"אם סטונס ואוטמנדי ימשיכו, מנצ'סטר סיטי לא תזכה באליפות"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Marc Atkins/Getty Images

בממלכה עדיין לא נרגעו מהפסד האלופה 3:2 בנוריץ', שחקן העבר והפרשן גארי נוויל טוען שהציוות במרכז ההגנה יעלה להם בתואר: "מה שקרה להם בשבת יחזור על עצמו". נתוני העונות הקודמות מוכיחים שגווארדיולה בבעיה

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

ההפסד המדהים של מנצ'סטר סיטי 3:2 לנוריץ' עדיין מעסיק את באופן נרחב את התקשורת בממלכה. אלופת אנגליה הגיעה בשבת למשחק חוץ אצל העולה החדשה כשהיא נראית בכושר שיא וכשמולה התייצבה קבוצה עם חיסורים רבים עקב סדרת פציעות שגרמה אפילו למנג'ר דניאל פארקה להודות ש"לא אחנה את האוטובוס פשוט כי אין לי מספיק שחקני הגנה", אלא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד – זה הסתיים בחגיגה גדולה של טימו פוקי וחבריו על הסיטיזנס.

בשלב מאוד מוקדם של המשחק כבר נקלעה האלופה לפיגור כפול, וגם כשמי אם לא סרחיו אגוארו הצליח למצוא את הרשת ולהחזיר אותה למשחק, הגיעה הטעות העצומה של ניקולאס אוטמנדי במחצית השנייה, פוקי הפיני ניצל זאת כדי לבעוט את אחד משעריו הקלים בקריירה ועד הסיום הצליחו שחקניו של פפ גווארדיולה רק לצמק משער מאוחר של רודרי.

בקיץ שיחררה סיטי את הקפטן שלה וינסנט קומפני שניסה לפתוח פרק חדש בקריירה בתור מאמן/שחקן באנדרלכט, במהרה הוא ויתר על האימון והפך לשחקן סגל מן המניין בעקבות פתיחה נוראית לעונה, אבל הבעיה הגדולה באמת של הסיטיזנס הגיעה במחזור הרביעי, לפני פגרת הנבחרות, אז נפצע איימריק לאפורט שמאז כבר נותח והוא ישוב רק בעוד כחצי שנה. כך מצאה את עצמה סיטי עם אוטמנדי וג'ון סטונס בלבד – ויש מי שסבור שזה יעלה לה בתואר אחרי שנתיים רצופות.

כוכב העבר של מנצ'סטר יונייטד והפרשן בימינו, גארי נוויל, טען שהטעות שקרתה לאוטמנדי אינה הייתה מעידה, אלא אירוע שעוד יחזור על עצמו מספר פעמים השנה: "הוא היה כזה כל הקריירה. הוא לא ישתנה וזו הסיבה שהוא לא מספיק טוב כדי לשחק במנצ'סטר סיטי. אני חושב כך מהיום הראשון ושום דבר בארבע או חמש השנים האחרונות לא שינה את דעתי. זה יעלה למנצ'סטר סיטי באליפות – אם סטונס ואוטמנדי ימשיכו לשחק יחד ויציגו יכולת כזו, הם לא יזכו שוב".


אוטמנדי וסטונס. יעלה להם בתואר? (Marc Atkins/Getty Images)

נוויל גם ניסה לספק הסבר מעניין למצב בו נמצאת סיטי בכל הנוגע להגנה: "אני קורא לזה האח הגדול והאח הקטן: לליברפול יש את וירג'יל ואן דייק בתור האח הגדול ואת ג'ואל מאטיפ כאחיו הקטן, כי בלי ואן דייק זה לא נראה אותו הדבר – אבל עם ואן דייק, מאטיפ רגוע יותר ומשחק עם ביטחון. זה כמו שאמא שלך שולחת אותך עם אחיך הגדול, אתה מרגיש בטוח. לגווארדיולה לעומת זאת יש שני אחים קטנים. אני לא חושב שהוא רוצה לשחק עם שניהם במרכז ההגנה, אבל אין לו אופציה אחרת כי הוא לא קנה בלם בקיץ".

ב"סקיי ספורט" אף בדקו כיצד תפקדו בלמי מנצ'סטר סיטי בשלוש עונותיו של פפ גווארדיולה בפרמיירליג וב-25 משחקים שפתחו בהם יחד אוטמנדי וסטונס, ספגה הקבוצה 28 שערים. לעומת זאת, עם אוטמנדי וקומפני היא ספגה 13 שערים ב-20 משחקים, עם אוטמנדי ולאפורט 11 ב-17 משחקים, עם סטונס ולאפורט רק 9 ב-15 משחקים והציוות של קומפני ולאפורט הוביל לשש ספיגות בלבד ב-11 משחקים.

המשמעות היא שעם אוטמנדי סיטי סופגת יותר מאשר עם בלמים אחרים – 1.1 שערים בממוצע למשחק כשהארגנטינאי משחק יחד עם סטונס, אבל גם 0.7 שערים למשחק, הנתון השני הכי גבוה, כשאוטמנדי שיחק לצד קומפני. גם אחוז הניצחונות עם סטונס ואוטמנדי עומד על 68 בלבד לעומת כל שת"פ אחר שהיה במרכז ההגנה – רק סטונס ולאפורט היו באיזור עם 73 אחוזי הצלחה, אבל מדובר בצמד שבאחוזים שמר על יותר רשתות נקיות מכל שילוב אחר.


לאפורט.היעדרותו עושה את כל ההבדל? ( OLI SCARFF/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי