ראשון בפרמיירליג: יונייטד, ליברפול וארסנל חייבות לנצח

מוחמד סלאח עם שחקני ליברפול
מוחמד סלאח עם שחקני ליברפול | AFP

השדים של סולשיאר יתארחו אצל אברטון בתקווה לקפוץ לטופ 4, הקבוצה של קלופ מתפללת למעידות של סיטי וזקוקה לשלוש נקודות נגד קרדיף כדי להשתלט על הפסגה והתותחנים ינסו להמשיך ברצף הביתי על חשבון קריסטל פאלאס

(גודל טקסט)

המשחק המרכזי וגם זה שיפתח את המחזור ה-35 בפרמיירליג ייערך כבר היום (שבת, 14:30 בספורט1) כאשר מנצ'סטר סיטי שוב תארח את טוטנהאם והפעם במסגרת הליגה, שלושה ימים בלבד לאחר אותו 3:4 מטורף לחלוטין, אבל מחר (ראשון) ייערכו משחקים מסקרנים ביותר כשהמחזור יימשך ועל כר הדשא יעלו בין השאר, מנצ'סטר יונייטד, ארסנל וליברפול.

אברטון – מנצ'סטר יונייטד (החל מ-15:20, ישיר בספורט1)
אחרי שהפסידו בלונדון 2:0 מפתיע למדי לפולהאם שכבר נשרה לצ'מפיונשיפ, אברטון תחפש לשוב למסלול הניצחונות ותיאלץ לעשות זאת מול מנצ'סטר יונייטד, שמגיעה מוכה אחרי שני ההפסדים לברצלונה וההדחה מליגת האלופות וכשהיא בכושר רע, אבל בסגל כמעט מלא וארבעה ימים לפני הדרבי הגדול נגד מנצ'סטר סיטי, בידיעה שכל נקודה קריטית במאבק על הכרטיס לליגת האלופות.


השדים האדומים במקום השישי בטבלה ערב פתיחת המחזור, במאזנם 64 נקודות והם במרחק שתיים מצ'לסי (משחק עודף) ומארסנל ושלוש מטוטנהאם השלישית, למזלם ניצחו את שני משחקי הבית האחרונים בפרמיירליג בשיניים נגד ווסטהאם ו-ווטפורד, אך בחוץ הפסידו ארבעה משחקים ברציפות בכל המסגרות – לברצלונה, לוולבס בגביע ובליגה ולארסנל.

לרשות אולה גונאר סולשיאר יעמוד סגל כמעט מלא, כשגם אנדר הררה שבספק עשוי להתלבש. אנטוני מרסיאל צפוי לרדת לספסל ועל מקומו נאבק גם אלכסיס סאנצ'ס ששב לסגל. מנגד, הטופיז שבמאזנם 46 נקודות, עדיין נלחמים על המקום השביעי ממנו הם רחוקים רק נקודה. בסיטואציה מסוימת ייתכן שדרך המקום השביעי יוענק כרטיס נוסף למוקדמות הליגה האירופית, כך שלמרקו סילבה, שייאלץ שוב להסתדר ללא ירי מינה, מדובר במשחק קריטי לא פחות.


סאנצ'ס. סולשיאר יפתיע ויעניק לו את חולצת ההרכב? (Gettyimages)

קרדיף – ליברפול (החל מ-17:50, ישיר בספורט1)
לוולשים נותרו בקופה רק 12 נקודות והפער מברייטון שמעל לקו האדום עומד על שתי נקודות בלבד (לשחפים משחק חסר נגד טוטנהאם שהם ישלימו באמצע השבוע), אבל לצערם, לפחות על הנייר, מגיעה לעיר כדי להתארח דווקא ליברפול שנמצאת בעיצומו של מאבק מטורף על האליפות. הוולשים הדהימו בברייטון עם 0:2 באמצע השבוע והעניקו לעצמם המון תקווה באשר לסיכויי ההישארות, אך המייטירדס שוב נראים טוב ולזכותם כבר שמונה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, כשגם מוחמד סלאח חוזר לעניינים והוא עם שלושה שערים בארבעת המשחקים האחרונים, אחרי כמעט חודשיים ללא שער.

ליברפול ערב המחזור עם 85 נקודות, משמע שתיים יותר מאשר מנצ'סטר סיטי, אך קבוצתו של גווארדיולה תפגוש באמצע השבוע את מנצ'סטר יונייטד ואם תנצח את המשחק וגם היום את טוטנהאם, היא תשוב לפסגה בכל מקרה והאליפות תהיה תלויה אך ורק בה. במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הבהיר קלופ כי אסור לקבוצה לחשוב על ברצלונה בחצי גמר האלופות בסוף החודש, אלא לחשוב רק על קרדיף ולאחר מכן על משחק הבית נגד האדרספילד. דיאן לוברן שהיה חולה ונעדר באמצע השבוע מה-1:4 על פורטו, ישוב לסגל, וגם ג'ו גומז ששיחק במחצית השנייה בפורטוגל עשוי לזכות לדקות ליגה. מי שעוד עשוי לרשום דקות ראשונות בליגה מזה זמן רב, למעשה ראשונות העונה, הוא הקשר אלכס אוקסלייד-צ'מברליין שנפצע לפני שנה פחות חמישה ימים ורק כעת חוזר לסגל.


עשוי לשחק לראשונה אחרי שנה פחות ארבעה ימים. אוקסלייד צ'מברליין (AFP)

ארסנל – קריסטל פאלאס (החל מ-17:50, ישיר בספורט2)
משחק נוסף ולא אחרון במחזור ייערך באצטדיון האמירויות, כאשר התותחנים יעלו לכר הדשא לאחר שהעפילו לחצי גמר הליגה האירופית בתקווה לשמור על המקום הרביעי ואולי אפילו לטפס לשלישי, בהתאם לתוצאה בין טוטנהאם לסיטי במשחק שייערך כאמור יום קודם. סוקראטיס המושעה ייעדר ולא מן הנמנע שאונאי אמרי ימשיך עם הרוטציות, כשמעניין בעיקר יהיה לראות אם פייק אמריק אובמיאנג יפתח לצדו של אלכסנדר לקאזט או שמא ישוב לספסל, אחרי שבמשחק הקודם בליגה, ב-0:1 בווטפורד, הגבוני הוא שפתח ואילו הצרפתי נח 90 דקות לקראת הגומלין באיטליה.

ארסנל עדיין לא מעדה בבית ב-2019 במסגרת הליגה, למעשה לא ניצחה רק את מנצ'סטר יונייטד במסגרת הגביע, ואילו פאלאס מאוד לא יציבה, אבל דווקא בחוץ טובה יותר מאשר בבית ולראיה 2:3 על סיטי באיתיחאד ו-4:3 דרמטי באנפילד בו כמעט חילצה נקודה. נקודות באמירויות עשויות להשאיר רשמית את קבוצתו של הודג'סון בליגה, אבל היא במקום ה-13 עם 39 נקודות, כך שהיא יכולה להיות די רגועה בכל הנוגע לסכנת ירידה ממשית.


ימשיכו יחד בחוד או שהצרפתי ישוב ל-11 והגבוני יסופסל? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי