שבת באנגליה: קיין העביר מסר לחבריו, סיטי בחוץ נגד אברטון

הארי קיין, בן צ'ילוול
הארי קיין, בן צ'ילוול | Laurence Griffiths/Getty Images

ישיר בחבילת הערוצים: חלוץ טוטנהאם נשאל על הסיטואציה הבעייתית בה נמצאים אלדרווירלד, רוז ואריקסן: "צריכים לשים את כל האינטרסים האישיים בצד". וגם: האלופה מול הטופיז המקרטעים, ליברפול תתארח אצל שפילד

(גודל טקסט)

לא פחות משמונה משחקים ייערכו מחר (שבת) במסגרת המחזור השביעי בפרמיירליג ויאפשרו לנו ליהנות משבת ארוכה ומלאה בכדורגל אנגלי. כבר ב-14:30 (ישיר בספורט1) תעלה לכר הדשא ליברפול שתתארח אצל שפילד יונייטד, בין לבין ישחקו בין היתר גם טוטנהאם שתארח את סאות'המפטון וצ'לסי שתפגוש את ברייטון (17:00, "חגיגה אנגלית" בספורט1) ואת היום תנעל האלופה מנצ'סטר סיטי שאחרי ה-0:8 על ווטפורד תתארח אצל אברטון (19:30, ישיר בספורט1).

שפילד יונייטד – ליברפול (החל מ-14:20 בספורט1)
יורגן קלופ עלה בהרכב מאוד משני באמצע השבוע בניצחון 0:2 על מ.ק דונס בגביע הליגה, כך שבמשחק החוץ נגד העולה החדשה הוא לא צפוי לבצע שינויים בהרכב לעומת אלה שניצחו את צ'לסי 1:2 בלונדון במחזור שעבר. גם סאדיו מאנה, שנפגע במשחק נגד הבלוז והוחלף רגע לפני השער המצמק של אנגולו קאנטה, שב לאימונים וצפוי לפתוח כרגיל לצדם של מוחמד סלאח ורוברטו פירמינו.

ליברפול תארח ביום רביעי את רד בול זלצבורג בליגת האלופות, כך שגם לשחקניו של קלופ יהיה מספיק זמן להתאושש בין המשחקים. אגב, במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הודה קלופ שמי שעשוי לשוב לאימונים מלאים בתחילת השבוע הוא השוער אליסון, שבשבועות האחרונים מוחלף על ידי אדריאן. שפילד צברה בינתיים שלוש נקודות משלושה משחקי בית בפרמיירליג, ניצחה רק את קריסטל פאלאס במחזור הפתיחה, ולא צפויה להקשות על המייטירדס.


מאנה מוחלף נגד צ'לסי. אמור לפתוח כרגיל (OLLY GREENWOOD / Contributor)

טוטנהאם – סאות'המפטון (החל מ-16:50, ישיר בספורט1)
לא רק ההפסד ללסטר בשבוע שעבר יושב על התרנגולים, שגם באמצע השבוע הצליחו לסיים ב-0:0 מול קולצ'סטר מהליגה הרביעית בטיבה ממלכה, להפסיד לאחר דו קרב פנדלים ולסיים את דרכם בגביע הליגה מוקדם מהצפוי. בכלל, טוטנהאם ניצחה רק משחק אחד מחמשת האחרונים שלה בכל המסגרות, 0:4 קליל על קריסטל פאלאס במה שגם היה משחק הבית האחרון שלה ברצף שגם כלל שני משחקים רצופים בהם איבדה יתרון כפול – בדרבי הלונדוני נגד ארסנל ולאחר מכן בפיראוס נגד אולימפיאקוס בליגת האלופות.

למרות התוצאות האחרונות, המנג'ר מאוריסיו פוצ'טינו לא צפוי לבצע זעזועים בהרכב ושינוי יחיד לעומת ההפסד ללסטר יכול להיות החזרתו של כריסטיאן אריקסן להרכב – כזכור, הקשר הדני קיווה לעזוב את המועדון הקיץ לקראת חוזהו המסתיים בתום העונה, אבל הצעות שנענו על דרישת המועדון לא התקבלו והוא בסופו של דבר נשאר לפחות עד חודש ינואר. גם לאחר סגירת חלון ההעברות מצא את עצמו אריקסן מתנדנד בין ההרכב לספסל, בעוד חבריו שנמצאים בסיטואציה דומה, טובי אלדרווירלד ודני רוז שגם כן עשויים לעזוב בקיץ, משחקים בדרך קבע.

בניסיון לאחד את הקבוצה ולעצור את ההידרדרות של פיינליסטית ליגת האלופות, אמר הקפטן הארי קיין ל"סקיי ספורט": "יכול להיות שהיו שחקנים שקיוו לעזוב בחלון ההעברות וגם היו ידיעות על כך שחלקם היו קרובים לעזיבה ובסוף נשארו, אז זה אף פעם לא קל להתמודד עם סיטואציות כאלה – אבל החלון סגור ואנחנו רוצים להתקדם בדרך הנכונה. מי שעל הדשא צריך לתת את הכל, זה מה שכולנו מבקשים. צריך לשים את הכל בצד ולוודא שאתה נותן את ההופעה הכי טובה שאתה יכול כדי לעזור לקבוצה ולשים כל אינטרס אישי בצד. האימונים טובים וקשה לי לשים אצבע על הבעיה, אולי אנחנו לא משחקים באנרגיות הנכונות".


קיין העביר מסר לאריקסן, אלדרווירלד ורוז (Catherine Ivill/Getty Images)

לעומת התרנגולים, סאות'המפטון נעצרה בשישי שעבר לאחר שלושה מחזורים רצופים ללא הפסד כשספגה 3:1 ביתי מבורנמות' במשחק בו הציגה יכולת חלשה מהרגיל. "הקדושים" עם שבע נקודות מששת המחזורים הראשונים ודווקא שני הניצחונות היחידים הושגו בחוץ, על ברייטון ושפילד בשני משחקים בהם גם לא ספגה סאות'המפטון.

צ'לסי – ברייטון (17:00, ישיק כחלק מ"חגיגה אנגלית" בספורט1)
החבורה של פרנק למפארד ממשיכה לגמגם. אחרי שכבשה לא פחות מחמישייה במגרשה של וולבס, הגיעו שני הפסדים רצופים – ה-2:1 לליברפול אולי עוד התקבל בהבנה לנוכח העובדה שהם נכנעו לקבוצה היחידה בליגה עם מאזן מושלם, אבל עוד קודם לכן הפסידה צ'לסי בביתה 1:0 לוולנסיה בליגת האלופות. למזלה, באמצע השבוע היא קיבלה משחק בהזמנה והתפוצצה עם 1:7 על גרימסבי טאון בגביע הליגה.

מחר תפגוש צ'לסי קבוצה נוספת שנראה שנמצאת בירידה לאחר פתיחת עונה לא רעה, ברייטון שלא ניצחה מאז מחזור הפתיחה וכבשה רק פעם אחת בארבעת המחזורים האחרונים,. למעשה, השחפים לא הבקיעו בליגה מחוץ לביתם מאז ה-0:3 על ווטפורד במחזור הראשון ועבור הבלוז אולי זו הזדמנות פז לשמור על שער נקי לראשונה העונה. אמרסון פלמרי הפצוע ייעדר, כך שמרקוס אלונסו אמור להמשיך לפתוח בצד שמאל ולסייע להתקפת צ'לסי בראשות הצעירים מייסון מאונט ותמי אברהם. מי שצפוי להתלבש ואולי גם לשחק לראשונה העונה בפרמיירליג הוא קאלום הדסון אודוי, הכוכב הצעיר שלאחרונה האריך את חוזהו וב-1:7 הנהדר גם זכה להבקיע את השער הראשון במשחק. פיקאיו טומורי אמור לשתף פעולה עם אנדראס כריסטנסן ששב לאימונים, אך גם קורט זומה בתמונת ההרכב עקב חסרונו של אנטוניו רודיגר.


מאונט. משחק קל לבלוז על הנייר לפני ליגת האלופות )Michael Regan/Getty Images)

אברטון – מנצ'סטר סיטי (החל מ-19:20 בספורט1)
מרקו סילבה שרד בתפקיד בעונה שעברה, הרבה הודות ללוח משחקים רצחני בפתיחת העונה שפשוט פגע אנושות בסיכויי הטופיז להדביק פערים מחבורת הצמרת, אבל העונה אין לו יותר מדי אפשרויות לצרץ. הכחולים מליברפול, למרות קיץ נוסף בו התחזקו כהוגן, עם 7 נקודות בלבד ובארבעת המחזורים האחרונים ניצחו פעם אחת בלבד, 2:3 דחוק את וולבס, לצד שלושה הפסדים כולל לשתיים משלוש העולות החדשות.

אם לא די בצרות, אברטון תפגוש כעת את האלופה מנצ'סטר סיטי – שהשכיחה את ההפסד הסנסציוני 3:2 לנוריץ' עם 0:8 משוגע לחלוטין על ווטפורד בשבוע שעבר. סיטי, כידוע, עדיין ללא שני הבלמים שלה ג'ון סטונס ואיימריק לאפורט שישוב רק ב-2020, כך שניקולס אוטמנדי שכבש ובישל מול הצרעות אמור להמשיך במרכז ההגנה. נראה שלהרכב ישוב ראחים סטרלינג שנח ב-0:8 והוא עשוי להחליף בהרכב את אחד מבין ברנרדו ודויד סילבה, גם במחשבה על משחק ליגת האלופות נגד דינמו זאגרב ביום שלישי. סרחיו אגוארו ימשיך בהרכב ובקישור יעלה קווין דה בריינה, שניים שזכו למנוחה באמצע השבוע ב-0:3 על פרטסון, משחק בו סטרלינג שיחק 73 דקות וגם חזר למצוא את הרשת.

משחקים נוספים (17:00): וולבס – ווטפורד, קריסטל פאלאס – נוריץ', אסטון וילה – ברנלי, בורנמות' – ווסטהאם.


סטרלינג. ישוב להרכב אחרי המנוחה ב-0:8? (Alex Livesey/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי