אדידס השיקה קמפיין עם ארסנל שעורר סערה אנטישמית

אדידס
אדידס | LUKAS BARTH/AFP/Getty Images

חברת ההלבשה הגרמנית החלה בשיתוף פעולה עם התותחנים לפני מספר ימים, וקמפיין חדש שפורסם בטוויטר גרר אחריו שלל גילויי אנטישמיות וגזענות. החברה מיהרה לגנוז את המיזם אך הגולשים נותרו מזועזעים

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)
סערה אנטישמית פרצה באנגליה בעקבות קמפיין של אדידס וארסנל. ענקית ההלבשה הגרמנית הפכה לא מזמן למלבישה הרשמית של התותחנים, שסיימו את החוזה הקודם עם פומה. במסגרת חשיפת מדי הבית לעונה הקרובה, אדידס השיקה קמפיין חדש ברשת הטוויטר, בו יוכלו המשתמשים להזין את הכינוי שלהם, ומיד יקבלו תמונה של החולצה החדשה עם שמם, והודעה אוטומטית שמברכת אותם על ההצטרפות ל"סגל".


גולשים רבים ברשת נענו לקמפיין, אך מה שתפס את תשומת הלב בממלכה היו דווקא משתמשים שבחרו לכתוב על גבי החולצה שלל דברים אנטישמים וגזעניים, דוגמת "כל היהודים לגז", או "מוות לכל השחורים". משתמש נוסף בחר ששמו יכתב כ-"היטלר תמים", ומשתמש אחר כתב את שמה של מדלן מקאן, הילדה שנעלמה בגיל 4 בפורטוגל. בנוסף לכל גילוי הגזענות, נכתב על אחת החולצות "96 זה לא מספיק", כעקיצה לאסון הילסבורו בו נהרגו 96 אוהדי ליברפול.


כלל התמונות שנשאו את הכינויים המחרידים התלוו בפוסט אוטומטי של חשבון הטוויטר הרשמי של אדידס, שהוצף בהודעות זועמות של גולשים מזועזעים. היום (שלישי) פרסמה תגובה רשמית: "כחלק משיתוף הפעולה שלנו עם ארסנל, השקנו את הקמפיין בו הגולשים יכולים לכתוב את שמם על גבי החולצה החדשה. בגלל מיעוט קטן של גולשים שייצר את החולצות הפוגעניות בחרנו להסיר את הקמפיין וצוות הפרסום בטוויטר שלנו החל בחקירת האירועים".




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי