קומפני נפרד ממנצ'סטר סיטי, חזר לאנדרלכט כמאמן-שחקן

וינסנט קומפני
וינסנט קומפני | AFP

למרות הצעת חוזה לעונה נוספת, הבלם הבלגי בן ה-33 נפרד מהתכולים לאחר 11 שנה ועם טרבל אנגלי היסטורי, כל זאת כדי לשוב למועדון נעוריו בתפקיד מאתגר לשלוש השנים הקרובות: "הגיע זמני"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)
וינסנט קומפני הניף אתמול (שבת) את התואר הרביעי של מנצ'סטר סיטי באחת העונות הטובות ביותר בהיסטוריה של המועדון. הקבוצה זכתה באליפות שנייה ברציפות לאחר מאבק צמוד עם ליברפול ואתמול הביסה 0:6 את ווטפורד בדרך לזכייה בגביע שהצטרף כאמור לאליפות, לגביע הליגה ואפילו למגן הקהילה – הקבוצה הראשונה באנגליה שזוכה בכל התארים המקומיים בעונה אחת.


אלא שבבוקר שלאחר מכן, עוד בעיצומן של חגיגות אחרי עונה היסטורית נוספת, אישר המועדון כי בלם הקבוצה ב-11 השנים האחרונות ומי שגם ענד את סרט הקפטן, וינסנט קופמני כאמור, בוחר לעזוב למרות שזכה להצעה לחדש את חוזהו בעונה נוספת. שעה קלה לאחר מכן נחשפה הסיבה: רצונו לחזור לאנדרלכט, מועדון נעוריו בו גדל ושיחק בשלוש שנותיו הראשונות בקריירת הבוגרים.


המעניין הוא שקומפני חתם שם לשלוש שנים כמאמן-שחקן, כך שלמעשה מעבר לניסיון להשיב לקבוצתו האהודה את האליפות, גם יחל פרק חדש בקריירה: "אני רוצה לחלוק את הידע שלי עם הדורות הבאים של אנדרלכט ולשים קצת ממנצ'סטר סיטי בבלגיה", אמר מי שבגיל 6 כבר לבש לראשונה את מדי אנדרלכט. הוא יחליף בתפקיד המאמן את פרד רוטן, אקס מכבי חיפה שהגיע באמצע העונה.


BREAKING NEWS: #Theprinceisback. #COYM#RSCA. Stay tuned pic.twitter.com/pcb7A7pzd5

— RSC Anderlecht (@rscanderlecht) May 19, 2019


קומפני הסביר את החלטתו לעזוב את סיטי עוד לפני ההכרזה על שובו לבלגיה: "עם כמה שהעונה הזו מדהימה, הגיע זמני ללכת. ואיזו עונה לעזוב בה. אני אסיר תודה לכל אותם אוהדים שתמכו בי במסע המדהים הזה. זה מועדון מאוד מיוחד, אני זוכר את היום הראשון שלי כאילו זה היה אתמול. אני זוכר את היחס הטוב שקיבלתי מאנשי מנצ'סטר. אני לעולם לא אשכח איך כל אוהדי מנצ'סטר סיטי נשארו נאמנים לי בזמנים טובים, ובמיוחד בזמנים רעים. כנגד כל הסיכויים תמיד עמדתם לצדי והחדרתם בי אמונה לא לוותר אף פעם".



קומפני. כבש את מה שעבור רבים ייזכר כשער האליפות (Gettyimages)


לסיום אמר הבלם במכתבו לאוהדים: "השייח מנסור שינה את חיי ואת חיי כל אוהדי מנצ'סטר סיטי ברחבי העולם, ועל כך אני אסיר תודה. אומה כחולה קמה וקראה תיגר על הסדר הקיים, אני רואה בכך דבר מדהים. מנצ'סטר סיטי מעולם לא הייתה בידיים טובות כל כך".


הבלם הגיע לקבוצה בשנת 2008 מהמבורג הגרמנית בעבור 7 מיליון ליש"ט בלבד, ומיד הפך לבורג מרכזי בקבוצה ובהמשך אף קיבל את סרט הקפטן. במהלך השנים זכה עם הקבוצה בלא פחות מ-11 תארים וכבש 20 שערים ב-360 הופעות, כשהאחרון שבהם היה אחד משערי העונה – זה שלמעשה הכניע את לסטר ואפשר לומר שחרץ את גורל האליפות, עם כל הכבוד למשחק בברייטון במחזור הסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי