לפני סיטי: ליברפול הרוויחה הכי הרבה כסף מזכויות שידור

אוהדי ליברפול נגד וולבס
אוהדי ליברפול נגד וולבס | Gettyimages

יתר הליגות באירופה יכולות רק לקנא בפרמיירליג, כשהאדרספילד האחרונה בטבלה היא היחידה שהכניסה פחות ממאה מיליון ליש"ט. הקבוצה של קלופ גרפה 152 מיליון ליש"ט, סיטי שנייה עם 150 מיליון ליש"ט ואיפה יונייטד?

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)
באנגליה פירסמו הערב (חמישי) את הכסף שהרוויחו הקבוצות בליגה הבכירה משידורי המשחקים בפרמיירליג בעונה שהסתיימה זה עתה 2018/19, ולשאר הליגות הגדולות באירופה נותר רק לקנא.  המנצחת הגדולה היא ליברפול שהרוויחה 152 מיליון יורו, כשני מיליון ליש"ט  יותר ממנצ'סטר סיטי אלופת אנגליה שגרפה לכיסה 150 מיליון ליש"ט. צ'לסי השלישית (146 מיליון ליש"ט) וטוטנהאם הרביעית (145 מיליון ליש"ט) הקדימו במעט את מנצ'סטר יונייטד שמדורגת רק חמישית. אברטון היא הקבוצה שהרוויחה הכי הרבה מחוץ לשש הגדולות, עם הכנסות בגובה 128 מיליון ליש"ט.


אולם, את העוצמה של הליגה האנגלית מסביר דווקא הנתון הבא: האחרונה בטבלה, האדרספילד, אחת הקבוצות החלשות ביותר בליגה בשנים האחרונות, שירדה רק עם 16 נקודות בלבד, היא הקבוצה היחידה שהרוויחה פחות ממאה מיליון ליש"ט ונאלצה להסתפק ב-96 מיליון ליש"ט, סכום עליו הייתה חולמת כל קבוצת תחתית אחרת. לפי חישוב פשוט: האדרספילד הרוויחה 32 מיליון ליש"ט עבור כל ניצחון, שישה מיליון ליש"ט על כל נקודה או ארבעה מיליון ליש"ט על כל שער.


ליברפול היא הקבוצה שהכי הרבה משחקים שלה הועברו בשידור ישיר באנגליה: 29 מוך 38, ומנצ'סטר יונייטד שנייה עם 27 משחקים. אחריה מדורגות במקום השלישי בצוותא טוטנהאם ומנצ'סטר סיטי ששודרו 26 פעמים. בורנמות' והאדרספילד שודרו הכי מעט בשידור ישיר: עשר פעמים בלבד.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי