צפו בתקציר: ארסנל שמטה יתרון כפול וסיימה ב-2:2 נגד ווטפורד

שחקני ארסנל מאוכזבים
שחקני ארסנל מאוכזבים | Marc Atkins/Getty Images

אובמיאנג העלה את מאזנו לחמישה שערי ליגה ואת התותחנים ל-0:2, אבל המארחים עלו נחושים לאחר ההפסקה וחזרו לשוויון בזכות קלברלי (54) ופריירה (81, פנדל). קבוצתו של אמרי פספסה הזדמנות לעלות למקום השלישי

קבוצות: ווטפורד ארסנל
(גודל טקסט)

המחזור החמישי בפרמיירליג ננעל הערב (ראשון) עם המשחק בין נועלת הטבלה ווטפורד לארסנל, שבו "הצרעות" חזרו מפיגור כפול לשוויון 2:2 בסיום ומנעו מהלונדונים לעלות למקום השלישי. אחרי שהחליפה מאמן במהלך פגרת הנבחרות והנחיתה את קיקה סאנצ'ס פלורס במקומו של חאבי גראסיה, ווטפורד עלתה נחושה מאוד להשיג את הנקודות והייתה עדיפה בדקות הראשונות, עד שהגיע פייר אמריק אובמיאנג.

הגאבוני המשיך בכושרו הנהדר והעלה את קבוצתו ליתרון, מבישול של קולאשינץ. תוך עשר דקות הוא כבר כבש את שערו החמישי העונה והציב את ארסנל ביתרון 0:2, אחרי מהלך קבוצתי מצוין שכלל 20 מסירות. אבל בשלב זה, חניכיו של אונאי אמרי כנראה חשבו שזה מספיק והפסיקו לשחק. לאחר ההפסקה, ווטפורד הפעילה לחץ ותוך תשע דקות חזרה למשחק, אחרי טעות של לנו שסיבך את הבלמים שלו ביציאה מאחור. בדקה ה-81 הגיעה הבעיטה בדלי, כאשר דוד לואיז הכשיל את פריירה ברחבה ואפשר לארגנטינאי להשוות בפנדל.

ארסנל רשמה משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון, אחרי ההפסד 3:1 לליברפול והתיקו 2:2 נגד טוטנהאם בדרבי. "התותחנים" ניצבים במקום השביעי בטבלה, עם מאזן נקודות שווה לזה של ארבע הקבוצות שמעליהם. בשבוע הבא היא תנסה לשוב למסלול הניצחונות, כשתארח את אסטון וילה. ווטפורד אולי תסחוט מחמאות גדולות בעקבות הקאמבק והיכולת הטובה, אבל הנקודה שהשיגה הערב משאירה אותה במקום האחרון ובשבוע הבא יהיה לה קשה מאוד להשיג נקודות כשהיא תפגוש את מנצ'סטר סיטי בחוץ.



הרכבים
ווטפורד: בן פוסטר, קרייג דוסון, קיקו פרמיניה, כריסטיאן קבאסלה, חוזה הולבאס (דריל יאנמאט, 78), עבדולאי דוקורה, אטיין קאפו, ג'רארד דאולופאו, טום קלברלי, וויל יוז (רוברטו פריירה, 63), אנדרה גריי (איסמעילה סאר, 54).


ארסנל: ברנד לנו, איינסלי מייטלנד-ניילס, סוקרטיס, דויד לואיז, סיאד קולאשינאץ, גרניט ג'אקה, מתאו גונדוזי (לוקאס טוריירה, 67), דני סבאיוס (ג'וזף ווילוק, 60), מסול אוזיל (ריס נלסון, 71), ניקולא פפה, פייר אמריק אובמיאנג.


משחק מצוין שלו לא הספיק. פייר אמריק אובמיאנג (Marc Atkins/Getty Images)
משחק מצוין שלו לא הספיק. פייר אמריק אובמיאנג (Marc Atkins/Getty Images)


מהלך המשחק
דאולופאו הגיע למצב הראשון של המארחים בדקה החמישית ובעט מחוץ לרחבה, לנו השתלט על זה ללא קושי. שש דקות חלפו וקלברלי שיגר בעיטה עוצמתית מרחוק, לנו התעופף והדף לקרן. בדקה ה-13 דאולופאו כדרר לתוך הרחבה ושחרר לקלברלי, שסחט מהשוער הגרמני הצלה נוספת. בדקה ה-22 סבאיוס חילץ כדור בספק עבירה, קולאשינץ דהר קדימה והשאיר לאובמיאנג, שהסתובב על המקום ובעט בעוצמה פנימה – 0:1 לארסנל.


עשר דקות חלפו והחלוץ הגאבוני המשיך בשלו. מהלך קבוצתי יפה שחרר את מייטלנד-ניילס באגף ימין, הצרפתי העביר את כדור הרוחב ואובמיאנג המשיך מקרוב לרשת – 0:2 לתותחנים. בדקה ה-35 לנו סיבך את גונדוזי ביציאה מאחור, הצרפתי איבד ודאולופאו שחרר בעיטה מחוץ לרחבה, השוער הדף פעם נוספת. בדקה האחרונה של המחצית הספרדי דהר בכדרור כשארבעה שחקני ארסנל רודפים אחריו, אך במקום לבעוט הוא התרסק בשלטים. לפני ההפסקה, עימות בין פפה להולבאס גרר דחיפות בין שחקני שתי הקבוצות, השופטים שלפו צהוב ליווני ולגונדוזי שדחף אותו.


העימות בין שחקני ווטפורד וארסנל. (Marc Atkins/Getty Images)
העימות בין שחקני ווטפורד וארסנל. (Marc Atkins/Getty Images)


לנו לא למד מהטעות בחצי הראשון. בדקה ה-54, השוער הוציא מתיבת החמש במסירה קצרה לסוקראטיס, למרות ששחקני ווטפורד לחצו גבוה מאוד והם אכן דאולופאו חטף במהרה ובישל לקלברלי שצימק ל-2:1. 11 דקות לאחר מכן, הספרדי הכניס מסירת עומק לסאר המחליף, שנעל את דוד לואיז על הגב, הסתובב ובעט, אך הניסיון הלך החוצה.


אחרי דקות ארוכות, גם ארסנל הגיעה למצב במחצית השנייה: מייטלנד ניילס מצא את נלסון המחליף על קו ה-16, החלוץ הצעיר בעט ישירות לידיים של פוסטר. בדקה ה-79 הכדור נפל לרגליו של טוריירה בתוך ערבוביית שחקנים, האורוגוואי בדק את הערנות של פוסטר והשוער הדף בהצלחה. שתי דקות עברו ודוד לואיז הכשיל את פריירה ברחבה. הארגנטינאי לקח את הבעיטה מהנקודה הלבנה ואיזן ל-2:2 בדקה ה-81. בתוספת הזמן הייתה לווטפורד הזדמנות להשלים מהפך דרמטי, כאשר דוקורה יצא למתפרצת יחד עם סאר, הסנגלי שלח לו כדור רוחב מצוין אבל הצרפתי נעצר אצל לנו. בסיום, 2:2 שלא מועיל לאף אחת מהקבוצות.


רוברטו פריירה חילץ נקודה, אך ווטפורד עדיין במקום האחרון (Marc Atkins/Getty Images)
רוברטו פריירה חילץ נקודה, אך ווטפורד עדיין במקום האחרון (Marc Atkins/Getty Images)


בורנמות' – אברטון 1:3 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
"הטופיז" המשיכו לקרטע ורשמו את הפסדם השני העונה, שהוריד אותם למקום ה-11 בטבלה. קאלום ווילסון דחק מקרוב את הראשון לזכות הביתיים בדקה ה-23, דומיניק קאלברט-לואין איזן זמנית בנגיחה, דקה לפני ההפסקה. בדקה ה-67, ראיין פרייזר החזיר לבורנמות' את היתרון בבעיטה חופשית וחמש דקות לאחר מכן, ווילסון השלים צמד וקבע את תוצאת המשחק, כשהקפיץ בגאונות מעל ג'ורדן פיקפורד. שלוש הנקודות העלו את ה"דובדבנים" למקום השמיני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי