צפו בתקציר: טוטנהאם חזרה מפיגור ל-1:3 דרמטי על אסטון וילה במחזור הפתיחה

שחקני טוטנהאם חוגגים
שחקני טוטנהאם חוגגים | Julian Finney/Getty Images

ג'ון מקגין הדהים כבר בדקה התשיעית לאחר מתפרצת נהדרת, אבל אחרי אינספור ניסיונות התרנגולים חזרו עם שער גדול של אנדומבלה (73) בבכורה שלו בלונדון וצמד של קיין (86, 90) בדרך לניצחון ראשון העונה

(גודל טקסט)
אחרי ליברפול ומנצ'סטר סיטי, גם טוטנהאם פתחה את עונת 2019/20 בפרמייר ליג עם ניצחון. התרנגולים אמנם התקשו אבל חזרו מפיגור ל-1:3 על העולה החדשה אסטון וילה ורשמו 3 נקודות שאם לשפוט על פי העונה הקודמת, יכולות להיות קריטיות בעוד תשעה חודשים.


אחרי עונה מדהימה שכללה מאבק בצמרת ומקום רביעי בליגה וגמר היסטורי בליגת האלופות, ואחרי קיץ בו עשו מסע רכש שפיצה על השנה וחצי העקרות שלפניו, ועם פתיחת עונה בבית החדש, התרנגולים ידעו שאם הם לא יילחמו בצמרת החל מהשנייה הראשונה זו תהיה אכזבה. אז הם הראו מה הם יודעים לעשות וכשכבר היו בדרך להפסד, הפכו את התוצאה עם 20 דקות אחרונות מדהימות.


משחקני הרכש החדשים פתח רק טנגי אנדומבלה, ההחתמה היקרה ביותר בתולדות המועדון, בעוד לו צ'לסו וססניון לא נכללו בסגל. כריסטיאן אריקסן, שהוא כרגע אחד המלפפונים החמים ביותר באירופה ובכל יום עשוי לחתום בריאל מדריד, נותר על הספסל. מי כן עלה? הארי קיין, לוקאס מורה ואריק לאמלה, שמהפתיחה לחצו וניסו להשיג שער מהיר. אלא שכשאתה מתרכז בהתקפה, אתה שוכח משהו חשוב – אסטון וילה יצאה למתפרצת וכדור ארוך של טיירון מינגס מצא את ג'ון מקגין, שעבר את דני רוז בלי בעיה ושלח כדור שטוח פנימה, מדהים את האצטדיון החדש כבר בדקה התשיעית.



למרות שאסטון וילה היתה המובילה על פי התוצאה, טוטנהאם היתה הקבוצה הטובה יותר על המגרש. מדי פעם שחקני האורחת ניסו לעקוץ במתפרצת, אבל עד סוף המחצית הראשונה – ולמעשה, עד אמצע המחצית השנייה – היו אלה התרנגולים שתקפו ותקפו וניסו למצוא את השוויון. אבל הרגל המסיימת, כנראה, עדיין היתה חלודה וכל הבעיטות הלכו החוצה. עד שנכנס אריקסן, ואיתו טוטנהאם היתה חדה יותר. אנדומבלה (73) השווה בבעיטה נהדרת בשערו הראשון בקבוצה, ועם השוויון הקבוצה של פוצ'טינו התעוררה והאמינה שהיא יכולה לנצח. קיין (86) ניצל טעות בהגנה כדי להשלים מהפך, ואז רק בשביל הכיף הכניס את השני שלו בדקה ה-90 ונתן לטוטנהאם את הניצחון היקר והקשה.


אסטון וילה שמה לעצמה מטרה לתקוע יתד בפרמייר ליג ולחזור להיות חברה קבועה בליגה כפי שהיתה בעשורים האחרונים לפני שיצאה להרפתקה של שלוש שנים בצ'מפיונשיפ, ואם היא הצליחה לעשות צרות לטוטנהאם היא כנראה בדרך הנכונה. הפעם זה לא נגמר עם נקודות, אבל בשבוע הבא נגד בורנמות' אין סיבה שזה לא יקרה. טוטנהאם, בינתיים, תצא למשחק חוץ נגד האלופה באיתיחאד וכנראה ששם תאבד נקודות ראשונות.


הרכבים
טוטנהאם
: הוגו לוריס, דני רוז, דבינסון סאנצ'ס, טובי אלדרווירלד, קייל ווקר-פיטרס, טנגי אנדומבלה (אוליבר סקיפ 92), הארי ווינקס (כריסטיאן אריקסן 65), מוסא סיקוקו, אריק לאמלה (ג'ורג' קווין אנדוקו 88), לוקאס מורה, הארי קיין.


אסטון וילה: טום היטון, אחמד אלמוחמדי, טיירון מינגס, ביורן אנגלס, ניל טיילור, אנוואר אל גאזי, ג'ק גריליש, קונור הוריהאן (דגלאס לואיז 82), ג'ון מקגין, טרזגה (חוטה 59), וסלי (ג'ונתן קודג'יה).


לוקאס מורה. הגיע לכמה הזדמנויות במחצית הראשונה (Marc Atkins/Getty images)
לוקאס מורה. הגיע לכמה הזדמנויות במחצית הראשונה (Marc Atkins/Getty images)


מהלך המשחק
פחות מ-20 שניות חלפו לפני הבעיטה הראשונה, ולוקאס מורה היה קרוב לכבוש את השער המהיר ביותר בתולדות מחזור הפתיחה של הפרמייר ליג. בדקה החמישית הוא הגיע לעוד הזדמנות אבל הנגיחה שלו היתה חלשה מדי. מורה עוד הספיק לנסות עוד בעיטה לפני הדקה התשיעית, אבל אז אסטון וילה יצאה להתקפה הראשונה שלה – כדור עומק שההגיע לג'ון מקגין, שזרק את דני רוז בדרך ל-0:1 מדהים.


מאז השער המשחק נרגע, וטוטנהאם חזרה להכתיב את הקצב. קיין, מורה וגם סיסוקו ואנדומבלה מדי פעם נכנסו לרחבה או בעטו מרחוק, אבל איכשהו לא היו מדויקים. לפני סיום המחצית הגיע הארי קיין לשתי הזדמנויות סופר קרובות ואת שתיהן הוא החמיץ, מוכיח שהוא עדיין לא מרוכז מספיק לתחילתו של מסע ארוך.


במחצית השנייה קיין הוסיף להחמיץ, ויחד איתו גם לאמלה ומורה לא הצליחו להכניס את הכדור לרשת של היטון. פוצ'טינו הבין שצריך שינוי, והוריד את ווינקס לטובת כריסטיאן אריקסן. השמועות על מעבר אפשרי לריאל מדריד עדיין מסתובבות, אבל הדני עלה כמו גדול ודחף את חבריו לתקוף עוד יותר. והא החמיץ פעמיים לפני הדקה ה-71, אז כדור שלו נהדף על ידי ההגנה והריבאונד הגיע לטנגי אנדומבלה, שבבכורה שלו בלונדון בעט מרחוק כדור חזק שהטעה את היטון וחדר פנימה, 1:1 חשוב מאוד עבור טוטנהאם.


הארי קיין. צמד אחרי שלא כבש מעולם במשחק פתיחה (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP/Getty Images)
הארי קיין. צמד אחרי שלא כבש מעולם במשחק פתיחה (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP/Getty Images)


ועם השוויון, באה התנופה שטוטנהאם היתה כל כך צריכה. מאותה נקודה והלאה האורחים כמעט ולא עברו את החצי. אריקסן נע מצד לצד, מסר כדורים והפעיל את חבריו, ובדקה ה-86 הוא הכניס כדור שגריליש היה חייב להרחיק אבל לקח אותו וניסה לרוץ קדימה. סיסוקו חטף, מסר לקיין והחלוץ האנגלי כבש סוף סוף את שערו הראשון העונה בליגה. בשני העונות האחרונות הוא היה קרוב לסיים כמלך השערים אבל מוחמד סלאח עקף אותו, ולפחות אחרי מחזור הפתיחה הוא יכול להסתכל על המצרי מלמעלה – כיוון שבדקה ה-90 הוא שלח כדור נוסף לרשת של אסטון וילה והשלים צמד. טוטנהאם יכולה להיות מרוצה מה-1:3, מרוצה מהיכולת אבל אולי לא מרוצה מהעובדה שבמשך רוב המשחק היא היתה בפיגור. בשבוע הבא נגד מנצ'סטר יטי אף אחד כבר לא יזכור את זה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי