גווארדיולה: "אנגליה היא המקום הטוב ביותר לאמן או לשחק בו"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | האתר הרשמי

מאמן מנצ'סטר סיטי בראיון: " לא זכיתי בשום תואר בעונה הראשונה ואצטדיון שלם עמד ומחא כאפיים". על ליגת האלופות: "העלינו את הציפיות, זה אתגר, הכדורגל נותן לך הזדמנות שנייה". וגם: האיש החשוב בקריירה שלו

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)
אולי באדיבותה של התקשורת, פפ גווארדיולה היה החלום הגדול של יובנטוס לקראת הקיץ הקרוב. אלא שלמאמנה של מנצ'סטר סיטי לא היה ספק שימשיך בקבוצה אותה הוליך בשנה האחרונה לזכייה בארבעה תארים מקומיים: הדאבל המקומי (אליפות וגביע), מגן הקהילה וגם גביע הליגה. הספרדי התראיין לערוץ הטלוויזיה של המועדון והיה שבחים לליגה האנגלית, ודיבר גם על חוסר ההצלחה בליגת האלופות בשנים האחרונות.


גווארדיולה
אמר: "אין מקום טוב יותר לשחק או לאמן בו מאשר הליגה האנגלית. אי אפשר להשוות את זה למה שקורה בספרד או גרמניה, במיוחד איך שהקהל עוטף אותך באהבה גם כשאתה לא מנצח. הם לא ישרקו לך בוז". המאמן הרחיב: "אני זוכר את העונה הראשונה הקשה, לא זכיתי בשום תואר והודחנו מול מונאקו ברבע גמר ליגת האלופות, אבל אצטדיון שלם עמד ומחא לנו כאפיים. כולם תמכו בי כאילו תמיד הייתי 'סיטיזנס' כמוהם".


על ליגת האלופות: "הכדורגל תמיד נותן לך אפשרות נוספת. אנשים אמרו לי שעד שלא אזכה בליגה האנגלית – לא אחשב כאחד המאמנים הטובים ביותר. עשינו את זה ביחד, ועכשיו המטרה היא ליגת האלופות. אני משוכנע שהדומיננטיות שלנו בפריימרליג העלתה את הציפיות. זה בסדר, אני מקבל את האתגר הזה. אם זה לא יקרה בעונה הבאה – זה יקרה בעונה שאחריה. ואם לא – בעונה שאחר כך. ואם לא – זה יקרה בלעדיי. אנחנו עובדים קשה מאוד כדי לא להיות תלויים במזל ומקווים שהוא יהיה לצידנו. לא הכל נמצא בשליטתך".



פפ גווארדיולה מודה לקהל. (Gettyimages)

 

המאמן אמר שהרף הגבוה שהציבה ליברפול תרם לקבוצתו: "היא אילצה אותנו לשמור על רמה גבוהה במשך כל העונה. זו הייתה עונה בלתי נשכחת מבחינתי. רק קבוצה עקבית וחזקה יכולה לזכות בארבעה תארים. הדבר הכי קשה בספורט הוא להיות עקבי לאורך זמן ועשינו את זה ובגדול".


על המנהל המקצועי צ'יקי בגירסטיין: "הוא האדם החשוב ביותר בקריירה שלי כמאמן. עכשיו קל להאמין בי, אבל הוא זה שנתן לי את המפתחות. בלעדיו לא הייתי כאן. הוא הרבה מעבר לאיש מקצוע גדול. הוא נדיב, ביישן, מעולם לא רודף אחרי התקשורת. אנחנו רואים את הכדורגל באותה צורה".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי