צפו בתקציר: צ'לסי השיגה ניצחון ראשון העונה, 2:3 על נוריץ'

תמי אברהם, פרנק למפארד
תמי אברהם, פרנק למפארד | DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP/Getty Images

המאמן הציב את אברהם בהרכב במקום ז'ירו וזה גמל לו בשני שערים (3, 68), שיחד עם אחד נוסף של מאונט (17) השיגו לבלוז שלוש נקודות. הקנריות חזרו פעמיים מיתרון דרך קאנטוול (6) ופוקי (30), אך זה לא הספיק

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

אחרי התבוסה המשפילה באולד טראפורד והתיקו הביתי המאכזב נגד לסטר, צ'לסי סוף סוף עשתה זאת: פרנק למפארד וחניכיו השיגו את ניצחונם הראשון לעונת 2019/20 עם 2:3 בחוץ על נוריץ' סיטי במשחק קצבי ורווי מצבים. הבלוז איבדו פעמיים יתרון ונדמה היה ששוב לא יצליחו לצאת עם שלוש נקודות, אך לאחר ניסיונות רבים במחצית השנייה הם הצליחו לכבוש את השלישי ולשמור על ההובלה עד לסיום.

אוליבייה ז'ירו היה לא רע בכלל בשני המשחקים שפתח, בסופר-קאפ האירופי ונגד לסטר במחזור שעבר, אבל למפארד הימר על תמי אברהם במקומו וזה השתלם לו מצוין. החלוץ כבש את השער הראשון כבר אחרי שלוש דקות, אך יותר חשוב מכך הרשית את השער השלישי שנתן לצ'לסי את הניצחון. גם מייסון מאונט, שמאז המחזור הקודם מקבל את הקרדיט מהמאמן, המשיך להצדיק אותו עם שער ליגה שני. הבלוז ינסו להמשיך לרשום ניצחון בכורה בסטמפורד ברידג' בשבוע הבא, כשיארחו את שפילד יונייטד.

הקנריות נתנו פייט אדיר והתאושש במהירות מפיגור בשתי הזדמנויות שונות, בזכות טימו פוקי הפיני שהבקיע משחק שלישי ברציפות ורשם שער ליגה חמישי, שמציב אותו בראש טבלת הכובשים לפחות עד שראחים סטרלינג יעלה מחר למשחק נגד בורנמות'. במחזור הבא הם ינסו לשוב למסלול הניצחונות כשיפגשו את ווסטהאם בחוץ.
 


בשעה טובה, השיגו ניצחון בכורה בליגה. שחקני צ'לסי חוגגים. (Catherine Ivill/Getty Images)
בשעה טובה, השיגו ניצחון בכורה בליגה. שחקני צ'לסי חוגגים. (Catherine Ivill/Getty Images)


מהלך המשחק
האורחים פתחו בסערה. מאונט התחיל התקפה מתפרצת עם כדור ארוך לפוליסיק. האמריקאי המשיך לאספיליקווטה שעשה את העקיפה מימין והמגן הגביה כדור מדויק לרגליו של אברהם, שהעלה את צ'לסי ליתרון 0:1 בדקה השלישית. העולה החדשה הגיבה מהר. בואנדיה כדרר בקלות יתרה אל תוך הרחבה והשאיר לפוקי, שבישל לקאנטוול את ה-1:1 בדקה השישית.


הטירוף נמשך בדקה ה-17. פוליסיק ניצל מסירת עומק כדי למצוא את מאונט, שעשה את ההטעיה למרכז כדי להשאיר את הבלם מאחוריו ולקבוע 1:2 לאורחים. כריסטנסן יכל להגדיל את היתרון בדקה ה-26, אבל הנגיחה שלו נתקלה בהדיפה נהדרת של קרול. הקנריות המשיכו להשיב אש: בואנדיה שלח כדור עומק למלך השערים פוקי, שבעט מזווית קשה, אבל קפה כשל בניסיון העצירה וזה נגמר ברשת – 2:2 בדקה ה-30.


העולה החדשה נותנת פייט אדיר לצ'לסי. (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP/Getty Images)
העולה החדשה נתנה פייט אדיר, אך זה לא הספיק. (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP/Getty Images)


דקה בתוך המחצית השנייה, פוליסיק קיבל לבד לגמרי באגף ימין, אך הצליח לפגוע רק ברשת החיצונית של קרול. בדקה ה-60 האורחים ניסו פעם נוספת, כשאמרסון עקף את מאונט משמאל וקיבל את המסירה, אך בעט לידיים של השוער. שמונה דקות מאוחר יותר האורחים באו על שכרם: קובאצ'יץ' שלח כדור ארוך לאברהם, החלוץ לא התרגש משני הבלמים שעמדו מולו, חלף על פניהם וכבש מחוץ לרחבה את ה-2:3 של צ'לסי בדקה ה-68.


בדקה ה-73 גודפרי כמעט השווה שוב עבור נוריץ' כשהתרומם גבוה לנגיחה, אך הניסיון נעצר במשקוף. שבע דקות לאחר מכן קובאצ'יץ' פרץ ומצא את פוליסיק מימין, אבל האמריקאי נבלם על ידי קרול. בתוספת הזמן בארקלי ביצע כדרור מרשים אך הבעיטה לא סיכנה את השער והתוצאה נותרה בעינה עד לסיום.


מייסון מאונט ממשיך להצדיק את הקרדיט מלמפארד. (Catherine Ivill/Getty Images)
המשיך להצדיק את הקרדיט מלמפארד. מייסון מאונט חוגג את השער השני. (Catherine Ivill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי