צפו בתקציר: ניצחון שישי בשישה מחזורים לליברפול, 1:2 על צ'לסי

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | OLLY GREENWOOD/AFP/Getty Images

קלופ שמר על פער חמש הנקודות מפפ בזכות שערים של אלכסנדר-ארנולד (14) ופירמינו (30), קאנטה (71) רק צימק ושער של אספיליקווטה נפסל לאחר בדיקת VAR. ארסנל חזרה פעמיים מפיגור ל-2:3 דרמטי על אסטון וילה

קבוצות: ליברפול צ'לסי
(גודל טקסט)

מילת המפתח בליברפול העונה היא "אופטימיות זהירה". המטרה היא החזרת האליפות אחרי 30 שנה, ורק על כך מדברים באנפילד, אך גם אם כרגע נראה שזה הכיוון יש עוד דרך ארוכה עד לשם. אלופת אירופה עשתה היום (ראשון) צעד חשוב בדרך לשם כשניצחה 1:2 את צ'לסי בסטמפורד ברידג', שמרה על המאזן המושלם והחזירה את הפער ממנצ'סטר סיטי לחמש נקודות.

הניצחון הזה חשוב גם מכיוון שהוא השווה את שיא המועדון אותו קבעה הקבוצה בשנה שעברה עם שישה ניצחונות רצופים מתחילת העונה, ובעיקר מכיוון שמי שקטעה את הרצף ההוא אז היתה צ'לסי עצמה בסטמפורד ברידג', כשרק שער ענק של דניאל סטארידג' קבע 1:1 בדקה ה-89. הפעם דווקא צ'לסי היתה קרובה לשוויון דרמטי, אך בסופו של דבר היתרון של ליברפול החזיק.

היתרון הזה לא הושג כל כך בקלות. דווקא הבלוז פתחו טוב יותר, והעמידו את אדריאן ביותר ממבחן אחד, אבל השער הראשון שנכבש היה דווקא של ליברפול. בדקה ה-14 סלאח השאיר כדור חופשי לאלכסנדר ארנולד, שבתורו הפציץ את החיבורים. 10 דקות לאחר מכן צ'לסי השוותה, אבל השער של אספיליקווטה – המצטיין של למפארד על המגרש – נפסל בגלל נבדל לאחר בדיקת VAR.

פרנק למפארד. עדיין לא ניצח קבוצה גדולה העונה (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)
פרנק למפארד. עדיין לא ניצח קבוצה גדולה העונה (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)

ליברפול אמרה תודה, ותוך שלוש דקות הגדילה את היתרון ל-0:2 מנגיחה של פירמינו. משם צ'לסי כבר לא התאוששה, וירדה להפסקה במצב רוח ירוד במיוחד. למחצית השנייה היא עלתה קצת מעודדת, ואחרי דקות טובות נוספות של המרסיסייד חזרה לתקוף, אבל כאמור – השער המצמק של קאנטה בדקה ה-71 לא הספיק לה. למפארד עדיין ללא ניצחון בבית העונה, ובמקום להיצמד לצמרת הוא מסיים את המחזור במקום ה-11.

צ'לסי תארח ביום רביעי את גרימסבי למשחק שאמור להיות קל בגביע הליגה, ובשבוע הבא תגיע ברייטון לסמטפורד ברידג'. המשחק הגדול הבא של הכחולים יגיע רק בעוד חודש כשהיא תתארח אצל אייאקס בליגת האלופות, ובליגה יש לה עוד חודשיים עד הביקור אצל האלופה מנצ'סטר סיטי באיתיחאד. לליברפול, לעומת זאת, יש את מ.ק. דונס בגביע הליגה,שפילד וזלצבורג בשבוע הבא ואז רצף לא פשוט של לסטר, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם לפני שתארח את סיטי אחרי החזרה מפגרת הנבחרות. ועד אז, קלופ רוצה רק דבר אחד: לא לאבד את הפער מפפ.

הרכבים
צ'לסי: קפה, אמרסון (מרכוס אלונסו 15), פיקאיו טומורי, אנדרס כריסטיאנסן (קורט זומה 42), ססאר אספיליקווטה, מתאו קובאצ'יץ', ז'ורז'יניו, אנגולו קאנטה, וויליאן, מייסון מאונט, תמי אברהם (מישי בטשוואי 77).

ליברפול: אדריאן, טרנט אלכסנדר ארנולד, ג'ואל מאטיפ, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, ג'ורדן הנדרסון (אדם ללאנה 84), פאביניו, ג'ורג'יניו ווינאלדום, מוחמד סלאח (ג'ו גומס 92), רוברטו פירמינו, סאדיו מאנה (ג'יימס מילנר 71).

מהלך המשחק
צ'לסי פתחה טוב יותר, אם כי רק בדקה השמינית היא הגיעה להזדמנות ראשונה. קאנטה הכניס כדור לוויליאן, אבל וואן דייק עצר את הברזילאי בזמן. המארחת עוד הצליחה להגיע שוב לרחבה לאחר תרגיל נהדר של מתאו קובאצ'יץ', אבל שוב ההגנה של ליברפול הרחיקה. בדקה ה-14 הגיעה ההזדמנות הראשונה של האדומים, עם בעיטה חופשית ממש מחוץ לרחבה. מוחמד סלאח ניגש לבעוט אבל נתן קטנה לטרנט אלכסנדר ארנולד, ששלח פצצה לפינה הרחוקה ולא נתן לקפה סיכוי להגיע. 0:1 לליברפול למרות פתיחה טובה של הבלוז. מיד לאחר השער ספגה צ'לסי עוד מכה, כשאמרסון נפצע ונאלץ לרדת, מוחלף במרכוס אלונסו.

תמי אברהם. היה צריך למסור (Laurence Griffiths/Getty Images)
תמי אברהם. היה צריך למסור (Laurence Griffiths/Getty Images)

למרות הפיגור המוקדם, צ'לסי המשיכה לתקוף ובדקה ה-24 ניצלה טעות בהגנה ותמי אברהם רץ לתוך הרחבה. הוא היה יכול למסור למייסון מאונט ולסדר ללמפארד שער קל, אבל בחר ללכת לבד ואדריאן הדף. שלוש דקות חלפו והפעם התקפה של צ'לסי הסתיימה בשער, הפעם מרגלו של ססאר אספיליקווטה שניצל בלבול בהגנה האדומה, אבל השופט הלך ל-VAR וקבע כי במהלך שקדם לשער היה נבדל. שחקני צ'לסי זעמו, וליברפול ניצלה את חסור תשומת הלב כדי להבקיע פעם נוספת. אנדרו רוברטסון הרים כדור חופשי לתוך הרחבה, רוברטו פירמינו התרומם ונגח פנימה את ה-0:2 בדקה ה-30.

המחצית השנייה המשיכה בקצב המהיר, עם הזדמנויות של ליברפול בדקות הראשונות שלה. לצ'לסי לקח זמן לחזור לסכן את השער, ובדקה ה-59 כדור קרן הורחק והגיע לאנגולו קאנטה שבעט שטוח מרחוק כדור שגירד את הקורה של אדריאן. למפארד היה זקוק לחילוף, אך מכיוון שהוא ערך שניים מוקדמים הוא העדיף לדחות אותו. ההחלטה התבררה כנכונה כי בדקה ה-71 קאנטה קיבל כדור מאספיליקווטה, ביצע פעולה נהדרת ובעט כדור נפלא לרשת. כש-20 דקות לסיום התוצאה היא 1:2, שום דבר עוד לא סגור.

אלא שליברפול, ספציפית ההגנה של ליברפול, פשוט היתה חזקה מדי. כל הניסיונות של צ'לסי, בראשות מישי בטשוואי שהחליף את אברהם, העלו חרס. תוספת הזמן היתה מותחת והמארחת ישבה על השער של אדריאן, אך לא הצליחה להשוות למרות בעיטה של קובאצ'יץ' מתוך הרחבה שכמעט ועברה את השוער הספרדי. זה נגמר עם 1:2 לליברפול, ניצחון שישי בשישה מחזורים ותיקון התיקו מהשנה שעברה באותו אצטדיון.

אנגולו קאנטה חוגג. השער שלו לא הספיק (Laurence Griffiths/Getty Images)
אנגולו קאנטה חוגג. השער שלו לא הספיק (Laurence Griffiths/Getty Images)

ארסנל – אסטון וילה 2:3 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון במחזורים האחרונים, ארסנל הגיעה מעודדת מה-0:3 על פרנקפורט בליגה האירופית ואירחה את העולה החדשה במטרה ברורה: להיצמד לפסגה עם שלוש נקודות. אלא שהיא נקלעה לפיגור בדקה ה-20 מרגלי ג'ון מקגין לאחר הגבהה נהדרת של אנואר אל גאזי, ואם זה לא מספיק גם איינסלי מייטלנד-נילס ספג צהוב שני בדקה ה-41 והותיר את אמרי ב-10 שחקנים.

לפתיחת המחצית השנייה העלה המאמן הצרפתי את קאלום צ'יימברס, ושינוי המערך היה שווה לו שער בכורה של ניקולא פפה מפנדל בדקה ה-59. אלא שהשוויון הזה החזיק פחות מדקה, ו-וסלי החזיר את אסטון וילה לשליטה במשחק כבר בהתקפה הבאה. אמרי שלח פנימה גם את ווילוק ואת טוריירה, ולבסוף המחליף הראשון צ'יימברס היה זה שהשווה בדקה ה-81. ארסנל לא הסתפקה בשוויון, ושלוש דקות לאחר מכן פייר אמריק אובמיאנג שלח בעיטה חופשית מסובבת לרשת של היטון וקבע מהפך אדיר, 2:3 בסיום וניצחון לתותחנים, שעלו למקום הרביעי בטבלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי