צפו בתקציר: ליברפול פתחה את העונה עם 1:4 על נוריץ' והצהרת כוונות

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | OLI SCARFF/AFP/Getty Images

המרסיסייד חגגו במחצית הראשונה עם שערים של הנלי (עצמי, 7), סלאח (19), ואן דייק (28) ואוריגי (43), פוקי (64) צימק אבל לא הרס את הערב של קלופ. אליסון נפצע והוחלף באדריאן. העונה גם תיגמר עם שמחה אדומה?

קבוצות: נוריץ' ליברפול
(גודל טקסט)

30 שנה אחרי האליפות האחרונה, ופחות משלושה חודשים אחרי פוטו פיניש צמוד לעונה שהסתיים עם מקום שני מאכזב, ליברפול פתחה הערב (שישי) את עונת 2019/20 בפרמייר ליג עם מטרה אחת בראש: אליפות. המייטי רדס לא יסתפקו בפחות ממקום ראשון הפעם, ועל פי המשחק הראשון נראה שהם יודעים מה צריך לעשות כדי להגיע לשם. ליברפול הביסה 1:4 את העולה החדשה נוריץ' במשחק הפתיחה החגיגי של העונה, ולפחות עד מחר בצהריים תראה את הטבלה מלמעלה.

את העונה הקודמת ליברפול פתחה עם שישה ניצחונות ברציפות, שיא מועדון, ועם קצת מזל הם יעשו זאת גם העונה. כרגע הם יסתפקו במאזן מושלם אחרי משחק אחד, ויכולת נהדרת של כל השחקנים למרות העייפות הגלויה. השחקנים של קלופ עברו קיץ קצר, ומאז מחזור הסיום של העונה שעברה הם עברו גמר ליגת אלופות, כמעט אפס תוספות לרכש וחלקם – אליסון, פירמינו, סלאח, מאנה ועוד – גם טורנירים חשובים עם הנבחרות שלהם. למרות זאת, הם שטפו את הדשא והוכיחו לקהל הנאמן שלהם שהם כאן כדי לספק את החלום של כולם.

זה התחיל דווקא עם שער עצמי שהיווה השער הראשון של העונה – בפעם השניה בתולדות הפרמייר ליג, כשאוריגי ניסה למסור כדור רוחב בדקה השביעית וגרם להנלי להכניס את הכדור לשערו שלו. קצת יותר מ-10 דקות עברו וסלאח, מלך השערים של שתי העונות האחרונות, כבש את הראשון שלו לפרק הזה בביוגרפיה שתיכתב עליו. בדקה ה-28 זה כבר היה 0:3, כשהפעם שחקן העונה באנגליה וירג'יל ואן דייק מתכבד בכיבוש. עוד לפני סיום המחצית זה הפך ל-0:4, כשדיבוק אוריגי מצטרף לחבריו והופך משחק מצוין שלו למושלם עם נגיחה נהדרת. בין לבין, ליברפול ראתה גם דקות לא כל כך חיוביות כשאליסון נפצע וירד לדשא, נותן הזדמנות למצטרף החדש לסגל אדריאן להראות את ערכו.

אוהדי ליברפול בטקס הפתיחה (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)
אוהדי ליברפול בטקס הפתיחה (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)

אדריאן לא היה אשם בשער של פוקי, שצימק ל-1:4, אבל מצד שני גם לא היתה לו הרבה עבודה חוץ מזה. המחצית השנייה היתה עשירה יותר בהזדמנויות מבחינת שתי הקבוצות, אבל ליברפול לא הצליחה לכבוש פעם נוספת. את קלופ זה יספק, את האוהדים בינתיים, והאם זה יספיק להמשך העונה? במאי נדע.

הרכבים
ליברפול: אליסון (אדריאן 39), אנדרו רוברטסון, וירג'יל ואן דייק, ג'ו גומז, טרנט אלכסנדר ארנולד, ג'ורדן הנדרסון, פאביניו, ג'יורג'יו ויינאלדום, דיבוק אוריגי (סאדיו מאנה 74), פירימנו (ג'יימס מילנר 85), מוחמד סלאח.

נוריץ': טים קרול, ג'מאל לואיס, גרנט הנלי, בן גודפרי, מקס ארונס, טום טרייבול (אונל הרננדס 70), אמי בואנדיאה, טוד קנטוול, מרקו שטיפרמן (מוריץ לייטנר 58), קני מקלין, טימו פוקי (יוסיפ דרמיץ' 83).

איוובי. פתח במקום מאנה, והוביל לשער הראשון (Michael Regan/Getty Images)
אוריגי. פתח במקום מאנה, והוביל לשער הראשון (Michael Regan/Getty Images)

מהלך המשחק
כצפוי, ליברפול החלה עם לחץ כבד על השער של נוריץ' ולא נתה לשחקני האורחת לנוח. על רקע 'Never Walk Alone' מהיציע, האדומים היו קרובים לשער ראשון העונה שלוש פעמים בחמש הדקות הראשונות. ובדקה השביעית, בניסיון הרביעי שלהם, היה זה אוריגי שפרץ משמאל וניסה למסור כדור רוחב, אך אף שחקן ליברפול לא היה ברחבת החמש. מי שכן היה הוא גרנט הנלי, שלרוע מזלו לא הצליח למנוע מהכדור לפגוע ברגלו ולחדור לרשת, נותן לליברפול 0:1. השער הראשון של 2019/20 בפרמייר ליג, גבירותיי ורבותיי, הוא שער עצמי.

אבל השער השני, כמו הרבה מאוד שערים בשנתיים האחרונות, הוא של מוחמד סלאח. החלוץ המצרי קיבל כדור נהדר מפירמינו, חדר לרחבה וגבר על קרול בקלות בדרך ל-0:2, כובש את שערו הראשון העונה. את הקודמת הוא סיים עם 22, כמה יהיו לו בעוד תשעה חודשים?

למרות הפיגור הכפול, למרות הקהל הביתי ולמרות השליטה של ליברפול, שחקני נוריץ' הראו שהם לא מפחדים מאלופת אירופה. מסירות של שחקני הקישור מצאו כמה וכמה פעמים את טימו פוקי, חלוץ החוד של הקנריות, ובדקה ה-22 הוא הגיע להזדמנות מסוכנת כשהתחמק ממלכודת נבדל – וליברפול ניצלה בזכות יציאה מתוזמנת היטב והדיפה כפולה של אליסון. גם שטיפרמן ניסה את מזלו בבעיטה חזקה מרחוק, ושוב אליסון היה עירני.

סלאח. אחד השחקנים הטובים בעולם פתח עוד עונה ברגל ימין (Michael Regan/Getty Images)
סלאח. אחד השחקנים הטובים בעולם פתח עוד עונה ברגל ימין (Michael Regan/Getty Images)

אבל דווקא בדקות טובות של העולה החדשה, ליברפול כבשה שוב. סלאח הגביה כדור קרן בדקה ה-28, וכל 193 הסנטימטרים של וירג'יל ואן דייק התרוממו באוויר לנגוח אותו פנימה ולקבוע 0:3. שלוש דקות לאחר מכן הגיע גם פירמינו להזדמנות, ושלח בעיטה יפהפיה שנהדפה ברגע האחרון על ידי קרול. משם נוריץ' כבר נעלמה, והשחקנים של קלופ השתלטו מחדש על המשחק. הם הגיעו לעוד הזדמנויות, אלא שבדקה ה-7 הסתכלו אחורה בדאגה: אליסון הוציא כדור וסובב את הברך, והצוות הרפואי נזעק לעזרה. השוער ששותף בכל המחזורים בעונה שעברה וגם זכה עם ברזיל בקופה אמריקה לפני חודש בלבד הורד מהדשא ואדריאן, הרכש החדש שהגיע כשחקן חופשי מווסטהאם, נכנס במקומו.

החילוף לא הפריע לליברפול לכבוש שוב. טרנט אלכסנדר ארנולד מצא בכדור עומק גדול את דיבוק אוריגי, שנגח פנימה את ה-0:4 עוד לפני הירידה להפסקה. המארחת בהחלט מעבירה לנוריץ' שיעור "ברוכה הבאה לפרמייר ליג" מרשים.

המחצית השנייה נפתחה – בעיכוב של כמה דקות בגלל תקלה בציוד השיפוט – בסערה מצד ליברפול, כשגם הנדרסון וגם פירמינו מחמיצים מקרוב. גם סלאח, רוברטסון ופאביניו ניסו בעיטות חזקות שהלכו החוצה או לידיים של קרול. נוריץ', שראתה את התסכול של שחקני היריבה, יצאו להתקיף ומוריץ לייטנר, שעלה מהספסל, סחט מאדריאן הצלה קשה. בדקה ה-64 אמי בואנדיאה הוביל התקפה נהדרת של הקנריות ומסר לטימו פוקי, שאת הכדור שלו אדריאן כבר לא הצליח לעצור. 1:4 מפתיע, אבל קשה להאמין שנוריץ' תחזור משם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי