"סטרלינג מצטיין גם כשסובל מגזענות, הוא הטוב בעולם"

סטרלינג חוגג
סטרלינג חוגג | AFP

יאיא טורה, קשר ברצלונה ומנצ'סטר סיטי בעבר, זכה בטקס בלונדון להוקרה על מלחמתו בגזענות והצהיר: "ראשי פיפ"א ואופ"א שותים יין ולא עושים דבר. כל העולם צריך לשאת באשמה על כך שלא מגן על שחומי העור"

(גודל טקסט)
יאיר טורה ייזכר לתמיד כאחד מכוכבי ברצלונה ומנצ'סטר סיטי, אבל גם על מלחמתו הבלתי פוסקת בגזענות. אתמול הקשר בן ה-35 מחוף השנהב, שלא משחק מאז עזב את אולימפיאקוס בינואר האחרון, גם זכה בטקס מרשים בלונדון להקורה על מלחמתו האישית בגזענות, הישג מרשים עבור הכדורגלן שבין שלל הישגיו היו הנפת גביע האלופות, אליפויות ספרד ואנגליה ואפילו עם נבחרתו חגג זכייה בגביע אפריקה ב-2015.


למרות מאמציו הכבירים שזכו להכרה כעת, יאיא טורה לא הסתפק בכך ובראיון שהעניק ל"מירור" הוא יצא למתקפה נגד ראשי פיפ"א ואופ"א בטענה שדווקא האנשים החזקים בעולם הכדורגל הם שלא נלחמים בתופעה המכוערת והתייחס לאירועים האחרונים במונטנגרו, אז ראחים סטרלינג הושפל על ידי האוהדים המקומיים כשאנגליה הביסה 1:5 במוקדמות יורו 2020.


טורה החל להילחם בגזענות עוד כששיחק במדי מטלורג דונייצק האוקראינית משנת 2003 עד 2005 וספג קריאות גזעניות, תופעה שחזרה על עצמה גם כשהיה במנצ'סטר סיטי ב-2013 והגיע איתה למוסקבה למשחק נגד צסק"א בליגת האלופות. "שום דבר לא נעשה על ידי ראשי הכדורגל, אותם אנשים ששותים קפה ושותים יין וחוץ מזה לא עושים שום דבר", אמר הקשר בראיון בו הודה כי הוא מיואש מהמצב.


MIRROR SPORT: Football's failing black players #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/uSh22cvRgh

— Neil Henderson (@hendopolis) April 1, 2019


הגזענות שחווה במטלורג: "בהתחלה הרגשתי מושפל ולאחר מכן כעסתי מאוד. הנהמות נגדי היו הכי גרועות. הייתי צריך להתרגל לזה. ניסיתי לשחק כדורגל והאוהדים צעקו לי 'חרא שחור, לך הביתה'. לפעמים האוהדים של הקבוצה שלי היו עושים את אותו דבר. הייתי מתקשר לאבי ואומר לו שאני מרגיש רע מאוד. הוא אמר לי 'תמשיך לשחק ותהיה חזק, אבל הוא לא הבין עד כמה זה הזיק לי וכמה רע הרגשתי'. יום אחד הוא בא לראות אותי משחק והתיישב ביציע, בתגובה כל האוהדים הלבנים ברחו ממנו. הוא שאל אותי 'מה קרה? אני מסריח?. הוא כעס מאוד. גם אם אתה מוכן לדבר כזה, אתה חוטף הלם".


על היחידה שהקימה פיפ"א למלחמה בגזענות: "הם דיברו איתי על זה בערך שבועיים. הרבה סיסמאות, הרבה כעס ובזה זה נגמר. אני ממשיך להילחם בתופעה ואנחנו עושים הרבה בעולם למיגורה".



יאיא טורה בימיו בסיטי. "שותים קפה ויין וחוץ מזה לא עושים דבר" (Gettyimages)


הנהמות נגד סטרלינג: "לצערי כאשר קורים מקרים כאלה אז מתקשרים אלי ואומרים 'אנחנו צריכים לעשות משהו למיגור התופעה', אבל זה לא צריך להתנהל ככה. כיום כולם מודעים לכך שיש גזענות במגרשים וכל עולם הכדורגל צריך לשאת באשמה שהוא לא מגן על שחקנים שחומי עור. אולי עכשיו יגייסו אותי למאבק. סטרלינג הוא גיבור לשחק בתנאים כאלה ועוד להפגין את הכדורגל שהוא מפגין. בנסיבות כאלה הוא השחקן הכי טוב בעולם".


טורה גם פרגן לפפ גווארדיולה שמתקרב לאליפות שנייה באנגליה: "גווארדיולה לוקחח את מנצ'סטר סיטי למימד אחר. הוא קוסם והוא יהפוך את סטרלינג לשחקן השנה. גווארדיולה מסוג המאמנים שלוקחים שחקן כישרוני והופכים אותו לכוכב על. מאז שפפ הגיע, סטרלינג נמצא בעולם אחר. המנג'ר נתן לו את הביטחון שנדרש ממנו. הייתה נגדו ביקורת גדולה וזה היה קשה לו, אבל הוא התעקש ועכשיו לדעתי מגיע לו לזכות בתואר שחקן השנה באנגליה".



סטרלינג. כיכב מול הגזענים במונטנגרו ומועמד לתואר שחקן העונה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי