צפו בתקציר: מנצ'סטר יונייטד הביסה 0:4 את צ'לסי במחזור הפתיחה

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Julian Finney/Getty Images

על פתיחת עונה כזאת לא חלמו באולד טראפורד: צמד של ראשפורד (17 בפנדל, 77) ושערים של מרסיאל (65) וג'יימס בבכורה (82) לקחו את סולשיאר לחגיגה על למפארד, שירד בבושת פנים ממשחקו הראשון כמאמן בפרמיירליג

(גודל טקסט)
כשמנצ'סטר יונייטד גילתה שהיא תפגוש את צ'לסי כבר במחזור הפתיחה של הפרמיירליג, רבים מהאוהדים חשבו שהקבוצה שלהם תפתח את 2019/20 עם הפסד מאכזב שיוריד את הציפיות לקרקע ואולי אפילו יאפשר לסולשיאר לעבוד בנחת. במקום זה, הם קיבלו הצגה ו-0:4 מחשמל על הבלוז הערב (ראשון) שהטיל על כתפי המאמן הר של ציפיות לקראת המשך העונה.


עם הרכש החדש הארי מגווייר וארון ואן-ביסאקה בהרכב, יונייטד אמנם נתנה לצ'לסי לנהל את המשחק ולהכתיב את הקצב – ההתקפי והמהנה – אבל לא נפלה ממנה ביכולת. ההשקעה בהגנה הוכיחה את עצמה, והחלוצים האורחים לא הצליחו לייצר בעיטה אחת שתסכן את דה חאה. גם ההגנה של צ'לסי עבדה קשה והצליחה להדוף את מרסיאל ולינגארד, אבל כשראשפורד ניסה להגיע למצב בעיטה הוא נעצר בעבירה. השופט העניק לו בעיטה מ-11 מטרים, והחלוץ האנגלי העלה את יונייטד ל-0:1.


אחרי מחצית טובה מצד שתי הקבוצות, כולם ציפו למשחק שקול במחצית השנייה. אבל כאמור, מה שציפו זה לא מה שקיבלו. בדקה ה-65, דווקא אחרי הכניסה של פוליסיק שהיה אמור לתת מחץ בהתקפה הכחולה, מרסיאל הקדים את ז'ורזיניו וכבש את ה-0:2. לא עברו שתי דקות וראשפורד השלים צמד, חולף על ההגנה החולמנית של למפארד.


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תיאטרון החלומות: מנצ'סטר יונייטד הביסה 0:4 את צ'לסי , התקציר באתר ספורט1

A post shared by ספורט1 (@sport1sport2) on



נגמר? ממש לא. סולשיאר שלח למערכה את דניאל ג'יימס להופעת בכורה בפרמיירליג, ושחקן הכנף החזיר לו כעבור שבע דקות בלבד עם שערו הראשון בקבוצה ובליגה, ועם הפעם הראשונה שמנצ'סטר יונייטד ניצחה 0:4 את צ'לסי בפרמיירליג.


פרנק למפארד בהחלט קיווה שמשחקו הראשון כמאמן קבוצה בליגה הבכירה יסתיים בצורה טובה מזו, בטח כמאמן צ'לסי האהובה שלו, אבל כנראה שיש לו עוד שיעורי בית לעשות. אם מנצ'סטר יונייטד, קבוצה שהרגע איבדה את חלוץ החוד המוביל שלה ולא מצאה לו מחליף, משחילה לו רביעייה, אין ספק שההגנה צריכה שיפור. בשבוע הבא הוא יפגוש את לסטר ויקווה להתחיל מחדש ואם הוא ייקח את שחקניו לעונה טובה יותר מהקודמת אולי, רק אולי, ישכחו לו את המבוכה הזו.


וסולשיאר? הוא אולי פחות או יותר מאותו דור של למפארד, אבל הניסיון שלו במשחקים מהסוג הזה הוכיח את עצמו. מנצ'סטר יונייטד לא היתה יכולה לחלום על פתיחת עונה טובה מזו, ועכשיו נותר רק לראות האם היא תמשיך כך גם במחזורים הבאים ובעיקר כשהעונה תתחיל באמת, או שהשחקנים הצעירים שלו רק ניפחו את בלון הציפיות והוא עומד להתפוצץ בכל רגע.


למפארד. לא כך הוא רצה שהבכורה שלו תיזכר (Julian Finney/Getty Images)
למפארד. לא כך הוא רצה שהבכורה שלו תיזכר (Julian Finney/Getty Images)


הרכבים
מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון ואן-ביסאקה, ויקטור לינדלוף, הארי מגווייר, לוק שואו, פול פוגבה, אנדראס פריירה (דניאל ג'יימס 74), סקוט מקטומיניי, ג'סי לינגארד (מאטה 86), מרקוס ראשפורד (מייסון גרינווד 86) ואנתוני מרסיאל.


צ'לסי: קפה אריזבלאגה, סזאר אספיליקווטה, קורט זומה, אנדראס כריסטיאנסן, רוס בארקלי (כריסטיאן פוליסיק 58), אמרסון, ז'ורז'יניו (אנגולו קאנטה 73), מתיאו קובאצ'יץ', פדרו, מייסון מאונט, תמי אברהם (אוליבייה ז'ירו 66).


מהלך המשחק
המשחק החל בקצב מהיר עם הזדמנויות טובות בשני הצדדים, אך אף אחד מהשערים לא היה בסכנה אמיתית. צ'לסי היתה זו שהכתיבה את הקצב, והניעה את הכדור במרכז המגרש במשך רוב הדקות הראשונות. השדים האדומים ניסו לצאת להתקפות מעבר, ואחת מהן בדקה ה-16 הסתיימה בהכשלתו של מרקוס ראשפורד בתוך הרחבה. השופט שרק, הצביע על הנקודה, התייעץ עם אנשי ה-VAR והעניק את הפנדל ליונייטד. החלוץ הצעיר לקח את ההזדמנות וניצל אותה עם בעיטה חזקה לפינה של קפה, שזינק נכון אבל לא יכול היה למנוע את ה-0:1.


קובאצ'יץ' מול ואן-ביסאקה. קצב טוב באולד טראפורד (Michael Regan/Getty Images)
קובאצ'יץ' מול ואן-ביסאקה. קצב טוב באולד טראפורד (Michael Regan/Getty Images)


גם אחרי השער, המשחק נמשך באותו קצב. צ'לסי החזיקה יותר בכדור, כשיונייטד מנסה לעקוף. פריצה מצד ימין של ואן-ביסאקה והגבהה למרכז הסתיימה עם הרחקה, כשבצד השני פדרו וקובאצ'יץ' בחנו את דה חאה. מרסיאל כבש אך הוא היה בנבדל ברור, כאשר פדרו ובארקלי מנסים כל אחד בעיטות חזקות מחוץ לרחבה. הלחץ של צ'לסי נמשך, ובדקה ה-38 אמרסון הפציץ מקרוב את הקורה.


המחצית השנייה נפתחה עם לחץ כבד יותר של הבלוז על השער של דה חאה, אבל עדיין ללא הצלחה. גם יונייטד תקפה, אבל קצב המשחק הוכתב על ידי השחקנים של למפארד שבדקה ה-58 החליט שהמשחק מצריך שינוי והכניס את כריסטיאן פוליסיק. אלא שבמקום להמשיך את הכיוון ההתקפי, צ'לסי נסוגה מאז החילוף ונתנה למארחת להתקיף – ובדקה ה-65 מרסיאל נכנס לרחבה בזמן הנכון והפך מסירה מפריירה ל-0:2. הבלוז עוד לא הספיקו להתאושש, וראשפורד ניצל טעות בהגנה כדי לכבוש את ה-0:3 בדקה  ה-67.


סולשיאר החליט שזהו זמן טוב לתת גם לרכש השלישי לשחק, ודניאל ג'יימס עלה במקום אנדראס פריירה. האנגלי הצעיר שהגיע מסוונזי הרגיש את הדשא, נגע בכדור וכעבור שבע דקות היה במקום כדי להמשיך מתפרצת של פוגבה ולכבוש את ה-0:4 המדהים.


שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים. ניצחון הליגה הגדול ביותר על צ'לסי מאז 1965 (Julian Finney/Getty Images)
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים. ניצחון הליגה הגדול ביותר על צ'לסי מאז 1965 (Julian Finney/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי