ליברפול תחל את המסע לתואר, קלופ: "קוטיניו? בחרנו נכון"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

אלופת אירופה, שלא זכתה בכתר המקומי כבר 30 שנה, תארח מחר את נוריץ' (21:45, שידור ישיר בספורט1) במחזור הפתיחה של 2019/20. המאמן הסביר מדוע הקשר הברזילאי לא חזר ורמז שמאנה יחזור לסגל: "הוא מוכן"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)
לאחר אחת העונות הגדולות ביותר של הפרמיירליג בה חזינו במאבק אליפות עוצר נשימה עד לרגע האחרון, קרב גדול על המקום הרביעי ולא מעט דרמות וסיפורים – עונת 2019/20 יוצאת מחר (שישי) לדרך במשחק בין ליברפול ונוריץ' (21:45, שידור ישיר בספורט1). החידוש הגדול: טכנולוגיית ה-VAR מגיעה לליגה האנגלית.


זה לא היה הקיץ המבריק ביותר של אלופת אירופה שלא התחזקה והתקשתה בחלק ממשחקי ההכנה בסגל חזר. אך ליברפול, אלופת אירופה, תחל מחר את המסע הארוך והמפרך לעבר אליפות ראשונה מזה 30 שנה. בשנה שעברה, כזכור, גם עונת שיא של 97 נקודות לא הספיקה לליברפול שנאלצה להסתפקבפרס הניחומים המקומי: הסגנית הטובה בהיסטוריה של הפרמיירליג. יורגן קלופ עצמו לא זכה באליפות מאז עונת 2011/12 אז הוביל את בורוסיה דורטמונד לתואר בפעם השנייה ברציפות. במועדון מתכוננים בצורה חגיגית ופרסמו בטוויטר סרטון עם כל שערי הליגה של הקבוצה בעונה שעברה. כמוכן, זה יהיה המפגש הראשון של הקבוצה באנפילד לאחר הזכייה בליגת האלופות.


במסיבת העיתונאים, קלופ נשאל, כרגיל, על פיליפה קוטיניו, קשרה של ברצלונה. הכתבים התעניינו האם הספרדים הציעו את הקשר לליברפול, ואם כן – מדוע זה לא קרה, והגיב כך: "אני לא אענה על החלק הראשון. בדקנו אפשרויות בחלון ההעברות וקיבלנו החלטות. אם זה לא קרה, זה משום שזו ההחלטה הטובה ביותר עבורנו. לא נביא רכש רק לשם ביצוע החתמות".




על ה-VAR: "זה טוב מאוד. יש מקרים שנתונים לפרשנות אבל זה נורמלי. אני לא חושב שיהיו הרבה בעיות. עקבתי אחרי זה במשך שנתיים בגרמניה, ההתחלה לא הייתה קלה אבל הכדורגל ירוויח. ברור שזה מאכזב ששחקנים חוגגים שער יחד עם הקהל ואז מישהו מסמן להם שזה מוקדם מדי, אבל הדברים האלה הם חלק מהעסק. אני מאוד חיובי לגבי זה.


המאמן התייחס לשחקני הספסל שלו: "העונה הזו יכולה להיות הזדמנות גדולה עבור נבי שסבל מעליות ומורדות, וגם עבור השאר. זו עונה ארוכה ונזדקק לכולם. נבי נראה הרבה יותר מחובר לקבוצה במהלך קדם העונה. עבור צ'מברליין מדובר בהתחלה חדשה לגמריי. (אדם) לאלנה מוכשר מאוד וגם שאק (שרדאן שאקירי)". האחרון סבל מחצי עונה קשה במדי ליברפול כשלא מצא את הרשת מאז חודש דצמבר במשחק בו האדומים הביסו 0:4 את ניוקאסל.


לקראת המשחק, הסגל של אלופת אירופה מתמלא לאט לאט. סאדיו מאנה, מלך שערי הפרמיירליג בעונה שעברה (22) בצוותא עם מוחמד סלאח ופייר-אמריק אובמיאנג, צפוי לחזור לסגל לאחר שלא שיחק נגד מנצ'סטר סיטי במגן הקהילה. קלופ אמר: "היו לו רק שבועיים חופש, אז הוא בכושר טוב יחסית, הוא נראה כשיר, הוא במצב רוח טוב ומצפה לשחק". גם ג'יימס מילנר שהיה בספק למשחק בגלל פציעה – יעמוד לרשותה של אלופת אירופה. ליברפול לא הפסידה אף משחק בית בעונה שעברה וניצחה 17 מ-19 משחקיה.



סאדיו מאנה. צפוי להיכלל בסגל (Gettyimages)


נוריץ' סיטי חוזרת לליגה הבכירה לאחר שלוש שנות היעדרות. משחק הפתיחה זימן לה מצד אחד את האתגר הקשה ביותר, ככל הנראה, אך מצד שני אין חזרה מרגשת מזו. המאמן דניאל פארקה אמר במסיבת העיתונאים: "ליברפול מבחינתי היא הקבוצה הטובה בעולם כרגע. יהיה מרגש לפגוש אותה. היא שלטה במחצית השנייה נגד סיטי, אני בטוח שהם יהיו מוכנים וישחקו בקצב הרגיל. האמונה שלנו, בכל זאת, היא לתקוף. לא נהיה תמימים אך גם לא נחנה את האוטובוס. בשנה שעברה אמרו לנו שלא נצליח עם המודל שלנו – ואנשים טעו". המגן טים קלוזה ייעדר בשל פציעה.


קצת היסטוריה, במשחק האחרון בין הקבוצות, בעונת 2015/16, נכבשו לא פחות מתשעה שערים, כאשר ליברפול ניצחה 4:5 במשחק החוץ. נוריץ' לא ניצחה באנפילד מאז עונת 1993/94. מי שהיה הסיוט הגדול של "הקנריות" הוא לא אחר מאשר לואיס סוארס שכבש 12 שערים בשישה משחקים נגד היריבה הצנועה, כולל רביעייה ב-2014. 



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי