לואיז: "שחקנים יכולים ללבוש חולצה במידה גדולה ולקבל פנדלים"

דויד לואיז
דויד לואיז | Laurence Griffiths/Getty Images

בלם ארסנל תפס ברחבה את סלאח ב-3:1 באנפילד, אך טען: "הוא אמר שהוא לא נפל כי לא הרגיש כלום. לשופטים קשה להעריך עוצמה ועם VAR כל דבר יכול להפוך לבעיטת עונשין". אמרי ענה לביקורות וקלופ החמיא לשחקניו

קבוצות: ליברפול ארסנל
(גודל טקסט)
המשחק המרכזי של המחזור השלישי בפרמיירליג הבטיח וקיים. ליברפול אירחה את ארסנל לקרב בין שתי הקבוצות היחידות שהיו עם מאזן מושלם, אבל זה הסתיים ב-1:3 לזכות אלופת אירופה – שכעת ניצבת לבדה בפסגה, בעוד אצל תותחנים, כמדי שנה בשלב זה או אחר, מתחילים לעשות חושבים בכל הנוגע ליומרות להתחרות בצמרת הגבוהה.


ליברפול לא הייתה רחוקה מלמצוא את עצמה בפיגור ביתי, שוב ההגנה בראשות אדריאן ביצעה שגיאות מאוד לא מחויבות המציאות, אבל נגיחה של ג'ואל מאטיפ לפני הפסקת המחצית שיחררה המון לחץ באנפילד ובמחצית השנייה מוחמד סלאח כבש צמד, השער הראשון מפנדל לאחר שהוא נתפס ברחבה על ידי דויד לואיז – והמשחק הסתיים דקות ספורות אחרי שלוקאס טוריירה הכניע את אדריאן.


"האם ארסנל מתקדמת?", שאלו ב"סקיי ספורטס" אחרי הפסד נוסף במשחק צמרת. בשנה שעברה הם יצאו מאנפילד עם 5:1, הפעם זה נראה טוב יותר וגם בקלות הרכש היקר בתולדות המועדון ניקולא פפה היה יכול להבקיע שער מוקדם ולהמם את ליברפול, אלא שזה לא קרה לאחר שאדריאן עם רגלו הציל את המארחת. הפרשן גארי נוויל טען: "ארסנל הייתה אמיצה, אבל שוב לא הייתה טובה מספיק כדי לנצח. ליברפול פשוט ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שארסנל יכולה להגיע אליה כרגע".


המאמן אונאי אמרי הגיב לביקורות: "במחצית הראשונה המצבים הכי טובים במשחק דווקא היו שלנו. הפערים מהעונה שעברה הצטמקו, הצלחנו במשימה הזו, אבל זה עדיין לא מספיק. אני חושב שאנחנו יכולים להיות חיוביים. שחקנים כמו ווילוק עשו התקדמות גדולה, גם לגונדוזי היה משחק טוב וההשפעה מהספסל של טוריירה, לקאזט ומחטריאן עזרה".



אמרי. בעונה שעברה זה הסתיים בחמישייה באנפילד (Laurence Griffiths/Getty Images)


אמרי גם אישר אתמול פעם נוספת שהמגן נאצ'ו מונריאל עשוי לעזוב בימים הקרובים: "יש עוד תשעה ימים לחלון ואנחנו נדבר על זה. כל האופציות פתוחות בפניו", אמר על המגן שמוזכר כמי שיעבור לריאל סוסיאדד. גם הבלם שקודראן מוסטפי צפוי לעזוב בימים הקרובים.


מי שלא יכול להיות מרוצה מההופעה הוא בלם הרכש דויד לואיז, שתפיסה די מיותרת שלו ברחבה הובילה לפנדל שמוחמד סלאח הפציץ לתוך השער: "זה היה רפלקס, לא השתמשתי בכוח בכלל", טען להגנתו הברזילאי שהגיע מצ'לסי, "גם שאלתי את 'מו מו' (כינוי לסלאח) אם הוא הרגיש כאב ממה שעשיתי לו והוא אמר שהוא לא הרגיש כלום ולכן לא נפל. כיום עם ה-VAR, לשופטים קשה להעריך עוצמה והם פשוט רואים שחקן נתפס ושורקים – ואני לא יכול להתלונן על זה, אבל כל נגיעה יכולה להפוך לפנדל בכל פעם, בוודאי אם שחקנים ילבשו חולצות במידה גדולה כמו אקסטרה לארג'. זה הכל עניין של פרשנות, יש הבדל בין לתפוס שחקן ולהפיל אותו לבין רפלקס כמו שהיה במקרה שלי. גם קיבלתי על זה כרטיס צהוב ולא יכולתי לעצור את סלאח בדרך לשערו השלישי".



לואיז וסלאח. "אמר שהוא לא הרגיש כלום ולכן לא נפל" (Laurence Griffiths/Getty Images)




בליברפול, לעומת זאת, אמנם סיימו משחק שלישי ברציפות ללא שער נקי אחרי עונת שיא הגנתית, אבל יורגן קלופ לא מודאג: "היה לנו מפגן עוצמתי, עם אנרגיה, תשוקה – כל מה שצריך כדי להכניע קבוצה טובה כמו ארסנל. הם הפתיעו אותנו עם המערך בו הם שיחקו והצלחנו לעשות התאמות ולהסתדר יפה. אולי היינו קצת יותר מדי יהירים בסוף, אבל בסך הכל שלטנו במשחק והיינו צריכים להחזיק יותר בכדור, כי הם לא באמת תקפו. אנחנו גם לא הדיסנילנד, אנחנו לא צריכים לרגש את כולם בכל שנייה במשחק. זה היה משחק אינטנסיבי ואני מסכים שהיינו יכולים לקבל החלטות טובות יותר".


זהו גם היה ניצחון הליגה ה-12 ברציפות של ליברפול, שלמעשה לראשונה מאז הקמת הפרמיירליג ניצחה 12 משחקים ברציפות. נגד ארסנל הבקיעה ליברפול שלושה שערים לפחות בכל אחד מחמשת המשחקים האחרונים באנפילד במסגרת הפרמיירליג.



סלאח. שוב המיטיירדס השאירו אבק לתותחנים (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי