צפו בתקציר: מנצ'סטר סיטי ניצחה 0:1 את טוטנהאם ושבה לפסגה

פיל פודן
פיל פודן | AFP

שלושה ימים בלבד לאחר רבע הגמר האדיר בליגת האלופות, האלופה גברה בביתה על התרנגולים לאחר שער מקודם של פודן (5). האורחת מנגד, קופחה לאחר שלא נשרק לזכותה פנדל מנגיעת יד של ווקר. דה בריינה נפצע

(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי סיימה את החלום האירופי ביום רביעי האחרון לאחר שהודחה על ידי טוטנטהאם ברבע גמר ליגת האלופות, הרי שניצחון 3:4 מטורף לא הספיק בעקבות 1:0 במפגש הראשון בלונדון. אך היום (שבת) במפגש שלישי בתוך עשרה ימים במסגרת המחזור ה-35 של הפרמיירליג, האלופה יצאה המנצחת התמודדות עם 0:1 קטן באתיחאד סטדיום אשר החזיר את האלופה באופן זמני לפסגה.

כמו במשחק האירופי האחרון בין השתיים גם המשחק היום נפתח בסערה כאשר סיטי עלתה על לוח התוצאות בדקה החמישית לאחר שברנרדו סילבה חתך נהדר מימין הרים לרחבה כדור מושלם שאגוארו הוריד עם הראש לפודן שכבש את שער הבכורה בפרמיירליג.

פרננדיניו עם לוקאס מורה (Gettyimages)

טוטנהאם קבילה הזדמנויות רבות להשוות במחצית הראשונה לאחר מספר מצבים של יונג מין סון ולוקאס מורה, אך שחקני ההתקפה של האחרות לא היו מספיק מדויקים האורחת ניצלה משוויון. בדקה ה-59 נרשם רגע שנוי במחלוקת כאשר קייל ווקר חטף כדור לדלה עלי בעזרת ידו, אך השופט התעלם ולא שרק לפנדל. בדקות האחרונות נראה היה שסדרת המפגשים הצמודים עשו את שלהם, כאשר החלו מספר עימותים בין שתי הקבוצות אבל למרות זאת אף אחד לא הורחק.

למרות הניצחון של האלופה היא יכולה לצאת מאוכזבת מכך שכוכב הקבוצה קווין דה בריינה נפצע פעם נוספת בברך במהלך המחצית הראשונה והוא עלול להיעדר עד סיום העונה. טוטנהאם מנגד, יכולה לסיים את המחזור במקום החמישי, אם ארסנל וצ'לסי ינצחו את קריסטל פאלאס וברנלי בהתאמה.


שער חשוב לפיל פודן (Gettyimages)

הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, ג'ון סטונס, איימריק לאפורט, אולכסנדר זינצ'נקו, אילקאי גונדואן, קווין דה בריינה (פרננדיניו 38), פיל פודן (דויד סילבה 85), ראחים סטרלינג, ברנרדו סילבה, סרחיו אגוארו (לירוי סאנה 66).

טוטנהאם: פאולו גסאניגה, חואן פויט, טובי אלדרווירלד (פרננדו יורנטה 78), יאן ורטונחן, דייויסון סאנצ'ס, בן דייויס, אריק דייר (ויקטור וואניימה 61), כריסטיאן אריקסן, דלה עלי (דני רוז 68), לוקאס מורה, יונג מין סון.

מהלך משחק
דקה 3: סון עבר בקלילות את סטונס ושיחרר בעיטה חזקה לפינה, אך אדרסון הדף היטב לקרן.


סון מאיים על שער הסיטיזנס כבר בפתיחה (Gettyimages)


דקה 5, 0:1 למנצ'סטר סיטי!
ברנרדו סילבה חתך נהדר מימין, הרים לרחבה כדור מושלם שאגוארו הוריד עם הראש לפודן, שכל שנותר לו לדחוק מקרוב לרשת. שער הליגה הראשון של פודן בן ה-18 בהופעתו ה-12.


פודן חוגג שער בכורה בפרמיירליג אחרי 12 הופעות (Gettyimages)

דקה 14: מסירה נפלאה של מורה סידרה גם לאריקסן אחד על אחד מול אדרסון, שספק הוכשל אבל ניסה לכבוש וגם הוא נעצר על ידי הברזילאי והסתפק בכדור קרן.

דקה 16: חור ענק נוסף בהגנת סיטי, שהפעם ניצלה הודות לגלישה של לאפורט, שברגע האחרון מנע מסון לתרגם את כדור העומק של אריקסן לשער שוויון.

דקה 34: הרחקה רעה של הגנת טוטנהאם כמעט עלתה לה בשער, אבל הבעיטה של ברנרדו סילבה מתוך הרחבה נקלטה על ידי גסאניגה.

דקה 38: דה בריינה נפצע וכששכב על כר הדשא נראה סובל עד מאוד, גווארדיולה ביצע בלית ברירה חילוף ובמקום הבלגי נכנס פרננדיניו.


קווין דה בריינה נפצע כבר במחצית הראשונה (Gettyimages)

דקה 42: קייל ווקר בעט כדור חזק מחוץ לרחבה שעלה מעל המשקוף.

בדקה 44: סון קיבל כדור מקו החצי, פרץ לחרבה אחרי שעבר שלושה שחקנים אך במצב של אחד על אחד החמיץ מול אדרסון.

דקה 59: רגע שנוי במחלוקת, דלה עלי קיבל כדור ארוך ועצר על החזה וקייל ווקר הוציא את הכדור בספק בידו לקרן. השופט נתן למשחק להמשיך לרוץ.

דקה 71: ברנרדו סילבה חטף כדור בחצי המגרש של טוטנהאם ומסר לסאנה באגף השמאלי, שחקן הכנף הגרמני מצא עם סטרלינג במרכז הרחבה, אך אנגלי בעט מחמישה מטרים למרכז השער ופאולו גסאניגה הדף את הכדור. החמצה גדולה למנצ'סטר סיטי.

דקה 73: המשחק נפתח פעם נוספת. טובי אלדרווירלד העביר כדור ארוך ללוקאס מורה שחלף על הגנת המארחת בנגיחה ובעט בתוך הרחבה כדור בחצי גובה לגופו של אדרסון.


ג'ון סטונס עם קייל ווקר וברנרדו סילבה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי