צפו בתקציר: סלאח כבש שער נדיר, 0:2 לליברפול על צ'לסי

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | AFP

כשבראש זיכרונות ההחלקה מ-2014 החבורה של קלופ הציגה משחק לוחמני, חזרה למקום הראשון ושמרה על חלום האליפות בחיים. מאנה (51) וסלאח בשער יפהפה (53) הרימו את אנפילד באוויר תוך שתי דקות מדהימות

(גודל טקסט)

לפני המשחק בין ליברפול לצ'לסי, באנגליה דיברו רק על דבר אחד: המשחק ההוא ב-2014, ההחלקה של ג'רארד והסיום הטראגי לעונה מדהימה. רק ניצחון היום (ראשון) היה משכיח את הזיכרונות הכואבים באנפילד ומשאיר את חלום האליפות בחיים. האוהדים ידעו את זה, קלופ ידע את זה והשחקנים שלו ידעו את זה. אז הם נתנו הכל על המגרש וירדו ממנו עם 0:2 ענק על צ'לסי שהחזיר אותם לפסגה ונתן להם ניצחון ראשון על הבלוז מאז 2016.

צ'לסי נותרה במקום הרביעי כשיונייטד וארסנל דולקות בעקבותיה. לא רק זה, אלא שלראשונה מאז 2011 היא פוגשת את ליברפול ולא כובשת. בשני הבא היא תתאושש בוודאי נגד ברנלי, אבל הסיפור הגדול כאן הוא לא סארי ושחקניו.

ליברפול חוזרת למקום הראשון, אבל הוא מגיע בינתיים עם כוכבית כיוון שלסיטי משחק חסר אותו תשלים רק בדרבי נגד מנצ'סטר יונייטד ב-24.4. אחריו יישארו רק שלושה מחזורים לסיום העונה, ואם שתי הקבוצות ימשיכו בכושרן הנוכחי זה הולך להיות סיום צמוד מאוד לעונה. כי אמנם הקבוצה של פפ דורסת ונראית בלתי ניתנת לעצירה, אבל זו של קלופ מראה נחישות, לוחמנות ורגש שלבדם שווים אליפות. האם זה יספיק? את זה נגלה ב-12.5.

אוהדי ליברפול במפגן מחווה, 30 שנה לאחר אסון הילסבורו (AFP)
אוהדי ליברפול במפגן מחווה, 30 שנה לאחר אסון הילסבורו (AFP)

הרכבים:
ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארלונד, ג'ואל מאטיפ, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, נבי קייטה (ויינאלדום 66), פאביניו, ג'ורדן הנדרסון (ג'יימס מילנר 77), סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו מוחמד סלאח.

צ'לסי: קפה, ססאר אספיליקווטה, אנטוניו רודיגר (אנדראס כריסטנסן 39), דוד לואיז, אמרסון, אנגולו קאנטה, ז'ורז'יניו, רובן לופטוס צ'יק (רוס בארקלי 75), קאלום הדסון-אודוי (גונסאלו היגוואין 56), אדן הזאר, וויליאן.

מהלך המשחק
ליברפול פתחה טוב יותר עם לחץ והחזיקה יותר בכדור, אבל לא באמת הגיעה להזדמנויות. בדקה הששית סלאח ניסה את כוחו בבעיטה מהאוויר אבל קפה היה מוכן. צ'לסי התאוששה ויצאה להתקפות, כשווליאן והדסון-אודוי מנצלים את העובדה ששני שחקנים אדומים שומרים על הזאר כדי לסכן את השער של אליסון שהגיב מצוין. ליברפול הגיבה בלחץ על הרחבה של הבלוז, שירדו להתגונן עם 10 שחקנים, ובדקה ה-30 הוציאו מתפרצת כשוויליאן רץ חצי מגרש ושחקק בעיטה מסוכנת, שעברה ליד השער.

סלאח מול וויליאן. שניים מהכובשים הבכירים של שתי הקבוצות (AFP)
סלאח מול וויליאן. שניים מהכובשים הבכירים של שתי הקבוצות (AFP)

קצב המשחק המהיר נמשך, אבל רק בדקה ה-38 הצליחו האדומים לפרוץ את הבונקר הכחול עם יציאה מהירה קדימה, וסלאח מסר למאנה שהוציא בעיטה מצוינת אך פספס את המסגרת בסנטימטרים. צ'לסי ניסתה להגיב אבל אנטוניו רודיגר נפצע והוחלף באנדראס כריסטנסן.

המחצית השנייה נמשכה עם לחץ כבד של ליברפול, ואחרי דקות ארוכות של התקפה נבי קייטה בעט חזק פצצה שהלכה אל מעל לשער. השחקנים של קלופ המשיכו לתקוף, ובדקה ה051 סלאח ופירמינו חדרו לרחבה והעבירו דאבל פס נהדבר שהסתיים עם הגבהת רוחב של הנדרסון לצד השני שם חיכה סאדיו מאנה ונגח פנימה את שער היתרון, 0:1 לליברפול.

ליברפול לא נרגעה מהעלייה ליתרון. שתי דקות עברו, וסלאח קיבל את הכדור כ-22 מ' אלכסונית מהשער. מה עשה המצרי? שלח בעיטה מסובבת ישירות לחיבורים של קפה, שלא יכול היה לעשות דבר. 0:2 אדיר לקלופ, שלא יכול היה לעצור את הדמעות.

מאנה חוגג. עוד שער לחלוץ שנמצא בתקופה לוהטת (Gettyimages)
מאנה חוגג. עוד שער לחלוץ שנמצא בתקופה לוהטת (Gettyimages)

לצ'לסי לא היתה תשובה, אבל הזאר ניסה בכל זאת. הבלגי הגיע לכדור עומק ומצא את עצמו באחד על אחד מול אליסון, אבל הכדור שלו הלך לקורה באכזבה עצומה. כמה דקות לאחר מכן הכוכב הבינלאומי הגיע לעוד הזדמנות נהדרת ובעט מקרוב, אבל הפעם השוער הגיב היטב עם הצלה אדירה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי