צפו: יונייטד איבדה סיכוי להעפיל לאלופות, צ'לסי הביסה את ווטפורד

פול פוגבה מאוכזב
פול פוגבה מאוכזב | AFP

האדרספילד האחרונה בטבלה חילצה 1:1 מהשדים האדומים וסולשיאר לא יהיה בטופ4. הזאר הוביל את הבלוז למקום השלישי עם שני בישולים, אולי במשחקו הראשון לעיני הקהל הביתי. כעת: ארסנל - ברייטון

קבוצות: ווטפורד צ'לסי
(גודל טקסט)

ביום ראשון הבא, בדיוק בעוד שבוע, תחתום הליגה האנגלית את עונת 2018/19, אחת העונות המטורפות ביותר שחוותה הממלכה. לצד מאבק האליפות בין מנצ'סטר סיטי וליברפול, נראה שגם המאבק על הטופ4 יוכרע ברגע האחרון. המחזור ה-37 בפרמיירליג שהחל כבר ביום שישי, נמשך אתמול כאשר טוטנהאם ספגה הפסד מאכזב 1:0 לבורנמות', בדיוק החדשות אותן קיוו שלוש הדולקות אחריה לשמוע. במשחק האחרון הערב, ארסנל תשחק נגד ברייטון (18:30, שידור בספורט2).

מנצ'סטר יונייטד שעוברת שנה לא קלה, הציגה הערב מראה של כל העונה שלה כאשר איבדה את ההזדמנות להשיג את הכרטיס לטופ4 דווקא נגד הקבוצה החלשה בליגה שירדה כבר מזמן מהמקום האחרון. גם שער יתרון של סקוט מקטיימני לא הספיק לקבוצה של סולשיאר.

מנגד, צ'לסי ניצלה את המצב כדי לנצח את ווטפורד 0:3 ולהעפיל למקום השלישי בטבלה ולהבטיח כמעט בוודאות את המקום בליגת האלופות בעונה הבאה. הבלוז עלו לכר הדשא עם התלבושת החדשה, זו של העונה הבאה. לא בטוח שאדן הזאר יפגוש שוב את האוהדים בסטמפורד ברידג', והיום (ראשון) הוא נתן הצגה במה שעשוי להיות משחק הבית האחרון שלו. הקשר הבלגי בישל פעמיים תוך שלוש דקות, לרובן לופטוס-צ'יק (48) ולדויד לואיז (51), ובהמשך גונסלו היגוואין הצטרף גם הוא לחגיגה.
  



משחק הפרידה שלו מהסטמפורד ברידג'? אדן הזאר (Gettyimages)


האדרפילס – מנצ'סטר יונייטד 1:1 

במקביל, מנצ'סטר יונייטד השישית בטבלה, שלא ניצחה בשלושת משחקי הליגה האחרונים שלה, מתארחת אצל האדרספילד האחרונה בטבלה, שכבר ירדה ליגה ממזמן ובאמתחתה 14 נקודות בלבד. הקבוצה הפסידה בכל שמונת משחקיה האחרונים והובסה מול ליברפול ביום שישי שעבר. אלכסיס סאנצ'ס בהרכב על חשבונו של רומלו לוקאקו הפצוע שלא בסגל. סקוט מקטיימני הצעיר במקומו של אנדר הררה. אנטוני מרסיאל מחוץ לסגל. 


מהלך המשחק:

הפתיחה הייתה מצוינת עבור החניכים של אולה גונאר סולשיאר כשבדקה התשיעית סקוט מקטומיניי כבש שער מחוץ לרחבה לאחר משחק מסירות מהיר של האורחת, 0:1 למנצ'סטר יונייטד. המארחת התקשתה להיכנס למשחק ורק בדקה ה-24 רשמה איום ראשון, כשז'וניניו בקונה כידרר נהדר ובעט כדור מעולה ליד הקורה של דויד דה חאה. בדקה ה-37 חואן מאטה כמעט בישל את השער השני של מנצ'סטר יונייטד אך כדור העומק היה מעט חזק מדי עבור ראשפורד. מנגד, האורחת לא נבהלה, וטעות גדולה בהגנה של מנצ'סטר יונייטד הביאה לחטיפת כדור אבל דה חאה עצר את אלכס פיצ'ארד.



מקטומיניי חוגג. ההתחלה הייתה מבטיחה (Gettyimages)


חואן מאטה המשיך להיות הטוב ביותר בשורות הקבוצה של סולשיאר ובדקה -43 הרים כדור נפלא לרחבה, פוגבה עלה ונוגח ויונאס לוסל רשם הצלה גדולה ומנע את השער השני.



אלכסיס סאנצ'ס. פתח בהרכב (Gettyimages)


השדים האדומים היו חלשים בפתיחת המחצית השנייה והמאמן סולשיאר הגיב עם חילופים. אלכיס סאנצ'ס החלש שסבל גם מפציעה קלה, פינה את מקומו לטאיט צ'ונג הצעיר, ואנדר הררה החליף את נמניה מאטיץ'. הנורבגי כנראה הריח את העתיד לקרות. השוער יונאס לוסל שלח כדור ארוך לעבר החלוץ יסאק מבנזה שבעט לרשת של דויד דה חאה, 1:1.


הקבוצה של סולשיאר ידעה שאם לא תנצח היא מאבדת סיכוי להשיג את הכרטיס לליגת האלופות, והלחץ החל לשחק תפקיד. בדקה ה-73 ראשפורד קיבל כדור על מגש מחואן מאטה אבל בעט החוצה ברשלנות. פוגבה מצא את המשקוף בבעיטה בסיבוב בדקה ה-89, ומייד אחר כך הקבוצה הביתית ששיחקה כדורגל התקפי בלי לחץ, כמעט ביצעה מהפך אבל דה חאה שוב הדף עם הרגל אחרי מבצע יפה של קריאן גרנט.



סולשיאר אובד עצות (AFP)


הרכבים

האדרספילד: יונאס לוסל, כריסטופר שינדלר, טרנס קונגולו, אריק דורם, איזק מבנזה, ארון מוי, ג'ונת'ן הוג, ז'וניניו בקונה, אלכס פיצ'ארד, קריאן גרנט.


מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אשלי יאנג, מרקוס רוחו, ויקטור לינדלוף, לוק שואו, סקוט מקטומיניי, נמניה מאטיץ'(אנדר הררה, 54), פול פוגבה, חואן מאטה, מרקוס ראשפורד ואלכסיס סאנצ'ס(טאיט, צ'ונג, 54)



צ'לסי – ווטפורד 0:3 (צפו בתקציר)
צ'לסי מארחת את ווטפורד כשניצחון יכול להקפיץ אותה למקום השלישי בטבלה על חשבון התרנגולים, כשהיא עם ההרכב החזק ביותר שלה כאשר אדן הזאר חוזר ל-11 במקומו של וויליאן וכן מרקוס אלונסו על חשבונו של אמרסון. גונסלו היגואין על חשבונו של אוליבייה ז'ירו. המאמן מאוריציו סארי שומר את הצעיר המוכשר רובן לופטוס-צ'יק לגומלין חצי גמר הליגה האירופית מול איינטרכט פרנקפורט בחמישי ומאתיה קובאצ'יץ' פתח בהרכב במקומו. היריבה עושה עונה יפה במקום העשירי ומצפה לגמר הגביע מול מנצ'סטר סיטי.


מהלך המשחק:
האורחת פתחה טוב יותר מצ'לסי ובדקה השמינית טרוי דיני נגח חזק לעבר השער אבל קפה רשם הצלת ענק עם יד הפוכה ומנע שער. בהמשך הקשר הצרפתי אנגולו קאנטה נפצע והוחלף ברובן לופטוס-צ'יק. איום ראשון מצד צ'לסי הגיע בדקה ה-13 כשג'ורג'יניו בעט מעמדה נוחה אבל הכדור לא היה מספיק חזק כדי להכניע את בן פוסטר. ווטפורד המשיכה לצאת קדימה בביטחון וכעבור שתי דקות ג'רארד דאולופאו בעט מחוץ לרחבה ליד השער.



קפה רושם הצלת ענק (Gettyimages)



אנגולו קאנטה מוחלף. מכה לצ'לסי (Gettyimages)


המשחק הקצבי המשיך, בדקה ה-23 ג'ורג'יניו המשיך להיות פעיל בהתקפה ושלח כדור ארוך מעולה לאדן הזאר שהשתלט על הכדור לא מספיק טוב ובן פוסטר הגיב מייד. לפני המחצית צ'לסי כמעט כבשה: פדרו שלח בעיטה מסובבת ממש ליד הקורה אחרי משחק מסירות נהדר (42). צ'לסי ירדה להפסקה לקול שריקות בוז מהקהל בסטמפורד ברידג'.



אדן הזאר. רשם החמצה גדולה (Gettyimages)


הזאר ראה שהקבוצה לא מתפקדת ולקח אחריות ובדקה ה-48 פרץ באגף ובעט מזווית קשה אף נעצר על ידי בן פוסטר. הזאר המשיך את הכדור הקרן כעם הרמה נהדרת לרחבה ורובן לופטוס-צ'יק נגח לרשת, 0:1 לצ'לסי. הבלגי, אולי במשחק הפרידה שלו מהאוהדים, לא עצר כאן וכעבור שלוש דקות רשם עוד בישול והפעם לדויד לואיז שנגח בעוצמה אדירה לרשת לאחר קרן של הבלגי. 0:2 לצ'לסי שמריחה את המקום השלישי. הבלגי הופך לשיאן הבישולים בפרמיירליג עם 15.


ווטפורד לא ויתרה, בדקה ה-56 דאולופאו קיבל כדור ברחבה, הטעה את השומר אבל בעט ליד הקורה. המופע של הזאר נמשף. הבלגי זרק שני שחקני הגנה ברחבה והכין לפדרו שבעט כדור שטוח אבל נעצר על ידי פוסטר.



דוד לואיז. צ'לסי בדרך למקום השלישי (Gettyimages)


בדקה ה-75 צ'לסי המשיכה את החגיגה. פדרו שלח כדור עומק נהדר והיגוואין המתוסכל הצליח לכבוש בצ'יפ נהדר את שערו החמישי בקבוצה. 0:3 לצ'לסי בדרבי הלונדוני בדרך למקום השלישי. ווטפורד כן הייתה שווה שער, ורוברטו פריירה היה קרוב לכבוש אבל מצא רק את המשקוף. המאמן האורח, חאבי גארסיה, החל לשמור שחקנים לגביע והחליף שניים מכוכביו בדקה ה-83. איסק סקאס, שנכנס במקומו של ג'רארד דאולופאו, היה חסר מזל לאחר שהנגיחה שלו נעצרה על ידי חברו להתקפה שהיה בנבדל.



שחקני צ'לסי חוגגים (AFP)



הרכבים
צ'לסי: קפה אריסבלאגה, סזאר אזפיליקווטה, דויד לואיז(גרי קיהייל, 89) אנדראס כריסטנסן, מרקוס אלונסו, אנגולו קאנטה(רובן לופטוס-צ'יק, 10), ג'ורג'יניו, מאתיה קובאצ'יץ', פדרו, אדן הזאר, גונסאלו היגוואין(אוליבייה ז'ירו, 79)


ווטפורד
: בן פוסטר, קיקו פמיניה, קרייג קטראקט, אדריאן מאריאפה, חוסה הולבאס, וויל יוז, עבדולאי דוקורה, רוברטו פריירה, נתניאל צ'לובה(טום קלברלי, 65), טרוי דיני, ג'רארד דאולופאו.


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי