רשמי: בניטס עזב את ניוקאסל, גרנט בין המועמדים להחליפו

רפא בניטס
רפא בניטס | Gettyimages

הספרדי עזב על רקע חילוקי דעות עם הבעלים שלא הסכים לפתוח את הארנק ולבנות קבוצה שתילחם על כרטיס לאירופה: "מודיעים באכזבה על פרידה, ניסינו להגיע להבנות על הארכת חוזה". הישראלי ישוב לאמן בפרמיירליג?

קבוצות: ניוקאסל
(גודל טקסט)
רפא בניטס, המאמן הספרדי (59) שעמד על הקווים של ניוקאסל בשלוש וחצי השנים האחרונות, סירב להאריך את חוזהו בקבוצה וייפרד מהאנגלים בסיום חוזהו, ב-30 ביוני. המועדון הוציא הודעה רשמית: "אנחנו מודיעים באכזבה שהמאמן יעזוב. בתקופה האחרונה ניסינו להגיע עם רפא ונציגיו להסכם להארכת החוזה אך לא הצלחנו".


כזכור, בניטס הגיע לניוקאסל בחודש מרץ 2016, חודשיים לאחר שפוטר מריאל מדריד, במקומו של סטיב מקלארן, במטרה להשאיר את הקבוצה בליגה אך לא הצליח במשימה. למרות זאת האריך את חוזהו בשלוש עונות נוספות, החזיר אותה לפרמיירליג ובעונה שעברה הוביל את הקבוצה עד למקום העשירי. הסיבה לפרידה הייתה חילוקי דעות עם הבעלים מייקל אשלי. בחודש שעבר אמר בניטס: "אני רוצה להישאר, למועדון הזה יש פוטנציאל ענק".


הוא ניסה לשכנע את אשלי לפתוח את הכיס ולהתחרות על מקום באירופה, אך זה לא קרה. באנגליה דווח כי האוהדים הזועמים שוקלים להתחיל במחאה ולא לחדש את המנויים לקראת העונה הבאה, כל זאת על אף שז'וזה מוריניו על פי סוכנויות ההימורים המועמד המוביל להחליפו וכבר פורסם ש"המיוחד" ביקש שאליו יצטרף בתור עוזר מאמן מרקו מטארצי, בלם העבר האיטלקי. 




בנוסף למוריניו, ב"סקיי ספורט" נכתב כי מועמד נוסף לאימון המועדון הוא לא אחר מאברם גרנט, שלא אימן באנגליה מאז 2011 – אז נשר עם ווסטהאם לליגת המשנה, שנה אחרי שירד גם עם פורטסמות' לצ'מפיונשיפ. גרנט בן ה-64 עבד עד השנה שעברה כיועץ טכני עבור נורת'איסט יונייטד ההודית. בנוסף, גם אקס מילאן ג'נארו גאטוסו, שלאחרונה סיים את תפקידו ברוסונרי, בין רשימת המועמדים למגפייז.


Avram Grant is being considered for a role at Newcastle United after the departure of Rafael Benitez

— Kaveh Solhekol (@SkyKaveh) June 24, 2019


ובחזרה לבניטס: במהלך קריירת האימון העשירה שלו זכה בשתי אליפויות עם ולנסיה וגם בגביע אופ"א, הוביל את ליברפול לזכייה בליגת האלופות, והצליח גם בצ'לסי עימה זכה בליגה האירופית בעונת 2012/13. באנגליה נפוצו דיווחים שהספרדי יחזור לקדנציה שניה בסטמפורד ברידג', אך נראה שהמועמד המוביל לג'וב בצ'לסי הוא פרנק למפארד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי