצעירים הם שנתנו את הטון, אז הערב באמירויות הוא דווקא זכה לקבל בחזרה את נמניה מאטיץ' שהתאושש מפציעה, פול פוגבה שבאלופות היה מושעה וגם אנטוני מרסיאל שב לסגל ועלה מהספסל, אבל כבר בדקה ה-12 גרניט ג'אקה בעט כדור מסובב שהותיר את דה חאה במקומו ונכנס לרשת. רומלו לוקאקו רשם מספר החמצות מזעזעות, ברנד לנו עצר אותו שוב ושוב וגם המשקוף מנע מהבלגי לכבוש, ובסופו של דבר טעות של השופט אפשרה לפייר אמריק אובמיאנג לקבוע את תוצאת המשחק מהנקודה הלבנה בדקה ה-69, שבוע לאחר שהחמיץ פנדל בדרבי נגד טוטנהאם ושלושה ימים אחרי שכמו כל חבריו היה חלש להחריד בהפסד 3:1 בצרפת לראן בשמינית גמר הליגה האירופית.


תמיד יש פעם ראשונה. סולשיאר בהפסד לארסנל (AFP)

הרכבים
ארסנל
: ברנד לנו, סיאד קולאסינאץ', לורן קוסיילני, סוקראטיס, נאצ'ו מונריאל, גרניט ג'אקה, אשלי מייטלנד-ניילס, מסוט אוזיל (אלכס אייוובי, 77), ארון ראמזי, פייר אמריק אובמיאנג (דניס סוארס, 80), אלכסנדר לקאזט (אדוארד נקייטיה, 86).


מנצ'סטר יונייטד
: דויד דה חאה, אשלי יאנג, כריס סמולינג, ויקטור לינדלוף, לוק שואו, נמניה מאטיץ' (מייסון גרינווד, 80), פרד, פול פוגבה, דיוגו דאלוט (אנטוני מרסיאל, 70), מרקוס ראשפורד, רומלו לוקאקו.

מהלך משחק
דקה 2: קולאסינאץ' הגביה משמאל ולקאזט הקדים את שואו, אבל פספס את הכדור מטרים ספורים מהשער. פתיחה טובה של המארחים.


לקאזט מתוסכל. לא היה רחוק משער בזק (Gettyimages)

דקה 9: דווקא אחרי פתיחה טובה של ארסנל, לוקאקו חייב היה להרעיד את הרשת של לנו, אבל במקום זאת הרעיד את המשקוף אחרי הרמה מושלמת של שואו.


לוקאקו רואה את הכדור טס למשקוף (AFP)

דקה 12, 0:1 לארסנל! הפתיחה האדירה באמירויות גם הובילה לשער. ג'אקה הניף את הרגל מכ-20 מטרים, הכדור שינה כיוון וטס לפינה הרחוקה, דה חאה לא זז והוציא כדור מהרשת.


דה דאה קפא, הכדור הסתובב לפינה הרחוקה. ג'אקה חוגג (Gettyimages)

דקה 19: שוב העמוד הציל את ארסנל, כשהפעם בעיטה של פרד הסתיימה עם כדור בקורה והחוצה.

דקה 36: שוב לוקאקו ניצב מול לנו מטרים ספורים מקו השער וצריך היה להבקיע, אבל הניסיון לעבור את לנו הסתיים בסגירה נפלאה של השוער.


לוקאקו. פעם זה היה המשקוף, פעם זה היה לנו שעצר אותו (AFP)

דקה 50: ראשפורד בכדור גאוני ללוקאקו בין כל שחקני ארסנל, הבלגי שוב נותר לבדו מול לנו ומקרוב נבלם על ידי הגרמני. החמצת ענק בפעם השלישית הערב ללוקאקו.

דקה 59: אובמיאנג הכשיל את פוגבה על סף הרחבה, אבל ראשפורד שזכה לבעוט הטיס את הכדור הרחק מהמסגרת.


ראשפורד. בעיטות רעות, אבל הכניס כדורים פנטסטיים ללוקאקו (Gettyimages)


דקה 69, 0:2 לארסנל!
לקאזט חדר לרחבה, צלל ברחבה והשופט שגה כשחשב שפרד הכשיל אותו. אובמיאנג, שבוע אחרי שהחמיץ נגד טוטנהאם, הכניע את דה חאה והכפיל את יתרון התותחנים.


אובמיאנג. תיקן אחרי הפנדל נגד טוטנהאם (AFPׂ)

דקה 71: טעות של לינדלוף כמעט סידרה ללקאזט את השלישי של ארסנל, אבל הבעיטה שלו חלפה ליד הקורה והחוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי