מוריניו: "רק הזמן יגיד אם למפארד יהיה מאמן טוב"

ז'וזה מוריניו, פרנק למפארד
ז'וזה מוריניו, פרנק למפארד | JIM WATSON/AFP/Getty Images

המאמן הפורטוגלי שיפתח את העונה ללא קבוצה, סירב להתחייב שהאנגלי יצליח בצ'לסי אך בהחלט סיפק עצות: "הוא חייב להאמין בצעירים. זומה ואברהם ישנם, אין צורך ברכש". וגם: הסוד בדרך לזכייה באליפויות

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)
ביום שבת הבא תצא הליגה האנגלית לדרך ולמחרת,, ביום ראשון (11 באוגוסט) תארח מנצ'סטר יונייטד את צ'לסי. עבור ז'וזה מוריניו, שלראשונה בקריירה פותח עונה ללא קבוצה – יהיה מדובר במשחק מיוחד בין שתי האקסיות שלו. בראיון מרתק ל"סקיי ספורט" מעלה הפורטוגלי נשכחות מעונת הבכורה באנגליה שהסתיימה באליפות, מחלק עצות לחניכו בעבר והמאמן הנוכחי של הבלוז, פרנק למפארד ומסרב להתחייב שיהיה מדובר בסיפור הצלחה.


מוריניו חושב שצ'לסי חייבת לשלב צעירים בהתחשב לעונש ההעברות שהוטל עליה: "זה תלוי במה שיש לך באקדמיה. אני חושב שכל מאמן רוצה לשתף ילדים צעירים. צ'לסי קבוצה מאוד מיוחדת ביחס לזה. צ'לסי צריכה בלם? – יש לה את קורט זומה! לא צריך לבזבז. הוא אלוף אנגליה, שיחק בצ'לסי, בסטוק ובאברטון. אי אפשר לקנות שחקן טוב ממנו. חלוץ צעיר? תמי אברהם! הוא של צ'לסי, מכיר את המועדון, נולד במועדון, התחנך במועדון ועבר עונה מוצלחת כמושאל".


הפורטוגלי המשיך: "צ'לסי תמיד ספגה ביקורות על מספר השחקנים שיצאו בהשאלה, בסביבות ה-30-40 שחקנים, אבל עכשיו הגיע הרגע שלהם לתת תשובות ולספק הוכחות. אני לא חושב שיש לצעירים בעיה, רק מה שכן, היא (צ'לסי) הפסידה שחקן פנטסטי כמו אדן הזאר, הוא היה מיוחד וגם אוהדי צ'לסי התאכזבו, אבל זהו-זה, הקבוצה הנוכחית טובה".




על למפארד כמאמן: "אני לא יודע, נראה עם הזמן. יהיה הכי נחמד וכיף לומר שהוא יצליח ויהיה מאמן פנומנלי כי אני הכי אוהב אותו מאוד, אבל אני לא אגיד את זה. אני גם לא רוצה להמר נגדו אלא פשוט לא להתייחס".הפורטוגלי הוסיף שהאנגלי היה שחקן מיוחד: "אני לא מסתכל על שחקנים כשחקנים בלבד, זו לא הפרספקטיבה שלי. הצעתי לכולם להישאר ללמוד לאחר שנגמר האימון. הרוב לא רצו. כל אחד והאישיות שלי. פרנק היה דוגמא ומופת כמקצוען, הוא היה אחד השחקנים הכי טובים שאימנתי, איש מקצוע אדיר".


כזכור, מוריניו זכה עם צ'לסי בשתי אליפויות רצופות בשנתיים הראשונות שלו באנגליה, ב-2004/05 ו-2005/06. הפורטוגלי מגלה את סוד הקסם: "אני לא מתייחס למשחק הראשון כאחד מתוך 38 או 60. אני הולך למשחק במטרה לנצח!". במשחק הבכורה ניצחה צ'לסי את מנצ'סטר יונייטד 0:1. מוריניו מעלה נשכחות: "זה היה משחק גדול, משחק הבית הראשון שלי. היו הרבה שחקנים חדשים כמו ריקרדו קרבאליו, דידייה דרוגבה, פטר צ'ך, אריאן רובן. היינו בטירוף לנצח – וניצחנו. ארסנל התחילה את העונה כאלופה הבלתי מעורערת, אך כולם ראו שזו תחילתה של עונה פנומנלית עבורנו".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי