גווארדיולה: "ברנרדו סילבה למד את הלקח, זה לא יקרה שוב"

בנג'מין מנדי, ברנרדו סילבה
בנג'מין מנדי, ברנרדו סילבה | Laurence Griffiths/Getty Images

אנגליה עדיין סוערת בעקבות הציוץ שהשווה בין דמות מצוירת למנדי, אך מנג'ר מנצ'סטר סיטי שוב יצא להגנת הקשר: "זו רק בדיחה, יש גם מיליוני השוואות לדמויות לבנות". הצרפתי ביקש מההתאחדות לוותר לפורטוגלי

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)
באנגליה עדיין נסערים מהציוץ הגזעני שמחק ברנרדו סילבה בתחילת השבוע, בו הוא צחק על תמונת ילדות של חברו לקבוצה, בנג'מין מנדי, כששאל את עוקביו אם המגן הצרפתי דומה לסמלה המסחרי של חברת שוקולדים מפורסמת בפורטוגל ובספרד – כשכמובן שהמשותף לאותה דמות מצוירת ולאלוף העולם הוא צבע העור.


ארגונים שונים כבר קראו להתאחדות האנגלית להעניש את הפורטוגלי של מנצ'סטר סיטי, אלא שגם לקראת המשחק הערב בחוץ נגד אברטון (19:30, ישיר בספורט1), המנג'ר פפ גווארדיולה נאלץ להתייחס לתקרית פעם נוספת ושוב הוא העניק גיבוי מלא לקשר שלו: "אם מישהו נפגע או מרגיש רע מציוץ או מכל תגובה אחרת, אני רק יכול לומר לכם שאתם שופטים אדם שאתם לא מכירים", אמר אחרי שמוקדם יותר השבוע טען שזו תהיה טעות להעניש את ברנרדו, "הוא לא אדם שצריך להעניש כי לא היו לו כוונות רעות. זו הייתה בסך הכל בדיחה".


גווארדיולה נשאל כיצד אפשר למחול על התנהגות כזו והשיב: "מדובר בדמות מצוירת שיש לה פנים והיא מאוד מוכרת – זה דבר שקורה מיליוני פעמים בעולם גם עם דמויות שעורן לבן. אין שום הבדל, זה אותו דבר. מדובר בבדיחה בין שני חברים, אבל אם ההתאחדות האנגלית חושבת אחרת אז אנחנו במנצ'סטר סיטי מוכנים להקשיב. יכול להיות שהוא יצטרך להיענש על הסיפור הזה, אבל הוא למד את הלקח וזה לא יקרה שוב".




ברנרדו סילבה מחק את הציוץ כעבור 46 דקות בלבד בעקבות אלפי תגובות שהאשימו אותו בגזענות, אולם הוא לא הסתפק במחיקת הציוץ ובחר לכתוב לעוקביו: "כבר אי אפשר לצחוק עם חברים כיום". להתאחדות האנגלית הועבר בנוסף סרטון ישן בו צוחק ברנרדו סילבה על צבע עורו של בנג'מין מנדי, אבל המגן הצרפתי מצדו העביר להתאחדות האנגלית מכתב בו הוא מבהיר שמדובר בחבר טוב שלו, שצחק איתו ולא היה בעל שום כוונה לפגוע בו או להעליב אותו או כל אחד אחר. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי