צפו: 0:4 קליל לטוטנהאם, 0:5 לבורנמות' על ברייטון

ויקטור וואניימה, כריסטיאן אריקסן
ויקטור וואניימה, כריסטיאן אריקסן | AFP

התרנגולים שמרו על מאזן מושלם מאז עברו לאצטדיון החדש, כשלוקאס מורה כבש שלושער וגם וואניימה הבקיע מול האדרספילד שכבר ירדה. השחפים הושפלו בביתם ונותרו מסובכים בתחתית, על אף שקרדיף הפסידה 2:0 לברנלי

(גודל טקסט)
ארבעה ימים אחרי שניצחה 0:1 את מנצ'סטר סיטי וארבעה ימים לפני הגומלין באיתיחאד נגד הסיטיזנס ברבע גמר ליגת האלופות, התרנגולים נהנו ממשחק ביתי נוח במסגרת המחזור ה-34 בפרמיירליג, נגד האדרספילד, האחרונה בטבלה שכבר ירדה לצ'מפיונשיפ, ובהרכב חסר במיוחד לא התקשתה כלל, נהנתה משני שערים תוך שלוש דקות במחצית הראשונה ומשני שערים של לוקאס מורה לקראת הסיום בדרך לשלושער ראשון שלו באירופה כדי לנצח 0:4 ולשמור על מקומה בטופ 4, לפחות עד מחר היא במקום השלישי.


עוד היום בפרמיירליג, ברייטון שמרה על המסורת ושוב לא הצליחה לשמור על שער נקי נגד בורנמות', הובסה בביתה 5:0 שהותיר אותה עמוק בתחתית, בעוד ברנלי השיגה 0:1 קריטי על קרדיף שייתכן שישאיר אותה בליגה. פולהאם שכבר ירדה הפתיעה 0:2 את אברטון וסאות'המפטון התקרבה גם כן להישארות הודות ל-1:3 על וולבס שהרבה להחמיץ. במשחק המאוחר גברה מנצ'סטר יונייטד 1:2 על ווסטהאם משני פנדלים של פול פוגבה.


טוטנהאם – האדרספילד 0:4
הארי קיין שנפצע באמצע השבוע עשוי שלא לשוב לשחק העונה ונעדר, גם דלה עלי שסובל משברים בידו זכר למשחק האחרון באלופות זכה למנוחה לקראת הגומלין וכחלק מהרוטציה הרחבה של מאוריסיו פוצ'טינו גם קיירן טריפייר, יונג מין סון שכבש את שער הניצחון, טובי אלדרווירלד ודני רוז לא קיבלו את חולצת ההרכב ופינו את מקומם לטובת קייל ווקר-פיטרס, בן דייויס, ויקטור וואניימה, לוקאס מורה ופרננדו יורנטה. וגם בלעדי כל אלה, זה היה 0:4 קל במיוחד לטוטנהאם על האדרספילד.


והתרנגולים בהחלט הפגינו את כוחם גם עם השחקנים המחליפים: בדקה ה-24 הגיע השער הראשון והוא היה כולו של אותם מחליפים. דייויס פרץ משמאל ומסר לכיוון יורנטה, שנגע בכדור קלות והשאיר את וואניימה באחד על אחד, האחרון עבר את השוער וגלגל לרשת. כעבור שלוש דקות היה זה מוסא סיסוקו שמצא לאחר כניסה טובה לרחבה את מורה, שבכדור חד לפינה הרחוקה הכניע את בן האמר.



לוקאס מורה יורה את השער הראשון שלו והשני של התרנגולים (AFP)


כמו במחצית הראשונה, גם בחצי השני טוטנהאם פשוט כבשה שני שערי בזק: בדקה ה-88 כריסטיאן אריקסן סידר למורה הברזילאי את השני שלו ובדקה ה-90 היה זה סון, שעלה מהספסל כמה דקות קודם לכן, שסידר שלושער אדיר לברזילאי – ראשון שלו באירופה וכמובן שלושער ראשון באצטדיון החדש – בדרך ל-0:4 קליל בסיום. כעת טוטנהאם כאמור במקום השלישי עם 67 נקודות, אחת יותר מצ'לסי שתתארח מחר באנפילד אצל ליברפול (18:15, ישיר בספורט2). האדרספילד כאמור כבר נשרה לצ'מפיונשיפ והיא עם 14 נקודות בלבד.


⚡ Hat-trick hero. ⚡#PL ⚪️ #COYSpic.twitter.com/fqVFtzWVTi

— Tottenham Hotspur (@SpursOfficial) April 13, 2019




ברייטון – בורנמות' 5:0
השחפים, ללא בירם כיאל שנותר על הספסל, הושפלו בביתם על ידי בורנמות', שמצדה אחרי שלושה מחזורים רצופים שבה למסלול הניצחונות ועשתה זאת עם הניצחון הגדול שלה בתולדות הפרמיירליג. ברייטון קיוותה לנצל את משחק הבית כדי לאגור נקודות יקרות בתקווה להבטיח הישארות במהרה, אבל קאלום ווילסון בישל פעמיים, תחילה לדן גוסלינג (33) ולאחר מכן לראיין פרייזר (55), שבעצמו בישל לדייויד ברוקס את השלישי בדקה ה-74 והיה זה ווילסון שבדקה ה-82 הצטרף לחגיגת השערים, לא לפני שג'וניור סטניסלס נעץ את המסמר החמישי והאחרון בדרך להיסטוריה של הדובדבנים בתוספת הזמן.


האורחת כעת עם 41 נקודות, מרחק 13 מהקו כשבקופה נותרו עוד 15 נקודות (לקרדיף משחק פחות). ברייטון תארח, שאיבדה את אנטוני קנוקהאר בכרטיס אדום בדקה ה-69, תארח ביום שלישי את קרדיף לקרב שעשוי להכריע את זהות היורדת, גם אם לא רשמית כמובן.




בורנמות' חוגגת על השחפים. ניצחון הגדול בהיסטוריית הפרמיירליג (AFP)


ברנלי – קרדיף 0:2
זו שייתכן שהבטיחה את הישארותה וזו שעשתה צעד נוסף לקראת חזרה לצ'מפיונשיפ: כריס ווד נגח בדקה ה-31 את הראשון ובתוספת הזמן השלים צמד, בזכותו הקבוצה של שון דייץ' עם 39 נקודות במאזנה, הגדילה את הפער מהוולשים ל-11 הפרש וכאמור אם קרדיף תיכנע לברייטון ביום שלישי במשחק השלמה, היא תמצא את עצמה במרחק שמונה נקודות כשיהיו רק 15 בקופה. 


סאות'המפטון – וולבס 1:3
קבוצת תחתית נוספת שהשיגה ניצחון סופר משמעותי בתחתית היא סאות'המפטון, שאירחה את הזאבים אחרי 120 דקות ביום ראשון בחצי גמר הגביע נגד ווטפורד, משחק שהסתיים בהפסד 3:2 אחרי יתרון כפול עד דקות הסיום, אבל וולבס שוב החמיצה הזדמנויות, לא שמרה בהגנה וחטפה שלישייה.


נתן רדמונד כיכב עם צמד בדקות 2 ו-30, שיין לונג שעלה מהספסל כבש את השלישי בדקה ה-70 ובין לבין היה זה ווילי בולי הבלם שרק איזן זמנית בדקה ה-28 מקרן של ז'ואאו מוטיניו. "הקדושים" של ראלף האוזנטל התאוששו מה-3:1 לליברפול ושיפרו את מאזנם ל-36 נקודות, גם כן בפער שמונה מקרדיף ולשתיהן משחק להשלים, בעוד וולבס לא ניצלה את הפסדה של לסטר אמש, אבל מעידתה של אברטון בלונדון נגד פולהאם השאירה אותה צמודה לשועלים שבמקום השביעי, לכל אחת 47 נקודות.



רדמונד מקפיץ מעל פטריסיו וגם את הפער מקרדיף (Gettyimages)


פולהאם – אברטון 0:2
הלונדונים כבר נשרו לצ'מפיונשיפ, אבל הפתיעו בגדול את הטופיז שעוד במאבק על המקום השביעי: ראיין באבן בישל לטום קיירני בדקה ה-46, כבש בעצמו בדקה ה-69 והותיר את קבוצתו של מרקו סילבה במקום התשיעי עם 46 נקודות, למזלה עדיין במאבק על המקום השביעי בעקבות הפסדי לסטר ו-וולבס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי