רוברטסון כשיר לגמר האלופות, דה ליכט בדרך לליברפול?

אנדי רוברטסון
אנדי רוברטסון | Gettyimages

המגן עבר צילום ונשללה אפשרות לפציעה חמורה, לא מן הנמנע שייכלל בסגל במחזור נעילת הפרמיירליג בראשון נגד וולבס. וגם: באייאקס אישרו שהקפטן צפוי לעזוב וגוברות ההערכות שישתף פעולה בעונה הבאה עם ואן דייק

(גודל טקסט)

תוך עשרה ימים, איבדה ליברפול את נאבי קייטה, רוברטו פירמינו ומוחמד סלאח, כולם כמובן שחקני הרכב משמעותיים שנעדרו מהגומלין נגד ברצלונה –  מה שלא הפריע לקבוצתו של יורגן קלופ להדהים בביתה את הקטלונים עם 0:4 שנכנס לספרי ההיסטוריה, בדרך לגמר במדריד בו היא כידוע תפגוש את טוטנהאם, שעם קאמבק היסטורי גם כן העיפה את אייאקס עם 2:3 שהושג ממש בתחילת הדקה ה-96.

אם אלה לא היו מספיק היעדרויות בליברפול, במחצית הגומלין נגד ברצלונה, כשהוליכה 0:1 "בלבד", היא גם איבדה את המגן השמאלי אנדי רוברטסון שנפגע במאבק מול לואיס סוארס. בדיעבד החילוף עשה את ההבדל כי במקומו נכנס ג'ורג'יניו ויינאלדום שכבש צמד, אבל בליברפול חששו שכעת גם הסקוטי ייעדר תקופה ארוכה ומעבר למשחק סיום העונה ביום ראשון נגד וולבס, כשחלום האליפות עדיין בחיים, גם אם הסיכויים קטנים, יחמיץ גם את גמר ליגת האלופות נגד טוטנהאם ב-1.6.

המגן עבר צילום אתמול (רביעי) והיום נחשף כי פציעתו לא חמורה, כך שהוא יהיה כשיר לגמר בעוד כשלושה שבועות. לגבי המשחק מול וולבס, ג'יימס מילנר צפוי להמשיך בעמדת המגן השמאלי כדי למנוע סיכונים מיותרים, אולם ייתכן שאם באימוני סוף השבוע תחול הטבה משמעותית במצבו, בנוסף לבדיקות נוספות שיעבור וישללו פגיעה כלשהי, הוא ישוב לכר הדשא מוקדם מהצפוי. המשמעות היא שמוחמד סלאח, רוברטו פירמינו ואנדי רוברטסון יהיו כשירים לגמר, כשלגבי שני הראשונים, בייחוד באשר לסלאח, נראה כי ביום ראשון נגד הזאבים הם כבר ישובו להרכב.


רוברטסון מול מסי. עד הגמר ב-1.6 הוא ישוב (AFP)

ואם הוזכר המשחק מול ברצלונה, אז כוכב נוסף של הגומלין, דיבוק אוריגי שכבש צמד גם הוא, צפוי לזכות בקרוב להארכת חוזה. נטען כי קלופ מרוצה מאוד מגישתו של אוריגי, שעל אף שמיעט לשחק העונה היה ממצטייני חצי גמר ליגת האלופות. הבלגי רק לאחרונה חגג את יום הולדתו ה-24 ובחר להישאר על אף שקיבל את ברכת הדרך לעזוב בינואר, ואחרי הופעתו האחרונה ולאור העובדה שחוזהו יסתיים בעוד כשנה, ינסו המייטירדס להשאירו.

מי שעשוי לשחק עם אוריגי והשאר בעונה הבאה הוא הקפטן בן ה-19 של אייאקס. אחרי שפורסם כי מתייס דה ליכט סירב להצעה ממנצ'סטר יונייטד, גוברות ההערכות כי הוא עשוי להגיע לליברפול ולשתף פעולה לצד חברו לנבחרת הולנד, וירג'יל ואן דייק. אדווין ואן דר סאר, שוער העבר ומנכ"ל אייאקס כיום, אישר שלדעתו המשחק מול טוטנהאם "היה אחד האחרונים שלו באייאקס". גם מנצ'סטר סיטי ובעיקר ברצלונה מוזכרות כמועמדות מובילות לצרפו, אך נראה כי המאבק יהיה בין ברצלונה לליברפול, כותבים בממלכה.


דה ליכט. גוברות ההערכות שבעונה הבאה ישחק לצד ואן דייק (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי