פרשת הריגול: ליברפול תשלם מיליון ליש"ט למנצ'סטר סיטי

יורגן קלופ פפ גווארדיולה
יורגן קלופ פפ גווארדיולה | Getty Images

כלי התקשורת באנגליה חשפו: ליברפול הגיעה להסדר עם האלופה במסגרתו תשלם סכום עתק, לאחר ששני עובדים פרצו למערכת הסקואטינג של הסיטיזנס

(גודל טקסט)
ליברפול הגיעה להסדר עם מנצ'סטר סיטי, במסגרתו תשלם מיליון ליש"ט לאלופה אחרי שריגלה ופרצה למערכת הסקואטינג שלה. כך מדווחים היום בכלי התקשורת האנגלים בעקבות חשיפה של עיתון ה'טיים'.


ע"פ הדיווח, בספטמבר 2013, הסיטיזנס שכרו חברת אבטחת מידע שתבדוק האם מאגר הסקואטינג שלהם נפרץ. בתום הבדיקה, התברר שצמד הסקואטים של ליברפול, דייב פלוס וג'וליאן וורד, שעבדו בעבר בשורות האלופה, השתמשו במערכת הסקאוטינג של סיטי מאות פעמים. 


גם מייקל אדוורדס, ראש מערך הסקאוטינג של ליברפול (גם הוא עבד בעבר במנצ'סטר סיטי), הואשם בריגול ובשימוש במאגר. ההסדר בין הצדדים נחשף למרות נסגר מאחורי דלתות סגורות ולעולם לא הגיע לבית משפט.









ע"פ הדיווח, בין יוני 2012 לפברואר 2013, אדוורדס השתמש במאגר הסקאוטינג של סיטי מעל 80 פעמים. לאחר שהמעשים התבררו כנכונים, מנהלת הליגה האנגלית פסקה על הסדר התשלום וקבעה: "על מועדונים יריבים בליגה לנהוג אחד כלפי השני בתום לב".


החשדות עלו לראשונה ב-2017, כשמנצ'סטר סיטי ניסתה להחתים את שחקן הנוער של ריאל סראגוסה, פאולו פרננדס, והופתעה לגלות שגם המייטירדס עוקבים אחרי השחקן. השחקן לבסוף הצטרף לאיתיחאד וכיום משחק בהשאלה בפרוג'ה האיטלקית.


לפי טענות הסיטיזנס, ליברפול השתמשו במאגר הסקאוטינג כדי להיאבק על שחקנים חסוס נבאס ופרננדיניו, וגרמו לאלופה להאיץ את המגעים ולשלם סכומים מוגזמים על מנת לסגור את העסקה. הקבוצות סירבו להגיב לטענות. 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי