צפו: אברהם כיכב ב-2:5 של צ'לסי על וולבס, 0:1 ליונייטד על לסטר

תמי אברהם
תמי אברהם | Laurence Griffiths/Getty Images

החלוץ הלוהט כבש שלושער (34, 41, 56), עלה ל-7 שערים בשלושה משחקים, וצימק בשער עצמי (70). גם טומורי (32), קוטרונה (86) ומאונט (97) כבשו. ראשפורד (8 בפנדל) נתן לסולשיאר ניצחון טוטנהאם הביסה 0:4 את פאלאס

(גודל טקסט)
פגרת הנבחרות נגמרה והפרמיירליג חזרה, והיא חזרה כמו שרק באנגליה יודעים: עם חגיגות שערים, הצגות וניצחונות גדולים: תמי אברהם סחף את צ'לסי ל-2:5 על וולבס בחוץ, טוטנהאם פירקה את קריסטל פאלאס עם 0:4 ואפילו מנצ'סטר יונייטד חזרה לנצח עם 0:1 קטן באולד טראפורד על לסטר, שנחלה הפסד ראשון העונה.


מנצ'סטר יונייטד – וולבס 0:1 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
מאז ה-0:4 על צ'לסי יונייטד לא הצליחה לנצח, והלחשושים על מעמדו של סולשיאר חזרו לרחובות מנצ'סטר. למזלו, פגרת הנבחרות הגיעה בדיוק בזמן ונתנה לו שקט. עם החזרה לליגה, יונייטד גם חזרה לנצח. היא אמנם לא הציגה משחק גדולח, ובמחצית השנייה לסטר היתה קרובה להשיג שער שוויון אם לא לעשות להפך, אבל ההגנה – שכללה את אקס הכחולים הארי מגווייר – עמדה בלחץ והיתרון המוקדם של מרקוס ראשפורד מפנדל בדקה השמינית הספיק.


בשבוע הבא יונייטד תארח את אסטנה בפתיחת הליגה האירופית, ולאחר מכן תתארח אצל ווסטהאם ותקווה לחבר ניצחון ליגה שני ברציפות. לסטר, בינתיים, הפסידה לראשונה העונה ותצטרך לנסות להפתיע את טוטנהאם במחזור הבא כדי לא ליפול לרצף שלילי.




הרכבים
מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אשלי יאנג, הארי מגווייר, ויקטור לינדלוף, ארון ואן ביסאקה, נמניה מאטיץ', סקוט מקטומיניי, דניאל ג'יימס, חואן מאטה, אנדראס פריירה, מרקוס ראשפורד.


לסטר: קספר שמייכל, ריקרדו פריירה, ג'וני אוונס, סאגלר סוינקו, בנג'מין צ'ילוול, ווילפריד אנדידי, דמראיי גריי, יורי טטילמאנס, חאמזה צ'ודהורי, ג'יימס מדיסון, ג'יימי וארדי.


מהלך המשחק
כבר בדקה השלישית קיבלה יונייטד הזדמנות ראשונה, עם בעיטה חופשית ממש מחוץ לרחבה. אנדראס פריירה שלח כדור חזק, אבל קספר שמייכל זינק והדף לקרן. המארחת לא ויתרה והמשיכה ללחוץ, ובדקה השמינית מרקוס ראשפורד קיבל כדור בתוך הרחבה וספק הוכשל ספק נפל. השופט, בכל אופן, העניק לו פנדל והחלוץ האנגלי העלה את יונייטד ל-0:1 מהיר.


דניאל ג'יימס. מצדיק את הכסף הגדול ששולם עליו (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)
דניאל ג'יימס. מצדיק את הכסף הגדול ששולם עליו (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)


יונייטד המשיכה לשחק אגרסיבי, מנסה בכל רגע למצוא הזדמנות לפרוץ קדימה. ג'יימס הוביל התקפות, אבל אף אחד מהמסירות לא הגיעו לראשפורד שחיכה ברחבה. גם ללסטר היו דקות טובות, ובן צ'ילוול כמעט השווה בדקה ה-30, אבל המחצית הראשונה הגיעה לסיומה ללא שערים נוספים. במחצית השנייה חזרו האדומים לנסות לכבוש, ובדקה ה-50 התקפה נהדרת הסתיימה עם בעיטה חזקה של מאטה, אבל הכדור שלו הלך מעל השער.


אלא שמשם יונייטד נעלמה, ונתנה לכחולים להכתיב את קצב המשחק. ג'יימי וארדי להט עם כמה הזדמנויות, וג'יימס מדיסון היה קרוב עם בעיטה חופשית נהדרת, אבל אף אחד מהם לא עבר את דה חאה. יונייטד לא הצליחה לחזור, אבל למזלה היה לה את הארי מגווייר שנתן הופעה לוחמנית מול האקסית ועזר ליתרון להחזיק עד שריקת הסיום.


וולבס – צ'לסי 4:1
נראה שהתבוסה 4:0 למנצ'סטר יונייטד במחזור הפתיחה היתה מקרית בלבד, כיוון שמאז החבורה של פרנק למפארד לא מפסידה והוציאה שמונה נקודות מ-12 אפשריות. ובניגוד ל-2:3 הקשה על נוריץ', הפעם היא עשתה זאת בסטייל.


אחרי חצי שעה של גישושים, פיקאיו טומורי פתח את הסכר עם פצצה מחוץ לרחבה, ומשם זה הפך להצגת יחיד של בחור בשם תמי אברהם. החלוץ, שכבש שני צמדים בשני המחזורים האחרונים, הפציץ פעמיים תוך שבע דקות (34, 41) ואז השלים שלושער (56) ענק ועלה לראש טבלת הכובשים באנגליה, עוקף את אגוארו. ותזכרו, הוא לא כבש כלל בשני המחזורים הראשונים. גם כשלוולבס המסכנה, שעדיין לא ניצחה העונה, כבשה שער מצמק (70) – זה היה עצמי של… תמי אברהם. אם כי גם הנגיחה של רומיין סאיס עזרה.


מרקוס אלונסו. לראשונה העונה בהרכב (Clive Mason/Getty Images)
מרקוס אלונסו. בישול בבכורה שלו בהרכב העונה (Clive Mason/Getty Images)


ביום שלישי צ'לסי תארח את ולנסיה למחזור הראשון של ליגת האלופות, ותחל במסע בניסיון לזכות בתואר אירופי שני רצוף. אבל מלבד המשחק הקשה נגד העטלפים, למפארד מסכל גם לכיוון יום ראשון שלאחר מכן – ליברפול וקלופ מגיעים לביקור בסמטפורד ברידג'. יהיה אש.


הרכבים
וולבס: רוי פטריסיו, ג'וני, לאנדר דנדונקר, קונור קודי, חסוס ואייחו, אדאמה טראורה, רומיין סאיס, רובן נבס, ז'ואאו מוטיניו, דיוגו ז'וטה, ראול חימנז.


צ'לסי: קפה, אנדראס כריסטינסן, אנטוניו רודיגר, פיקאיו טומורי, ססאר אספיליקווטה, מייסון מאונט, ז'ורז'יניו, מתיאו קובאצ'יץ', וויליאן, תמי אברהם.


מהלך המשחק
לצ'לסי לקח חצי שעה להתעורר, אבל כשהיא התעוררה זה בא בבום. בדקה ה-32 וויליאן הוביל התקפה מצד ימין אך לא הצליח למצוא דרך להחדיר כדור לרחבה. אז הוא העביר כדור אחורה ופיקאיו טומורי הגיע ממרכז המגרש ובעט פצצה מ-25 מ', שקבעה 0:1. שתי דקות עברו, וכדור רוחב מצא את דרכו לתמי אברהם שהעלה את התכולים ל-0:2. החלוץ האנגלי הצעיר חיכה עוד שבע דקות, ואז התרומם להגבהה של מרקוס אלונסו ונגח פנימה את ה-0:3, משלים צמד שלישי ברציפות ומשתווה לאגוארו בראש טבלת הכובשים.


טומורי ואברהם. אחד פתח את הסכר, השני הגדיל אותו (Clive Mason/Getty Images)
טומורי ואברהם. אחד פתח את הסכר, השני הגדיל אותו (Clive Mason/Getty Images)


אם היתה לרגע מחשבה שתמי אברהם יירגע במחצית השנייה, מי שחשב אותה כנראה שכח שמדובר בתמי אברהם. בדקה ה-56 הוא הגיע השלים שלושער עם מבצע אישי נהדר, עולה לראש טבלת הכובשים לבדו ומקרב את למפארד לניצחון גדול על יריבה קשה. וולבס עצמה עלתה על הלוח בדקה ה-70, כשרומיין סאיס מזנק לכדור קרן ונוגח, אבל קפה הדף הצידה. אלא שלרוע מזלו, הוא הדף על תמי אברהם שעמד על קו השער והכדור הוסט פנימה.


וולבס עוד חלמה על קאמבק מדהים, והתקרבה אליו עוד יותר עם שער של פטריק קוטרונה בדקה ה-86, אבל זה לא הספיק. בטח לא כשמייסון מאונט הגיע עמוק בתוספת הזמן והמשיך מסירה נהדרת מבטשוואיי לשער יפה שחתם את תוצאת המשחק ב-2:5.


טוטנהאם – קריסטל פאלאס 0:4 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
התרנגולים חזרו מפגרת הנבחרות עם ניצחון ביתי גדול, כשהביסו 0:4 את קריסטל פאלאס. כבר בדקה העשירית טובי אלדרווירלד בישל ליונג מין סון, שבעט לקורה ופנימה לאחר מבצע אישי נהדר. היתרון הוכפל בדקה ה-20 בעקבות שער עצמי של פטריק ואן הולט, מגן האורחת. טוטנהאם המשיכה ללחוץ וכעבור שלוש דקות סון השלים צמד בוולה אדיר וקבע 0:3 בשלב מוקדם של המשחק. בדקה ה-42 שחקניו של פוטוצ'ינו חגגו רביעייה על פאלאס, כשהארי קיין בישל לאריק לאמלה את שערו השני העונה. טוטנהאם עלתה זמנית למקום השלישי בטבלה עם 8 נקודות, ותתארח כבר ביום רביעי הקרוב אצל אולימפיאקוס במחזור הפתיחה של ליגת האלופות.


יונג-מין סון. צמד לחלוץ הנהדר (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP/Getty Images)
יונג-מין סון. צמד לחלוץ הנהדר (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי