למדה לקח: טוטנהאם רוצה לשחזר את מסע הקסם האירופי

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו | Matthias Hangst/Bongarts/Getty Images

היציבות המסורתית של התרנגולים בכל הקשור לשלד השחקנים שנשמר, מעניקה לקבוצה יתרון תחרותי מובהק. אבל הפעם אומר יוכין, היא השכילה גם למצוא שחקני חיזוק נכונים במחיר הנכון

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

בקיץ שעבר קבעה טוטנהאם שיא נדיר כאשר לא החתימה אף שחקן. "אנחנו מבצעים רכש רק אם מוצאים חיזוק נכון במחיר הנכון", הסביר המנג'ר מאוריסיו פוצ'טינו, והיו אוהדים ופרשנים שהטילו ספק במדיניות זו. נטען כי ללא עומק בסגל, הקבוצה עלולה לקרוס בחודשי ההכרעה של העונה, והתחזית הזו לא הייתה חסרת בסיס. עובדה – התרנגולים אכן הפסידו ב-7 מ-12 משחקי הליגה האחרונים, בין היתר בשל הפציעה של הארי קיין, ולא היו רחוקים מלאבד את הכרטיס לליגת האלופות.

ואולם, בשורה התחתונה ההימור דווקא הצליח. במקביל למעידות של טוטנהאם, גם ארסנל ומנצ'סטר יונייטד איבדו נקודות רבות בישורת האחרונה, והחבורה של פוצ'טינו הבטיחה את המקום הרביעי שמוביל לצ'מפיונס. במקביל, היא דהרה כנגד כל הסיכויים לגמר ליגת האלופות עצמו, בעונה האירופית הטובה ביותר שלה בעידן המודרני. כאשר לוקחים בחשבון את כל ההיבטים, הייתה זו הצלחה מסחררת, והיא נבנתה בעיקר על החלק המרכזי באסטרטגיה של המנג'ר והיו"ר דניאל לוי – שמירה על ההמשכיות.

טוטנהאם אולי לא תמיד יכולה להתמודד מול מועדוני הפאר בכל הקשור לרכישות, אך היא כבר לא רואה את עצמה כקבוצה שחייבת למכור את כוכביה. בדיוק להיפך – היא שואפת בראש ובראשונה לשמור על השלד האיכותי שנבנה לאורך זמן. לפני שנה היו שמועות על מעבר אפשרי של קיין לריאל מדריד, וגם דלה עלי וסון האונג-מין חוזרו על ידי מועדוני פאר. כולם נשארו בצפון לונדון, והקיץ עזיבתם כלל לא עמדה על הפרק אפילו בצהובונים. רק כריסטיאן אריקסן היה צפוי להדרים לספרד, כאשר ריאל הייתה היעד הריאלי, בעוד ברצלונה היוותה את היעד הנכון. ואולם, גם הפליימייקר הדני עדיין לא זז לשום מקום נכון לכתיבת שורות אלה וסביר שימשיך להיות המהנדס של פוצ'טינו גם בעונה החדשה.


אריקסן ודלה עלי. היציבות נשמרה (gettyimages)

היציבות הזו מעניקה לטוטנהאם יתרון תחרותי מובהק, אבל הפעם היא השכילה גם למצוא שחקני חיזוק נכונים במחיר הנכון. הרכש הראשון היה הוא טאנגי אנדומבלה, קשר מרכזי רב גוני שהגיע מליון תמורת 55 מיליון ליש"ט. במונחים של השוק הנוכחי, מדובר במציאה, ולוי יכול להיות גאה בכך שניצח את כל המתחרים בקרב על הכוכב העולה בן ה-22 שרשם נסיקה מסחררת בשנתיים האחרונות והתברג בסגל אלופת העולם. מדובר בשחקן חזק מאוד פיזית עם ראיית משחק מעולה ומסירת נהדרת, אשר מזכיר במידה לא מבוטלת את מוסא דמבלה. הבלגי הותיר אחריו חור גדול בסגל כאשר הצטרף לערן זהבי בגוואנגז'ו, וכעת יש לו יורש שעשוי להתעלות על המקור.

הרכש השני מוכר קצת פחות, במיוחד מחוץ לאנגליה, ותג המחיר שלו לא עשה כותרות, אבל ג'ק קלארק הוא יהלום אמיתי. הנער בן ה-18 עשה חיים משוגעים בלידס בעונה שעברה, סיפק מספר משחקים אדירים, והחתמתו תמורת 10 מיליון ליש"ט בלבד היא גניבה. אפשר להשתמש בו כבר עכשיו כג'וקר שמהירותו וכדרורו מביאים לשינוי מומנטום בדקות הסיום מול הגנות עייפות, וזהו שחקן רוטציה קריטי שמעבה את הסגל.


אנדומבלה. רכש נוצץ (האתר הרשמי של טוטנהאם)

ילד פלא נוסף שהצטרף לתרנגולים עם סגירת חלון ההעברות הוא ריאן ססניון, הכישרון הנדיר של פולהאם שמסוגל לשחק בכל מקום לאורך האגף השמאלי ומזכיר לרבים בסגנונו את גארת בייל. שחקנים רב גוניים מוערכים תמיד, במיוחד בסגלים קצרים יחסית, והבחור בן ה-19 עם ניסיון של שלוש שנים בקבוצה הבוגרת של היריבה הלונדונית, יהווה תוספת כוח משמעותית מאוד.

לבסוף, בוצעה עסקה חכמה מאוד עם בטיס, במסגרתה הושאל עושה המשחק הארגנטיני ג'ובאני לו צ'לסו לעונה אחת, עם התחייבות להחתימו תמורת 60 מיליון ליש"ט אם טוטנהאם תעפיל לליגת האלופות. ההתניה הייחודית הזו מבטיחה כי הרכישה תתבצע רק אם יהיו למועדון אמצעים כלכליים, ורק אם השחקן יתאקלם באופן אופטימלי ויסייע להשיג את המטרות על המגרש. לו סלסו, יליד רוסריו כמו ליאו מסי, היה דומיננטי בקופה אמריקה האחרון במדי נבחרתו, ונכלל גם בסגל למונדיאל ברוסיה לפני שנה. הוא רק בן 23, הפוטנציאל שלו עצום, והוא צפוי להיות היורש של אריקסן לשנים הבאות. העובדה כי אין צורך לשלם תמורתו את מלוא המחיר כעת, תאפשר לתרנגולים להשאיר את הדני בכל מקרה – וזה התסריט האופטימלי.


קיין. אין אופציה לרוטציה (Dan Istitene/Getty Images)

הבעיה המרכזית בסגל נותרה בחוד. היה מומלץ מאוד לטוטנהאם להחתים חלוץ מרכזי שמסוגל לשמש גיבוי לקיין, אך הדבר לא קרה. פרננדו יורנטה הוותיק, שמילא את התפקיד עד כה, סיים את החוזה ועזב, ואין לפוצ'טינו אופציה לרוטציה עבור קפטן נבחרת אנגליה ללא שינוי השיטה. סון ולוקאס מורה יכולים עקרונית לתפקד כתשע מדומה, ואף עשו זאת אשתקד, אך הדבר מחייב שינוי טקטי נרחב. גם המכירה של קירן טריפייר לאתלטיקו מדריד מותירה את עמדת המגן הימני מעט חשופה, אבל בקבוצה מקווים כי קייל ווקר-פיטרס הצעיר יוכל להחליף במידת הצורך את סרז' אורייה, ולכן זו בעיה פחותה.

בסך הכל, בהיעדר עזיבות משמעותיות ועם רכש מרשים, פוצ'טינו חייב להיות מאושר מהגג מהקיץ ויכול להתחיל לחלום בזהירות אפילו על מאבק האליפות, אם כי הפערים מול מנצ'סטר סיטי וליברפול קיימים. אם קיין יישאר בריא במשך כל העונה, האפשרות הזו ריאלית בהחלט. בכל מקרה, טוטנהאם תהיה פייבוריטית ברורה לסיים שוב בטופ-4 ולהמשיך לייצג את הפרמייר-ליג בליגת האלופות גם ב-2020. ואם ירצה המזל, היא תשמח לשחזר את מסע הקסם האירופי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי