מנצ'סטר יונייטד הודיעה: סולשיאר חתם לשלוש שנים

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | Gettyimages

עכשיו זה רשמי: הנורבגי, שהחליף את מוריניו באמצע העונה, זכה לאמון מראשי המועדון לאור הצלחתו בליגה ובליגת האלופות והאריך את חוזהו: "מהיום הראשון שלי כאן אני מרגיש בבית, זו העבודה עליה חלמתי"

(גודל טקסט)
לפני שלושה חודשים, באמצע חודש דצמבר, הודיעה מנצ'סטר יונייטד על מינויו של חלוץ העבר ומאמנה של מולדה הנורבגית נכון לאותם ימים, אולה גונאר סולשיאר, כמנג'ר הזמני שיחליף את ז'וזה מוריניו שפוטר. כעת, לאחר שהשיב את השדים האדומים למאבק על המקומות השלישי והרביעי והעפיל עם הקבוצה לרבע גמר ליגת האלופות, שם ממתינה להם ברצלונה, הוא זכה להבעת אמון וחתם על חוזה לשלוש שנים כמאמן הראשי.


סולשיאר בן ה-46, שכאמור כשחקן בילה 11 שנים כחלוץ הקבוצה, הגיע ליונייטד אחרי פיטוריו של מוריניו מיד לאחר ההפסד 3:1 לליברפול ומאז רשם 19 משחקים בכל המסגרות והפסיד רק בשלושה (שניים בלבד במסגרת אנגלית, לארסנל ולוובס בגביע, ונכנע לפריז סן ז'רמן ובגומלין ניצח אותם כדי להיות בין שמונה האחרונות בליגת האלופות). מעבר לתוצאות הנהדרות, הוא החזיר את החיוך לאולד טראפורד, את פול פוגבה לעמדת השחקן הדומיננטי וכן שידרג את מרקוס ראשפורד, אנטוני מרסיאל ושחקנים אחרים שתמכו בהחתמתו.


הסטטיסטיקה של יונייטד תחת סולשיאר לעומת מוריניו מוכיחה עד כמה הוא קידם את הקבוצה: הוא משיג 2.46 נקודות למשחק לעומת 1.53 שצבר "המיוחד", ניצח 77 אחוז מהמשחקים לעומת 41% תחת הפורטוגלי, הקבוצה כובשת 2.2 שערים למשחק לעומת 1.7, סופגת 0.9 לעומת 1.7 ובועטת לשער 15 פעמים במשחק לעומת 12.7 קודם לכן.


Ole's at the wheel! We can confirm that Ole Gunnar Solskjaer has been appointed as #MUFC manager.

— Manchester United (@ManUtd) March 28, 2019


גם כוכבי יונייטד בעבר קראו ברובם להנהלת יונייטד להפוך את הסטטוס שלו ממנג'ר זמני לקבוע. הוא היה אמור לחזור בקיץ למולדה ממנה הושאל, אבל כעת המועדון הנורבגי יקבל פיצויים בסך 7.2 מיליון ליש"ט עקב עזיבתו לאלתר. בהודעה הרשמית מסר סולשיאר: "מהיום הראשון שלי הרגשתי בבית במועדון המיוחד הזה. זה היה כבוד עבורי כשחקן הקבוצה ועכשיו כמאמן. החודשים האחרונים היו חוויה מדהימה שתרמה לניסיוני ואני רוצה להודות לכל הצוות ולשחקנים על העבודה שהם עשו עד כה. העבודה הזו היא כל מה שחלמתי עליו ואני יותר מנרגש להוביל את המועדון הזה לטווח הארוך ומקווה שביחד נוביל את מנצ'סטר יונייטד להצלחות שמגיעות לקהל".


סולשיאר מונה לתפקיד על ידי המנכ"ל אד וודוורד, אך דווח לא אחת שמדובר בהמלצתו של  אלכס פרגוסון, המנג'ר המיתולוגי שגם בימים אלה מלווה את הנורבגי ואף מגיע לתמוך בו באימונים. וודוורד, שהיה האיש השנוא במועדון תחת מוריניו, שוב זוכה לאהדת הקהל לאור הצלחתו במינוי סולשיאר ולכן גם היה מי שלחץ ללא הרף להשאיר את סולשיאר, בתמיכת פרגוסון ושחקני הקבוצה.


רמזים רבים היו על כך שיונייטד מתכוונת להאריך את חוזהו, לאחר שבימים האחרונים בממלכה פרסמו כלי התקשורת פה אחד על רשימת הרכש שהעביר המנג'ר לראשי המועדון. רק היום שסולשיאר רוצה להחתים שלושה שחקנים אנגלים כדי שחוט השדרה של המעודון יהיה מבוסס על אנגלים ופחות על זרים. השחקן הבולט ברשימה הוא ג'יידון סאנצ'ו מדורטמונד שמחירו עשוי להגיע ל-80 מיליון ליש"ט, גם הקשר הצעיר של ווסטהאם ונבחרת אנגליה, דקלן רייס, עשוי להגיע אן ישולמו עבורו כ-40 מיליון ליש"ט. השחקן השלישי המבוקש הוא ארון וואן-ביסאקה, המגן הימני של קריסטל פאלאס שמוערך ב-40 מיליון ליש"ט ודובר גם על בלם לסטר הארי מגוויאר שמחירו כ-50 מיליון ליש"ט.

Tell us, Ole: how good does it feel?

The only place to watch his exclusive full interview is in the #MUFC Official App

— Manchester United (@ManUtd) March 28, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי