צפו בתקציר: ליברפול עדיין מושלמת לאחר 1:3 על ארסנל

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | BEN STANSALL/AFP/Getty Images

קלופ יכול להמשיך לחלום על אליפות: השחקנים שלו נראו נהדר בקרב הפסגה, ושערים של מאטיפ (41) וסלאח (49, 59) השאירו אותו לבד בראש טבלת הפרמיירליג. טוריירה (85) רק צימק, פפה הרשים בבכורה בהרכב התותחנים

קבוצות: ליברפול ארסנל
(גודל טקסט)

בעונה שעברה, שתי קבוצות פתחו את הפרמיירליג עם חמישה ניצחונות ברציפות – צ'לסי וליברפול. אחת מהן המשיכה גם לשישי, והיום (שבת) היא שוב נותרה היחידה המושלמת בליגה האנגלית הבכירה לאחר שניצחה 1:3 את ארסנל ושמרה על מאזן של שלושה ניצחונות בשלושה משחקים.

התותחנים היו היחידים מלבד המייטי רדס שהגישו שש נקודות בשני המחזורים הראשונים, מה שהפך את זה לקרב על המקום הראשון, אבל לרגע לא היה ספק מי הקבוצה הטובה ביותר על המגרש. האדומים של קלופ שיחקו כדורגל התקפי מהנה, הוכיחו את עליונותם בכל קנה מידה ואחרי מחצית ראשונה די שוות כוחות פשוט ריסקו את יריביהם במחצית השנייה ולא נתנו להם לזוז. כמו נגד סאות'המפטון לקח להם זמן להבקיע, אבל נגיחה של מאטיפ (41) הורידה אותם להפסקה עם יתרון ועם הרבה אופטימיות.

וכאמור, המחצית השנייה היתה חגיגה של משחק מרהיב והתקפי. מוחמד סלאח כבש פעמיים (48 בפנדל, 59) והתבסס מאחורי סטרלינג ופוקי בטבלת הכובשים עם שלושה שערים עד כה, וגם כשליברפול הורידה את הרגל מהגז מהדקה ה-70 ואילך היא פשוט היתה גדולה בכמה רמות על אונאיי אמרי וחבורתו.

מאנה. מחצית ראשונה נהדרת שלו (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)
מאנה. מחצית ראשונה נהדרת שלו (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)

וזה לא שלארסנל לא היתה הזדמנות לעלות ליתרון. בדקות הראשונות היא תקפה כמעט כמו המארחת, ואובמיאנג עבר את כל ההגנה ואת אדריאן בצ'יפ גאוני לפני שהכדור שלו התגלגל החוצה. גם פפה הוכיח שההשקעה בו היתה מוצדקת, ובבכורה שלו בהרכב ליהטט וסיכן את השער יותר מפעם אחת, כשהוא גם הופך לראשון מזה הרבה מאוד זמן לעבור בדריבל את שחקן השנה באנגליה וירג'יל ואן דייק. אבל ארסנל, שלא ניצחה באנפילד מאז דצמבר 2012, ירדה שוב מנוצחת. בשבוע הבא מצפה לה דרבי נגד טוטנהאם, שאמנם יהיה קשה אבל על פי היכולת היא בהחלט אמורה לנצח – מה שיעודד מעט את מצב הרוח באמירויות.

בארבע המפגשים האחרונים בין הקבוצות, התוצאה הכוללת היא 6:13 לטובת המרסיסייד. ליברפול מכוונת העונה רק למקום אחד – המקום הראשון, וכרגע היא נמצאת בו לבד. רק שהעונה תמשיך כך. בשבוע הבא אמורה אלופת אירופה לשמור על המאזן במשחק חוץ נגד ברנלי החלשה, היא תתארח אצל צ'לסי אחרי פגרת הנבחרות ומשחק העונה נגד פפ גווארדיולה יגיע רק בנובמבר – ועד אז, בצפון אנגליה יכולים להיאחז בתקווה שהשנה, אחרי 30 שנה, אפשר לעשות את זה.


הרכבים
ליברפול:
אדריאן, טרנט אלכסנדר ארנולד, וירג'יל ואן דייק, ג'ואל מאטיפ, אנדרו רוברטסון, פאביניו, ג'ורג'יניו ויינאלדום, ג'ורדן הנדרסון, סאדיו מאנה, מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו.

ארסנל: ברנד לנו, איינסלי מייטלנד-ניילס, סוקראטיס, דויד לואיז, נאצ'ו מונריאל, מתיאו גונדוזי, ג'ו ווילוק, גרניט ג'אקה, דני סבאיוס, ניקולא פפה, פייר אמריק אובמיאנג.

מהלך המשחק
כצפוי, ליברפול פתחה עם לחץ על השער של ארסנל והגיעה לשלוש הזדמנויות כבר בחמש הדקות הראשונות, אבל כולן נבלמו על ידי ההגנה. סלאח, מאנה וגם אלכנסדר ארנולד הכניסו כדורים לרחבה אך לא מצאו את המסגרת. בדקה ה-11 הגיעה ההזדמנות הראשונה של ארסנל, כשאובמיאנג יצא למתפרצת והקפיץ מעל אדריאן שיצא לא טוב, אבל הכדור הנפלא שלו עבר סנטימטרים מהשער. שתי דקות לאחר מכן מאנה חדר לרחבה במבצע אישי נהדר ונעצר רק אצל לנו. גם פירמינו ניסה את מזלו עם סיבוב נהדר ברחבה, אבל אחרי 25 דקות התוצאה עדיין היתה מאופסת, למרות ריבוי המצבים.

ואן דייק ופפה. מאצ'-אפ מהאגדות (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)
ואן דייק ופפה. מאצ'-אפ מהאגדות (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)

לקח לו זמן, אבל ניקולא פפה נכנס למשחק. ומהרגע שהוא נכנס, הוא לא הפסיק לעשות צרות להגנת ליברפול. בין השאר, הוא הפך לראשון מאז מרץ 2018 לעבור את וירג'יל ואן דייק בדריבל במשחק בפרמיירליג. ההולנדי רשם 50 משחקי ליגה בלי שאף אחד הצליח לעבור אותו, אבל נכנע לצרפתי המוכשר. בדקה ה-35 פפה רץ חצי מגרש תוך שהוא משאיר שלושה שחקני הגנה אדומים מאחור, אבל אדריאן יצא בזמן והדף.

המשחק התקרב להפסקה עדיין ללא שערים, אבל לא בלי שניסו. בדקה ה-41 ליברפול קיבלה קרן אותה ניגש לבעוט טרנט אלכסנדר ארנולד, והוא הרים כדור לתוך הרחבה. הגנת התותחנים שמרה על ואן דייק וסלאח, אבל ג'ואל מאטיפ היה פנוי ונגח פנימה את ה-0:1 של קלופ.

המחצית השנייה נפתחה כמו הראשונה, עם לחץ של ליברפול על השער של לנו, ותוך שלוש דקות היא קיבלה הזדמנות כשדויד לואיז הכשיל את סלאח ברחבה והשופט העניק פנדל. המצרי לא התבלבל ושלח בעיטה חזקה לפינה, נותן 0:2 חשוב מאוד לליברפול. ארסנל ניסתה לחזור, אבל בהזדמנות היחידה שלה ב-10 הדקות הראשונות של המחצית אובמיאנג היה איטי מדי ו-ואן דייק הרחיק לקרן. ועל איטיות משלמים – סלאח קיבל את הכדור על קו האמצע והראה מה זו מהירות כשזרק שני שחקני הגנה בדרך לרחבה ואז שלח כדור שטוח לפינה הרחוקה, קובע 0:3 חד משמעי.

סלאח. רגיל לחגוג נגד ארסנל (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)
סלאח. רגיל לחגוג נגד ארסנל (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)

ליברפול ניסתה להגדיל את היתרון בדקות הבאות, אבל התקשתה להגיע למצב בעיטה וכשהמשחק התקרב לסיום פשוט עצרה לנוח. קלופ ערך מספר חילופים, נותן לשחקני מפתח כמו ויינאלדום ומאנה לנוח, והשחקנים שלו ירדו יותר לאחור. ארסנל, מצד שני, יצאה קדימה ואמרי ערך חילופים התקפיים. אחד מהם היה לוקאס טוריירה, שבדקה ה-85 ראה התקפה נהדרת של אובמיאנג והגיע מאחור כדי לתת את הבעיטה האחרונה ולשלוח את הכדור לרשת של אדריאן. 1:3 ומעט כבוד לאורחת מלונדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי