למפארד על הבחירה בלידס כקבוצה ההוגנת: "לא הגיוני"

מרסלו ביילסה
מרסלו ביילסה | Gettyimages

ביילסה וקבוצתו מהצ'מפיונשיפ זכו בתואר מטעם פיפ"א, למנג'ר צ'לסי שאימן בעונה שעברה את דרבי והיה מי שהוביל לחשיפת פרשת המרגלים "ביילסה גייט" היו טענות על כך: "החלטה מאוד מוזרה לתת להם פרס בשנה כזו"

קבוצות: לידס יונייטד
(גודל טקסט)

אחד האירועים הגדולים שהסעירו את עולם הכדורגל בכלל ואת אנגליה בפרט בעונה שעברה היה "ביילסה-גייט", כאשר בינואר 2019, לקראת משחק בין דרבי קאונטי בהדרכת פרנק למפארד ללידס של מרסלו בייסלה, לאחר תלונות מצד למפארד על מרגל באימון, חשף ביילסה כי הוא ריגל אחר כל קבוצות הצ'מפיונשיפ. במשך 46 דקות ישב ביילסה וחשף כמעט כל פרט מידע אפשרי על יריבותיו, בניסיון להוכיח שזהו חלק מהטירוף שלו ושלכל המשחקים הוא נערך בצורה זהה, בסיוע של 20 סייענים שמרגלים עבורו בעת הצורך.

באנגליה היו מי שענו שבעלי לידס צריכים לפטר את ביילסה והאשימו את המנג'ר ברמאות ובחוסר ספורטיביות, אך במועדון בחרו לגבות אותו, גם אי העלייה לפרמיירליג לא עלתה לו במשרה ובתחילת השבוע, באופן מפתיע למדי, זכתה לידס בתואר הקבוצה ההוגנת בטקס "The Best" של פיפ"א. הזכייה של לידס אינה קשורה ל"ביילסה גייט", כמובן, אלא לכך שביילסה הורה לשחקניו לתת לאסטון וילה להשוות במשחק הצמרת בין השתיים, מכיוון ששחקניו הבקיעו כשחקן היריבה שכב על הדשא, רגע נדיר נוסף שהצליח להשכיח את אותה פרשת ריגול.

וילה בסופו של דבר עלתה לפרמיירליג, אולי גם בזכות אותו שער שוויון שביילסה הורה לשחקניו לתת לה להבקיע, אבל לידס ודרבי קאונטי נותרו בצ'מפיונשיפ ונראה שלמפארד לא ישכח כל כך מהר לביילסה את אשר עולל לו, כי המנג'ר שכיום מדריך את צ'לסי דאג להזכיר לכולם שתמוהה מאוד ההחלטה להעניק את הפרס למאמן שריגל אחר יריביו: "חייכתי כשראיתי שביילסה ולידס זכו בתואר הפייר-פליי. אנחנו יודעים מי המצביעים בדבר הזה?".

לאחר דבריו הציניים, אמר למפארד ברצינות: "מה שקרה באותה פרשה גרם לכך שלידס נקנסה וחוקים השתנו, לא מרגיש לי הגיוני שהם קיבלו פרס על עונה כזו. חשבתי שזה מאוד אירוני שהם זכו, זו החלטה מאוד מוזרה לתת להם את התואר. אני חושב שכולם הגיבו אותו הדבר (כשהם ראו שלידס קיבלה את פרס הקבוצה ההוגנת), כי כולם קראו בחדשות על פרשת הריגול. אני לא חושב שזה נכון לתת להם פרס בשנה כזו".


למפארד. חשף את פרשת הריגול ולא אהב את הבחירה בלידס (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי