פפ גווארדיולה: "אני חייב אויבים בכדורגל כדי להצליח"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Gettyimages

מאמן מנצ'סטר סיטי בראיון: "אני כמו ספורטאי, היריבות מדרבנת". הספרדי לא מתרגש מהביקורת על הבזבזנות: "לא היינו מגיעים לאן שהגענו". על קבוצתו הנוכחית: "הם הולכים איתי עד המוות". וגם: הקשר בין מסי וביה"ס

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

פפ גווארדיולה מתכונן לקראת העונה הרביעית שלו על הקווים במנצ'סטר סיטי. עד עכשיו שקט מאוד אצל אלופת אנגליה שטרם ביצעה רכש משמעותי, אך תהיו בטוחים שהמאמן הספרדי חושב על כדורגל 24/7. גווארדיולה התראיין ל-GOL90 ודיבר שוב על הליגה המקומית לעומת ליגת האלופות, על כמה הוא מרגיש בנוח במנצ'סטר סיטי, וגם על ז'וזה מוריניו. ושימו לב מה גווארדיולה חושב על הביקורות: "אני צריך אויבים, אנשים ששונאים אותי, הכדורגל מורכב מזה. אותו דבר קורה לספורטאים". עוד גילה הספרדי כי הוא רוצה לאמן נבחרת בעתיד: "להיות במונדיאל זה ענק, ובנבחרת יש לך מאגר של 400 שחקנים".

הליגה לעומת ליגת האלופות: "הייתי נותן הכל לזכות בליגת האלופות אבל יש שבעה משחקים מאוד קשים בנוק אאוט בהם אתה תלוי בדברים הקטנים. אף אחד לא חשב שלאפורט יחמיץ פנדל. הליגות הופכות לנצחיות, אם אתה מרים את עצמך בחודש פברואר, הדרך ליהנות היא לשמור על יכולת טובה ועקביות בליגה. כמובן שקינאתי בליברפול וטוטנהאם שהיו בגמר".

מנצ'סטר סיטי: "יש לי הכל, אני לא יכול להיות במקום טוב יותר. צ'יקי בגריסטיאן הוא האדם החשוב ביותר בקריירה שלי. הוא סמך עליי כשהייתי חסר ניסיון. אני מרגיש כאן טוב, המועדון איתי עד המוות, לא שופטים אותי אם אני מנצח או מפסיד".


גווארדיולה זוכה באליפות אשתקד (Gettyimages)

החתמות במיליארד יורו: "ללא ההשקעה שנעשתה, לא היינו במקום בו אנחנו נמצאים עכשיו. גם צ'לסי עשתה את זה בעבר, ריאל מדריד כבר בזבזה 300 מיליון יורו. ברצלונה החתימה הרבה שחקנים בלמעלה ממאה מיליון יורו. הרכישות נובעות מהצורך שלנו. כשהגעתי היו לנו מגנים מבוגרים בני 34 ונזקקנו לשחקנים צעירים".

על ברצלונה ומסי: "הם זכו בשמונה אליפויות מעשר האחרונות עד לעונה הזו ובכל זאת זכו בעוד תואר, תמיד יש להם אנרגיה, אי אפשר לבקר אותם. מסי? טיטו וילאנובה תמיד אמר לי שמסי הוא כמו התלמיד שנכנס לכיתה והתחיל להשתעמם כי הוא יודע הכל. היינו ברי מזל שהוא שיחק אצלנו".

על מוריניו: "הוא המאמן הראשון שגרם לי להתמודד בצורה קשה עם התקפות מתפרצות נהדרות – אנחל די מאריה, קארים בנזמה, גארת' בייל".


גווארדיולה עם מסי (Gettyimages)

על קרויף: "אם אנשים חושבים שהוא היה נעלם מההיסטוריה של הכדורגל – הם טועים ובגודל, הם יותר ממבולבלים. המורשת שלו לעולם לא תיעלם".

הנעת כדור: " כולם יודעים שיש לכך משמעות, אם אתה לא מחזיק בכדור אין לך חיים בכדורגל. אני אוהב כמאמן לתקוע את היריבה ברחבה שלה במגרש ולומר לה: 'את לא יוצאת מכאן'. ככה בלתי אפשרי ליצור עליך עליונות. בטיס היא הקבוצה עם הנעת הכדור הטובה ביותר, צריך להעריך אותה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי