גונדוזי ואובמיאנג סחטו מחמאות, אמרי הותקף: "איפה סבאיוס?"

פייר אמריק אובמיאנג עם מתיאו גונדוזי
פייר אמריק אובמיאנג עם מתיאו גונדוזי | BEN STANSALL/AFP/Getty Images

רגשות מעורבים באמירויות אחרי התיקו בדרבי.הצרפתי הצעיר נבחר למצטיין, המאמן ספג ביקורות קשות אחרי ספסול הספרדי, נוויל תקף את ג'אקה. וגם: הבעיות של לואיז, השיא של החלוץ ועדכון על מצבו של לקאזט

קבוצות: טוטנהאם ארסנל
(גודל טקסט)
הדרבי החמוץ-מתוק של ארסנל.כך אפשר לסכם את התחושות באמירויות בבוקר שאחרי התיקו 2:2 נגד טוטנהאם. התותחנים קיוו להשיג ניצחון יקר על היריבה העירונית אחרי ההפסד לליברפול בשבוע שעבר, אך לדרבי כמו דרבי, חוקים משלו.


למרות שנקלעו לפיגור 2:0 מוקדם במחצית הראשונה משערים של כריסטיאן אריקסן והארי קיין, החבורה של אונאי אמרי הצליחה לחזור למשחק בזכות שער מצמק של אלכסנדר לקאזט רגע לפני ההפסקה ושער שוויון של פייר אמריק אובמיאנג. התותחנים היו קרובים למהפך דרמטי, אך הרבו להחמיץ בסיום והסתפקו בנקודה שהוציאה אותם לפגרה במקום החמישי בליגה האנגלית.


מי שסחט את רוב המחמאות באנגליה ונבחר לאיש המשחק הוא מתאו גונדוזי, עליו כתבו בממלכה: "לא ויתר לרגע וסיפק בישול אדיר. השחקן הצרפתי הצעיר שוב הוכיח מדוע הפך לבאנקר בהרכב של אמרי. הרצון שלו לנצח והתשוקה שלו החזירה את ארסנל למשחק".





גם אובמיאנג, שכבש את שער השוויון ומתחיל להתרגל לציוות עם ניקולא פפה זכה למחמאות ואמר לאחר המשחק: "השער של לקאזט היה קריטי למשחק. אני אוהב לשחק כחלוץ מרכזי, אבל אין לי בעיה לשחק בכנף. אשחק איפה שהקבוצה תצטרך אותי ואעשה את המיטב". לחלוץ מגבון כבש במשחק שביעי ברציפות באיצטדיון האימרויות כאשר רק תיירי הנרי מחזיק ברקורד מרשים יותר ממנו (תשעה משחקים רצופים, אוקטובר 2000)


לעומת זאת מי שספג לא מעט ביקורות, הוא מאמן התותחנים, אונאי אמרי. באנגליה ביקרו את הטקטיקה ההגנתית שלו, לאחר שספג חמישה שערים בשני המשחקים האחרונים מקבוצות טופ6: "לאמרי יש התקפה ששווה 200 מיליון יורו אבל אין הגנה. ארסנל לא יכולה לשחק ב-4:3:3" רשמו ב'מטרו האנגלי'.  גם אוהדי ארסנל לא חסכו ביקורות מהמאמן הספרדי, והציפו את הרשתות החברתיות בטענות על כך שספסל את דני סבאיוס, שהרשים מאז שהגיע לאמירויות בהשאלה מריאל מדריד.







מי שעוד זכה ללעג רב בלונדון, הוא בלם הרכש דויד לואיז, עליו אמר בלם העבר של התותחנים, מרטין קיאון ל'מייל' האנגלי: "לואיז צריך מאמן הגנתי אישי שיעבוד איתו. הוא בן 32, אבל אף פעם לא מאוחר ללמוד איך לשמור שחקן באופן אישי. כשצ'לסי שיחררה אותו חששתי שארסנל תצטער על זה, והמשחקים נגד ליברפול וטוטנהאם הוכיחו שצדקתי. הוא לא הצליח להתמודד עם שחקני התקפה כמו סלאח והארי קיין".


שחקן העבר האגדי והפרשן בהווה, גארי נוויל, תקף את הקשר השוויצרי של ארסנל, גראניט ג'אקה על סגנון המשחק שלו: "הוא יורד לגליצ'ים מסוכנים כמו מטורף, לעיתים קרובות ברחבה. הוא עושה את זה שבוע אחרי שבוע וזה חייב להיפסק. בגיל 26 הוא כבר היה צריך להבין את זה". בנוסף לאמרי וההגנה, גם השוער ברנרד לנו ספג ביקורות רבות על הטעות שהובילה לספיגת השער הראשון, וכושרו המפוקפק מפתיחת העונה: "הטעויות החוזרות של לנו מעלות סימני שאלה. האם הוא שוער העתיד של ארסנל?". רשמו ב'גרדיאן'


מי שעשוי לעזוב את התותחנים לפני סגירת חלון ההעברות הלילה, הוא הנריק מחטריאן, שע"פ ה'פוטבול איטליה' יושאל לרומא עד לתום העונה.






מעבר לכך, אמרי נשמו לרווחה אחרי הדרבי כשגילו שהפציעה של כובש השער הראשון, אלכסנדר לקאזט, שהוחלף במחצית השנייה אינה חמורה. החלוץ הצרפתי לא הוזמן לסגל הנבחרת של דידייה דשאן, וצפוי להיות כשיר אחרי הפגרה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי