צפו בתקציר: ליברפול ניצחה 1:2 את טוטנהאם בדקה ה-90

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | AFP

סיום מטורף באנפילד השיב את קלופ לפסגה: רוברטסון בישל באומנות לפירמינו (16) את שערו ה-12 העונה, אלא שלוקאס מורה (70) איזן ורק שער עצמי אומלל של אלדרווירלד הכריע בתוספת הזמן. הפער מסיטי: 2 נקודות

(גודל טקסט)

דרמה כזו רק ליגה כמו הפרמיירליג יכולה לספק. זה כבר נראה היה שחלום האליפות של ליברפול הולך ומתפוגג, כי יורגן קלופ ושחקניו ידעו שאיבוד נקודות שישאיר אותם במקום השני יאפשר למנצ'סטר סיטי לברוח בדרך לאליפות שנייה ברציפות, אבל עם המון אופי ולא פחות מזל, ליברפול השיגה 1:2 יקר על טוטנהאם בתוספת הזמן, שבה לפסגה וכרגע היא עם שתי נקודות יותר מהאלופה המכהנת, לה משחק חסר.

במהלך פגרת הנבחרות מוחמד סלאח זכה למנוחה שהוא כל כך היה צריך לאחר שזכה לשחרור ממשחקי נבחרת מצרים, ואמנם הכוכב הגדול של אנפילד לא היה במיטבו, אבל סלאח, כמו שהתרגלנו מסלאח, היה מעורב בתוספת הזמן בשער שניצח לליברפול את המשחק והשיב אותה לפסגה, גם אם זמנית לאור המשחק החסר של סיטי. וטוטנהאם? היא סופרת כבר חמישה מחזורים ברציפות ללא ניצחון וגם מה שנראה היה לאורך כל כך הרבה זמן כמו משהו מובן מאליו, הבטחת הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה, בספק גדול.

ליברפול כאמור חולמת על אליפות ראשונה מאז 1989/90 ובפתיחת המשחק ראו שהיא הגיעה רעננה, חדה ויש גם שיגידו כמו שצריכה להיראות אלופה. זה בא לידי ביטוי כשכבר בדקה ה-16 היא עלתה ראשונה על לוח התוצאות, אחרי שאנדי רוברטסון הרים נפלא משמאל ורשם את הבישול ה-9 שלו העונה בליגה, כשהכובש הוא רוברטו פירמינו שהתרומם נהדר ונגח את שערו ה-12 בפרמיירליג העונה. 


סלאח. כמעט חודשיים ללא שער, אבל ניצח את המשחק (Gettyimages)

בדקה ה-70 נכנס אנפילד להלם, כאשר דקות טובות של טוטנהאם במחצית השנייה הסתיימו בשוויון מוצדק: הארי קיין בכדור מצד לצד מצא את קיירן טריפייר, מגן התרנגולים הוריד לאריקסן והאחרון במסירת רוחב חכמה השאיר את לוקאס מורה לבדו מול אליסון והברזילאי לא התבלבל וקבע 1:1.

ליברפול נלחצה בדקות הסיום, הפקירה את ההגנה שוב ושוב וקשה להאמין שהאורחת לא השלימה מהפך, בעיקר כשמוסא סיסוקו היה באחד על אחד וחייב היה לגלגל לרשת, אבל דווקא אז, כנגד כל מה שהתרחש על כר הדשא, בתוספת הזמן נגיחה של סלאח נהדפה למרכז הרחבה על ידי לוריס, הכדור פגע בטובי אלדרווירלד ובאיטיות התגלגל לעבר שערו שלו, חצה את הקו וקבע: 1:2 לליברפול בסיום והנדנדה בפסגה נמשכת.


יורגן קלופ. אופי ולא פחות מזל של אלופה (Gettyimages)

עבור טוטנהאם והמנג'ר המורחק שלה מאוריסיו פוצ'טינו שישב משחק נוסף ביציע, זהו כבר מחזור חמישי ברציפות ללא ניצחון. אם ליברפול בפסגה כעת עם 79 נקודות, שתיים יותר מאשר לסיטי, טוטנהאם עם 61 בלבד במקום השלישי והיא מובילה על מנצ'סטר יונייטד הרביעית רק בזכות הפרש שערים עדיף. ארסנל החמישית, שלזכותה 60 נקודות, תוכל לעקוף אותה כבר מחר אם תנצח את ניוקאסל וגם לצ'לסי השישית במאזנה 60 נקודות, כך שהמאבק על ליגת האלופות פתוח מתמיד. הם בוודאי יתחמו בכך שביום רביעי הם יארחו את קריסטל פאלאס ויהיה זה משחק ראשון אי פעם באצטדיון הווייט הארט ליין החדש.


הרכבים
ליברפול:
אליסון, טרנט אלכסנדר ארנולד, וירג'יל ואן דייק, ג'ואל מאטיפ, אנדי רוברטסון, ג'יימס מילנר (פאביניו, 77), ג'ורדן הנדרסון (דיבוק אוריגי, 77), ג'ורג'יניו ויינאלדום, סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו, מוחמד סלאח (דיאן לוברן, 90).

טוטנהאם: הוגו לוריס, קיירן טריפייר, טובי אלדרווירלד, דבינסון סאנצ'ס (יונג מין סון, 70), יאן ורטונחן, דני רוז, מוסא סיסוקו, כריסטיאן אריקסן (פרננדו יורנטה, 90), דלה עלי, לוקאס מורה (בן דייויס, 82), הארי קיין.

מהלך משחק
דקה 16, 0:1 לליברפול: רוברטסון הגביה משמאל כדור מושלם שנחת על ראשו של פירמינו, לוריס נותר ללא כל סיכוי והוציא כדור ראשון מהרשת. בישול תשיעי העונה לסקוטי, שער 12 לברזילאי בליגה העונה.


פירמינו עולה נהדר ונוגח לשערו של לוריס (Gettyimages)


מאנה, כרגיל, חיקה את חגיגת הכובש (Gettyimages)

דקה 20: ליברפול משתלטת על המשחק. שוב רוברטסון פרץ משמאל, מצא את סלאח ההסתובב על המקום ומסר לווינאלדום שמכ-18 מטרים בעט מעל השער.

דקה 35: מסירה רעה מאוד של הנדרסון אפשרה לעלי לנסות את מזלו מכ-25 מטרים, אבל הכדור עלה מעל המשקוף.


עלי מנסה את כוחו ממרחק (AFP)

דקה 37: אנפילד כבר חשב שהכדור המסובב של מאנה מכ-22 מטרים יפגוש את החיבורים של לוריס, אבל הכדור חלף סנטימטרים ליד עמוד השער.

דקה 49: תרגיל קרן נהדר של ליברפול. ארנולד מסר למילנר, שבנגיעה הרים לרחוק ו-ואן דייק נגח מקרוב החוצה.

דקה 54: הלחץ של המארחת נמשך והפעם זהו מילנר שנשאר לבדו בימין והרים כדור שנחת על ראשו של פירמינו, שהפעם לא הצליח לאיים על שער התרנגולים.

דקה 56: הזדמנות גדולה לטוטנהאם. רוז העביר רוחב שקיין מקרוב תירגם לבעיטה למרכז השער, אבל ההדיפה של אליסון הייתה רעה וליברפול במזל גדול לא ספגה מהכדור החוזר של אריקסן, שנסגר על ידי רוברטסון וסחט רק קרן.


אריקסן הגיע לכדור החוזר, ליברפול סגרה היטב וניצלה (AFP)

דקה 59: מתפרצת קטלנית של ליברפול הייתה חייבת להסתיים ברשת, אבל כדור העומק האדיר שמסר פירמינו לסלאח לא נוצל על ידי המצרי, שגם יכול היה למסור למאנה אבל ניסה לבדו ונעצר על ידי אלדרווירלד.

דקה 69: עוד ניסיון של סלאח, שניצב במרחק כ-18 מטרים משערו של לוריס ובעט כדור חזק, אבל מאוד לא מדוייק.

דקה 70, טוטנהאם משווה ל-1:1: הארי קיין הוכשל במרכז המגרש ושיחרר במהירות כדור לצד השני, טריפייר השאיר בנגיעה לאריקסן והאחרון העביר רוחב שלוקאס מורה מקרוב בעט פנימה. שוויון שהגיע לטוטנהאם על היכולת במחצית השנייה.


קיין מגיע לברך את לוקאס מורה (Gettyimages)

דקה 76: ליברפול מנסה בכל כוחה לחזור ליתרון ואלכסנדר ארנולד ניסה להפתיע את לוריס בכדור מסובב, השוער הדף בקצות האצבעות לקרן.

דקה 79: קרן משמאל כמעט הסתיימה עם כדור ברשת, אבל פירמינו הופתע מהכדור שפגע לו בירך ומשם לידיים של לוריס.

דקה 85: ליברפול הולכת על כל הקופה וזו הייתה טוטנהאם שזכתה להזדמנות הגדולה במשחק: סיסוקו וסון נותרו לבדם מול ואן דייק, הצרפתי עשה את הכל נכון, עד שהפציץ באחד על אחד מול אליסון כדור שטס מעל השער.

דקה 88: עוד הזדמנות ענקית לטוטנהאם שמתפספסת, אחרי שדלה עלי סובב כדור לכיוון הפינה הרחוקה, אבל אליסון שלא זז, למזלו, ראה את הכדור חולף ליד הקורה.

דקה 90, 1:2 לליברפול! אופי של אלופה? ממש בתחילת תוספת הזמן המארחת שבה ליתרון. מוחמד סלאח נגח מקרוב למרכז השער, אבל ההדיפה של לוריס פגעה בברכו של אלדרווירלד וזה הסתיים בשער עצמי אומלל ש להבלגי.


הכדור נהדף על אלדרווירלד והנדנדה בפסגה נמשכת (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי