זומה ספג הערות גזעניות בשל השער העצמי, למפארד כעס

השער העצמי של זומה
השער העצמי של זומה | Clive Rose/Getty Images

מאמן צ'לסי שלא הצליחה לרשום ניצחון ביתי ראשון: "מי שמשתמש ברשתות החבריות צריך לקחת אחריות על מעשיו, אסור שזה יקרה". על המשחק: "אנחנו חייבים לדעת לגמור משחק, הפרמיירליג חסרת רחמים". וגם: שיא של אברהם

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)
בדקה ה-43, כשתמי אברהם כבש בקלות את השער השני והעלה את צ'לסי ליתרון – פרנק למפארד היה בטוח שהוא משיג סוף סוף ניצחון בכורה לעיני הקהל הביתי בסטמפורד ברידג', ניצחון שני ברציפות שהיה יכול להקפיץ את הבלוז למקום השישי. אלא שהמארחת שכחה לשחק במחצית השנייה ואיבדה את היתרון הכפול בדרך ל-2:2 מאכזב. צ'לסי שוב לא הצליחה לשמור על שער נקי ונענשה ביוקר כשבדקה ה-89 כבש קורט זומה שער עצמי.

לאחר השער העצמי שכבש, הבלם ספג עלבונות והערות גזעניות בטוויטר. זו לא הפעם הראשונה דבר כזה קורה שכן גם תמי אברהם ספג עלבונות כאלה לאחר ההפסד לליברפול בסופר קאפ האירופי. למפארד זעם: "צריך לשים לזה סוף, מי שמשתמש במדיה החברתית יכול "להסתרר", הם צריכים לקחת אחריות על המעשים שלהם. זה מאוד פשוט. בינתיים, כל אחד מורשה להגיד כל דבר לכל אחד. זה לא רק גזענות, זה יכול להיות שמות גנאי אחרים, הומופוביה ועוד. אסור לנו לאפשר זאת".

המאמן למפארד אמר לאחר המשחק: "הופעה טובה של שחקנים צעירים זה דבר אחד, אך לנצח משחקים זה דבר אחר. כשאתה מוביל 0:2 במחצית אתה חייב לדעת לנצח את המשחק. אסור לנו להמשיך ולספוג ככה, הפרמיירליג היא חסרת רחמים".
 

למפארד לא מאמין שזה קורה לו (Clive Rose/Getty Images)


בחלוף ארבעה מחזורי ליגה, הבלוז ספגו כבר תשעה שערים וניכר שיש בעייה קשה במשחק ההגנה. למפארד טען: "זה לא רק רביעיית ההגנה, אנחנו מבקיעים וסופגים כקבוצה. חוסר הריכוז והשגיאות של ההגנה היו הרגעים בהם לא הגנו טוב כקבוצה. הרגשנו נינוחים מדיי, זה לא מכבד את שפילד. אמרתי לשחקנים במחצית שמבחינתנו התוצאה היא 0:0, ידעתי שזה לא ברור. אני לא מדבר על שחקנים באופן פרטני".

"ההתחלה הטובה של החבר'ה הצעירים של צ'לסי נשכחה כלא הייתה", נכתב ב-"BBC", "הקהל שנהנתה מכדורגל טוב לא האמין איך היתרון נעלם והפך ליותר ויותר עצבני". "צ'לסי בהלם!, קאמבק ענק של שפילד יונייטד, כזה שאף אחד לא ציפה לו, מנע מלמפארד ניצחון ביתי ראשון בגלל שער עצמי", סיכמו ב"דיילי מייל".
 

כפי שקרה לאחר כל משחק העונה, בבלוז יכלו להתנחם בשיתוף הצעירים. הגיל הממוצע של ההרכב של למפארד היה 24 שנה ו-158 ימים – הצעיר ביותר בהיסטוריה של הליגה. כמוכן, תמי אברהם שכבש צמד שני ברציפות, היה השחקן האנגלי הראשון שכובש לזכות צ'לסי לפחות פעמיים בשני משחקים ברציפות – לראשונה מאז עשה זאת המאמן שלו פרנק למפארד, בינואר 2010.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי