פפ הגיב לטענות כלפי סילבה: "גזען? אחד הנחמדים שפגשתי"

פפ גווארדיולה עם ברנרדו סילבה
פפ גווארדיולה עם ברנרדו סילבה | Catherine Ivill/Getty Images

אחרי שהפורטוגלי פרסם ציוץ בו צחק על חברו למנצ'סטר סיטי בנ'מין מנדי, המאמן השמיע את דעתו: "אתם יודעים על מי אתם מדברים? הוא דובר ארבע או חמש שפות". גווארדיולה זכה למחמאות לאחר ה-0:3 על פרסטון

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)
גם בהרכב משני, מנצ'סטר סיטי דילגה אתמול (שלישי) בקלילות מעל פרסטון בגביע הליגה עם 0:3 כבר במחצית הראשונה, כשאל השנייה התייחס גווארדוילה כאל משחק אימון והכניס עוד שחקנים שלא זוכים להרבה דקות כמו בנג'מין מנדי ואדריאן ברנבה.


באנגליה כינו את גווארדיולה "האיש שנולד להניף גביעים", וטענו שהוא לא יוותר אפילו על התואר השלישי בחשיבותו בדרך לזכות סוף סוף בליגת האלופות עם סיטי. "הוא הצליח לערוך תשעה שינויים בהרכב שהביס 0:8 את ווטפורד ועדיין גמר את המשחק במחצית אחת". כמעט שלוש שנים עברו מאז ההפסד האחרון של סיטי במפעל, בדרבי נגד מנצ'סטר יונייטד משער של חואן מאטה.


"גדלתי באקדמיה של ברצלונה, ובגיל 13 לימדו אותי שאני חייב לנצח כל משחק – או לפחות לנסות", אמר המאמן הקטלאני לאחר המשחק, "אני לא זוכר הרבה משחקים שאנשים יכולים להגיד עליהם ש'הם באו לחופשה' או התחרות הזאת לא חשובה'. ניצחנו בה שנתיים ברציפות, אנחנו בסיבוב הבא ונגלה מי תהיה היריבה שלנו מחר. אני יכול להבטיח לכם שננסה לנצח. אי אפשר לעשות מה שעשינו בלי לקחת את התואר הזה ברצינות".


סטרלינג. כבש ובישל בניצחון (Alex Livesey/Getty Images)
סטרלינג. כבש ובישל בניצחון (Alex Livesey/Getty Images)


גווארדיולה הגיב לטענות כלפי ברנרדו סילבה, שהואשם בגזענות לאחר ציוץ שנוי במחלוקת ביום ראשון. הגוף למניעת אפליות בכדורגל "Kick It Out" הפנה את תשומת ליבה של ההתחאדות האנגלית לציוץ, בו השווה סילבה את חברו לקבוצה מנדי לדמות מצוירת בצורה שעשויה להתפרש כגזענית. מאוחר יותר מחק הפורטוגלי את הציוץ, והעלה במקומו אחד אחר בו כתב: "אי אפשר אפילו להתבדח עם חבר כיום".


מאמן סיטי אמר על הפרשה: "אני לא יודע מה עוד יקרה. הם (ההתאחדות האנגלית) צריכים להתמקד בבעיות אחרות, הם אפילו לא יודעים על מה מדובר. ברנרדו הוא אחד האנשים הנחמדים שהכרתי בחיי. הוא דובר ארבע או חמש שפות והוא בעל ראש פתוח, הוא חבר קרוב של בנג'מין. הם כמו אחים".





"התמונה היא לא על צבע עור. הוא לקח תמונה של מנדי כשהיה צעיר והשווה לדמות מצוירת, שהיתה קצת דומה בתמונה. אם הם רוצים לחקור אותו, אני חושב שהוא ישמח לדבר איתם. אבל קודם הם צריכים להבין על מי בדיוק עם מדברים".





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי