גווארדיולה: "מודע לפער מליברפול, אבל אנחנו רק בספטמבר"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | LINDSEY PARNABY/AFP/Getty Images

מאמן מנצ'סטר סיטי לא התרגש מהפער שפתחה ליברפול והוסיף: "הקישור לא עשה מאמץ מספק והרביעייה האחורית הייתה לא טובה. אני צריך למצוא פתרונות". באנגליה ביקרו: "עוד מופע בלהות של הגנת סיטי, שזקוקה לבלם!"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)
רגע לפני שליגת האלופות חוזרת, מנצ'סטר סיטי נכנעה אמש (שבת) 3:2 לנוריץ' במה שהיה ההפסד הראשון שלה מאז ינואר האחרון וקטע רצף של 18 משחקי ליגה ללא הפסד. בעקבות כך, הסיטיזנס רחוקים חמש נקודות מליברפול, שנמצאת בפסגה עם מאזן מושלם. אלופת אנגליה תצטרך לעבוד קשה על מנת להיצמד לאלופת אירופה שמציגה כושר מרשים מפתיחת העונה ונותרה מושלמת. עבור האלופה מדובר בהפסד ראשון נגד קבוצה שעלתה ליגה מאז מרץ 2015 כשהפסידה לברנלי (25 משחקים, 18 מהם עם גווארדיולה). בנוסף, זו הפעם השנייה בלבד בה סיטי סופגת פעמיים בחצי השעה הראשונה בעידן של הספרדי.


גווארדיולה נשמע רגוע בסיום למרות הכל: "שחקני הקישור לא עשו מאמץ הגנתי מספק היום ולפעמים העמידה של הרביעייה האחורית היתה לא טובה. הדינמיקה הקבוצתית שלנו נפגעה מזה ולא סיפקנו את איכות המשחק הנדרשת. לעומת זאת, הלחץ שלנו היום על הגנת היריבה היה מצוין. נגד טוטנהאם בעטנו 29 פעמים לעבר השער לעומת שלוש בעיטות שלהם ולא כבשנו, ולפעמים הלחץ שאנחנו מבצעים לא טוב, אבל היום אני מרוצה מהנושא הזה. הכדורגל מהיר ואני צריך למצוא את הפתרונות כדי לעזור לקבוצה להתקדם".


הפער מליברפול והטעות של אוטמנדי: "אנחנו מודעים לאיכות היריבות שלנו, ולא מדובר רק בליברפול. היא היריבה העיקרית שלנו ואני יודע שהפער עומד על חמש נקודות, אבל אנחנו נמצאים רק בחודש ספטמבר. עכשיו אנחנו חושבים על שחטאר ולאחר מכן על ווטפורד ונעשה מה שאנחנו צריכים לעשות. ניקו לא הבין את הסיטואציה כי אף אחד לא דיבר והזהיר אותו והם הבקיעו שער. זה לא טוב שקורות טעויות מהסוג הזה, אבל זה קרה היום".


אגוארו מאוכזב בסיום ( LINDSEY PARNABY/AFP/Getty Images)
 אגוארו מאוכזב (LINDSEY PARNABY/AFP/Getty Images)


רודרי, שכבש את לקראת הסיום הוסיף: "לא שיחקנו את הכדורגל הכי טוב שלנו, זה בטוח. אבל הפסדנו בגלל הטעויות שלנו ולא בגלל שנוריץ' הייתה טובה יותר. זה דבר טוב כי אנחנו יכולים ללמוד מהשגיאות הללו ולא לחזור עליהן במשחק הבא".


סרחיו אגוארו המשיך בכושרו הטוב כשהיה לשחקן השלישי באנגליה שכבש בכל חמשת מחזורי הפתיחה, יחד עם חוסה אנטוניו רייס ז"ל בארסנל בעונת 2004/05 וכן ויין רוני בעונת 2011/12 במדי מנצ'סטר יונייטד, אך זה לא עזר לאלופה.


באנגליה לא חסכו בביקורת: "הקנריות הפיקו תצוגה מפוארת כדי להנחיל הפסד לאלופה על אף שחסרו שמונה שחקנים. ההופעה של סיטי הייתה רשלנית בצורה קיצונית עם הגנה איומה. לאחר שאגוארו כבש והיה נראה שסיטי בדרך לקאמבק – אי הבנה בין ההגנה הבלמים הרסה הכל. איך סיטי תסמוך על ג'ון סטונס וניקלאס אוטמנדי עד ינואר?" בנוסף נכתב על כך שקווין דה ברינה עלה מהספסל בשלב מאוחר מדי. "במירור" הוסיפו: "חמישה משחקים בלבד – וסיטי כבר במרחק חמש נקודות מליברפול. עוד תצוגה של סיטי הוכיחה שפפ היה חייב לצרף בלם בקיץ".




בצד המנצח היו חגיגות גדולות. מאמן נוריץ', דניאל פארקה, אמר: "ברור שזה יום מיוחד עבורנו ועבור המועדון, סבלנו מכל כך הרבה פציעות וניצחנו את אחת הקבוצות הטובות בעולם. הצגנו משחק יוצא דופן. איברהים אמדו שיחק מעולה בעמדה שהוא לא רגיל אליה. אין לי מספיק מילים כדי לשבח את הבחורים. טימו פוקי היה מבריק ולא רק בגלל השערים אלא בגלל העבודה, הקבוצה תמיד נמצאת עבורו מעל הכל". פוקי הפך לשחקן הראשון שמבקיע בשלושת משחקי הבית הראשונים שלו באנגליה מאז עשה זאת אלכסנדר לקאזט ב-2017, והפיני הראשון שעושה זאת מאז ג'ונתן ג'והנסון בשנת 2000. מעבר לכך, החלוץ היה מעורב בשמונה שערים (שישה שערים ושני בישולים) שרק אגוארו רשם הישג טוב ממנו (מעורב בתשעה שערים).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי