תמי אברהם: "אני לא מקשיב לשטויות, אני נותן לכדור לדבר"

תמי אברהם
תמי אברהם | IAN KINGTON/AFP/Getty Images

חלוץ צ'לסי רוצה להוביל את המאבק בגזענות שמתפשטת כלפי שחקנים כהי עור באנגליה: "אני צעיר, אם אני אדבר צעירים יקשיבו. לא לכולם יש את האופי החזק שלי. זה כלום לעומת מה שהיו צועקים לאבא שלי ברחוב"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

תמי אברהם מתרגל לקריירה בפרמיירליג, שמשמעותה כי הוא שחקן פותח בהרכב של צ'לסי וכי הוא מועמד בכיר במירוץ על תואר מלך השערים של הליגה, אבל עם כוח גדול באה אחריות גדולה. תוך שבועות ספורים בלבד גילה החלוץ בן ה-21 כי להיות שחקן שחור באנגליה פירושו שאתה נתון למתקפות בלתי פוסקות מצד גזענים ובריוני רשת. המפגש הראשון של אברהם עם התופעה המכוערת הגיע אחרי הסופר-קאפ נגד ליברפול באיסטנבול, אבל מאז זה כבר הפך לגל שאינו נפסק ומטריד את אנגליה כולה.

"אני זוכר שדיברתי עם אמא שלי", סיפר כוכב צ'לסי בראיון באנגליה אתמול (שני), "היא היתה בסערת רגשות, כולה דמעות. היא כל הזמן שאלה 'למה הוא? למה הוא?' זה ממש לא נעים לראות את הבן שלך סופג כאלה השפלות".

"לי תמיד היה אופי חזק, זה לא משפיע עליי. אבל זה יכול להשפיע על אנשים שאין להם את האישיות שלי. לי יש ביטחון עצמי, אני מאמין ביכולת שלי ותמיד האמנתי שאני פשוט יכול להבקיע ולסתום לכולם את הפה".

עם למפארד.
עם למפארד. "הסתכלתי עליו וראיתי אותו חוגג" (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP/Getty Images)

אברהם כבש שני שערים בשני המשחקים האחרונים של צ'לסי, שתחזור מפגרת הנבחרות היישר למשחק חוץ נגד וולבס בשבת. המאמן פרנק למפארד, שבחר עד כה בהרכב צעיר יחסית, בוטח במלך השערים של הצ'מפיונשיפ מהעונה שעברה ונותן לו את המפתחות בחוד. "הוא תמיד האמין בי, הוא מאמין בצעירים. אחרי שכבשתי הסתכלתי עליו וראיתי אותו חוגג".

הטריגר להתפרצות הבריונות כלפי מוצאו ברשת היה הפנדל שהחמיץ נגד ליברפול. "כולם מחמיצים פנדלים מדי פעם, אבל להחמיץ אחד בספר-קאפ באמת השפיע עליי", הוסיף אברהם, "ספגתי תגובות קשות, אבל למפארד החזיק אותי והרים אותי. גם השחקנים לצידי תמכו בי, וזה בדיוק מה שהייתי צריך".

"אבא שלי אמר לי 'תקשיב, זה כלום לעומת מה שהיינו רגילים לשמוע. זה בסך הכל רשת חברתית, זה לא הרחוב'", סיפר אברהם, שהוריו היגרו לאנגליה מניגריה בשנות ה-90, "'זה שונה כשאנשים אומרים לך את זה לפרצוף. אז אין לך ממה לדאוג. אלה בעיות קטנות'. אז זה לא השפיע עליי כי אני לא מקשיב לשטויות. אני נותן לכדור ברגליים שלי לדבר".

ראשפורד.
ראשפורד. "בנינו מערכת יחסים טובה" (Steve Bardens/Getty Images)

אברהם, כידוע, הוא לא הראשון בתקופה האחרונה להיות קורבן ליחס כזה בטוויטר. ראחים סטרלינג, רומלו לוקאקו, פול פוגבה ומרקוס ראשפורד – כולם "זכו" לתגובות והערות פוגעניות על רקע צבע העור שלהם. "אני ומרקוס בנינו מערכת יחסים טובה יחד, אז זה עושה טוב לדעת שיש תמיכה מכל מיני מקומות. גם ג'סי (לינגארד) שלח לי הודעת תמיכה אישית".

אבל אחרי חודשים של התעללות מילולית ברשת, חלוצי הפרמיירליג הפסיקו לשתוק – והסקורר של צ'לסי ביניהם: "הראשון שראיתי שדיבר על זה היה כנראה ראחים, הוא כתב באינסטגרם והרבה הגיבו לו, אמרו לו להיות חזק ושהם איתו. אני בטוח שמיליוני ילדים ראו את זה. אני רוצה להצטרף אליו ולכולם, ושנמצא דרך לעצור את זה. כשאנחנו מדברים, אנשים שומעים. אני צעיר, אני יכול לפנות לצעירים. זה הכי חשוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי