צפו בתקציר: מנצ'סטר יונייטד הובסה 4:0 באברטון, הכרטיס לאלופות מתרחק

פול פוגבה
פול פוגבה | AFP

הקבוצה של סולשיאר הושפלה בגודיסון פארק רגע לפני הדרבי נגד מנצ'סטר סיטי בעוד שלושה ימים. הפער מהמקום הרביעי עשוי לצמוח לחמש נק'. ריצ'ארליסון כבש במספרת , סיגורדסון, דין ו-וולקוט השלימו יום ענק לטופיס

קבוצות: אברטון
(גודל טקסט)

המחזור ה-34 בליגה האנגלית יצא לדרך כבר אתמול (שבת). ליברפול תנסה לחזור למקום הראשון כשתתארח אצל קארדיף סיטי (17:50, שידור ישיר בספורט1), אך לא רק קרב האליפות מעסיק את הממלכה. המאבק על מקום בליגת האלופות רותח. מנצ'סטר יונייטד הובסה היום 4:0 בגודיסון פארק ברגע האמת וספגה מכה קשה בשאיפות שלה להגיע לליגת האלופות בעונה הבאה. 

בתחילת דרכו על הקווים נחשב אולה גונאר סולשיאר למשיח אך לאט לאט הקסם פג. מנצ'סטר יונייטד הובסה 3:0 והודחה כצפוי ברבע גמר ליגת האלופות על ידי ברצלונה, אך למפלה הערב בגודיסון פארק – 4:0 מול המארחת, במשחק חשוב מאוד במאבקים על הכרטיס לליגת האלופות – אף אחד לא ציפה. הקבוצה הציגה משחק עלוב בלי אף בעיטה למסגרת עד לדקות הסיום, לראשונה בתולדות הפרמיירליג היא ספגה שלושה הפסדי חוץ רצופים (בסך הכל חמישה בכל המסגרות, הכי הרבה שלה מאז 1981) והיא עלולה להתרחק עד כדי חמש נקודות מהמקום הרביעי. רק נזכיר שביום רביעי מחכה לה הדרבי הגדול נגד מנצ'סטר סיטי באולד טראפורד.

בצד המנצח, אברטון לא רוותה נחת העונה כשהייתה תקועה ערב המחזור רק במקום העשירי, אך היא המשיכה להקשות על הגדולות כפי שעשתה בשבועות האחרונים ועם הניצחון היא העפילה למקום השביעי על חשבון ווטפורד, לא מעט בזכות שני הכוכבים והמבקיעים הבולטים שלה – ריצ'ארליסון וסיגורדסון שכבשו את השערים הראשונים.


איזו חגיגה. אברטון נהנתה מכל רגע (Gettyimages)

המארחת הייתה טובה יותר כבר מתחילת המשחק וריצ'ארליסון כבש שער נהדר במספרת בדקה ה-13. השער השני הגיע בדקה ה-28 מרגלי גילפי סיגורדסון, ובמחצית השנייה הוסיפו לוקה דין והמחליף תיאו וולקוט שערים נוספים וקבעו תבוסה קשה, 4:0 בסיום.

מהלך המשחק:
אברטון פתחה את המשחק בתנופה ואותתה על כוונותיה כבר מההתחלה כשהשיגה שתי קרנות בחמש הדקות הראשונות. הכדור ריחף ברחבה של דויד דה חאה, ובדקה העשירית הגיע איום משמעותי ראשון. ריצ'ארליסון השתלט על כדור ברחבה ובעט חזק אבל מצא את דה חאה דרוך. החלוץ מיהר והגיע לריבאונד אך בעט ברשלנות החוצה.

מייד אחר כך,קשר הכנף תיקן. הוצאת חוץ ארוכה של דין הגיעה לראשו של של קאלברט-לווין שנגח לאחור ואז ריצ'ארליסון שלח מספרת מדהימה לרשת, 0:1 לאברטון והברזילאי הפך לכובש הבכיר של קבוצתו העונה עם 14 שערי ליגה. בדקה ה-20 יונייטד הגיעה לחצי מצב ראשון כשפוגבה שלח כדור ארוך לראשפורד שבעט מזווית קשה מעל השער.


שער המחזור. ריצ'ארליסון (Gettyimages)


ריצ'ארליסון חוגג. (AFP)

החגיגה של הטופיס נמשכה. אברטון יצאה למתפרצת מהירה בדקה ה-28, סיגורדסון קיבל את הכדור בצד שמאל, חתך לאמצע ושלח בעיטה חזקה לרשת, 0:2 קל. דה חאה, שהוציא העונה כבר 46 כדורים מהרשת – יותר מאשר בכל עונה אחרת בפרמיירליג, הוא השוער שספג העונה באנגליה הכי הרבה שערים מחוץ לרחבה – שבעהה. לקבוצה של סולשיאר לא היו תשובות למשחק האגפים של אברטון שתקפה משני הצדדים דרך שיימוס קולמן ולוקה דין.


דה חאה מאוכזב. ספג רביעייה (AFP)

המחצית הראשונה הסתיימה מבלי אף בעיטה לשער של מנצ'סטר יונייטד, וכשאברטון שולטת בכל הפרמטרים – 3:10 באיומים לשער ו-1:7 בקרנות. על הספסל של סולשיאר נמצאים חואן מאטה ואלכסיס סאנצ'ס. סולשיאר הגיב עם שני חילופים במחצית אם כי לא שינה את החלק הקדמי כשהעלה את אשלי יאנג וסקוט מקטומיניי. כעבור חמש דקות גם אברטון ביצעה חילוף ראשון, כפוי, כאשר ריצ'ארליסון הפצוע הוחלף בתיאו וולקוט.


סולשיאר. ההפסד הגבוה בקריירת האימון הקצרה (Gettyimages)

השדים האדומים שהיו גרועים במחצית הראשונה –  התדרדרו אפילו יותר וההפסד הפך עבורם לתבוסה. בדקה ה-56, לאחר עוד כדור קרן של הקבוצה המקומית, דה חאה הדף, ולוקה דין הגיע מאחור ושלח בעיטה חזקה מהאוויר לרשת של דה חאה שלא הגיב. 0:3 גדול לאברטון. כעבור שמונה דקות, תוך שתי נגיעות כדור חוץ של אברטון ליד שערה הפך לשער רביעי כשהמחליף וולקוט מגלגל לרשת מול השוער הספרדי האומלל. יונייטד ניסתה להחזיר חלק מכבודה אבוד. בדקה ה-70 מרסיאל הצליח להערים על שני שחקני הגנה אבל הבעיטה שלו נבלמה בדרך לקרן. 

הרכבים
אברטון: ג'ורדן פיקפורד, שיימוס קולמן, מייקל קין, קורט זומה, לוקה דין, ריצ'ארליסון (תיאו וולקוט, 50), ברנרד, אידריסה גוייה, מורגן שניידרלין, גילפי סיגורדסון, דומיניק קאלברט-לווין.

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, דיוגו דאלוט, כריס סמולינג, ויקטור לינדלוף, פיל ג'ונס (אשלי יאנג, 46), פרד (סקוט מקטומיניי, 46), נמניה מאטיץ', פול פוגבה, אנטוני מרסיאל, מרקוס ראשפורד (אנדרס פריירה, 77), רומלו לוקאקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי