צפו בתקציר: ניצחון ליגה ראשון ללמפארד בסטמפורד ברידג', 0:2 על ברייטון

פרנק למפארד
פרנק למפארד | Dan Istitene/Getty Images

למרות החמצות ענק של אברהם, מאונט ופדרו הבלוז נראו מצוין, וז'ורז'יניו (50 בפנדל) ו-וויליאן (76) נתנו למאמן 3 נקודות חשובות ואת המקום השישי. טוטנהאם חזרה לנצח עם 2:1 על סאות'המפטון, טעות איומה ללוריס

(גודל טקסט)

זה לקח שבעה מחזורים וארבעה משחקי בית, אבל צ'לסי השיגה לבסוף את ניצחון הליגה הראשון שלה העונה בסטמפורד ברידג'. הבלוז נתנו משחק מצוין אבל הסתפקו ב-0:1 על ברייטון, עלו למקום השישי ויכולים להתחיל לתכנן חזרה לצמרת בקרוב. במקביל, טוטנהאם התקשתה אבל ניצחה 1:2 את סאות'המפטון, ואילו ווטפורד המשיכה לשקוע והפסידה 2:0 אצל וולבס.

צ'לסי – ברייטון 0:2
החבורה הצעירה של פרנק למפארד עדיין לא חיברה שני ניצחונות רצופים העונה, הפסידה גם במשחק החזרה לליגת האלופות והמפעל היחיד בו היא הרשימה היה גביע הליגה, עם 1:7 מהדהד על גרימסבי החלשה. עכשיו למאמן הצעיר יש קצת סיבות לחייך, עם ניצחון שאמנם היה קטן אך הוכיח שקבוצתו מסוגלת לשחק כדורגל התקפי יפה, ובעיקר אופטימיות לקראת לוח המשחקים הקרוב בפרמיירליג שכולל משחקים נגד סאות'המפטון, ניוקאסל, ברנלי, ווטפורד וקריסטל פאלאס – לפני המשחק הקשה מכל באיתיחאד נגד האלופה מנ'צסטר סיטי בסוף נובמבר.

ולמרות היכולת המשופרת והשליטה במשחק נגד קבוצה שיכולה לעשות צרות, הבלוז לא הפסיקו להחמיץ במחצית הראשונה. וויליאן, פדרו, מאונט, תמי אברהם ורוס בארקלי הגיעו להזדמנות אחרי הזדמנות אבל בעטו חלש, או החוצה, או לקורה. מחצית שלמה הסתיימה עם אפס נסניונות מצד האורחת ואפס שערים מצד המארחת למרות אינספור מצבים.

מאונט. לא יזכרו לו את ההחמצות (GLYN KIRK/AFP/Getty Images)
מאונט. לא יזכרו לו את ההחמצות (GLYN KIRK/AFP/Getty Images)

ז'ורז'יניו תיקן את זה מיד בפתיחת המחצית השנייה. בדקה ה-50 הוא קיבל את ההזדמנות הנוחה ביותר להבקיע, כשהשופט פסק פנדל לזכות קבוצתו. הפעם זה כבר נכנס, וצ'לסי היתה רגועה יותר לאחר שעלתה על לוח התוצאות. בדקה ה-76 וויליאן הוסיף שער משלו לאחר פעולה אישית נהדרת, סוגר את הסיפור ומבטיח ללמפארד ניצחון ביתי ראשון – ולמועדון ניצחון תשיעי בתשעת המפגשים אי פעם נגד השחפים, שיא אנגלי של כל הזמנים.

הרכבים
צ'לסי: קפה, מרכוס אלונסו, פיקאיו טומורי, אנדראס כריסטנסן, ססאר אספיליקווטה, רוס בארקלי, ז'ורז'יניו, וויליאן, מייסון מאונט, פדרו, תמי אברהם

ברייטון: מאט ראיין,אדם וובסטר, לואיס דאנק, דן ברן, מרטין מונטויה, איב ביסומה, דייל סטיבנס, סטיבן אלזטה, פסקל גרוס, ניל מופאיי, ארון מוי

רוס בארקלי מול ארון מוי. השחקן הטוב במשחק של צ'לסי מול זה של ברייטון (Dan Istitene/Getty Images)
רוס בארקלי מול ארון מוי. השחקן הטוב במשחק של צ'לסי מול זה של ברייטון (Dan Istitene/Getty Images)

מהלך המשחק
צ'לסי פתחה בלחץ על השער של ברייטון, וברבע השעה הראשונה הגיעה ארבע פעמים קרוב לשער של ראיין, אך לא הצליחה להבקיע. מייסון מאונט היה קרוב עם נגיחה בדקה ה-14, אבל היא הלכה לקורה. בדקה ה-35 הגיע רוס בארקלי, כנראה האיש הטוב ביותר על הדשא, לאחד על אחד מול ראיין אבל בעט חלש והשוער הדף. גם פדרו מצא את עצמו מול שער כמעט ריק, וגם הוא לא הצליח להבקיע.

המחצית השנייה נפתחה טוב יותר עבור צ'לסי – שתוך חמש דקות ניצלה את הלחץ אליו נכנסו שחקני ההגנה של ברייטון והשיגה פנדל. ז'ורז'יניו ניגש לבעוט ולא התקשה להבקיע סוף סוף את ה-0:1. אבל עם היתרון, ההחצמות לא נפסקו. טעות נוספת ברחבה הובילה למצב נהדר של תמי אברהם אבל החלוץ לא היה מספיק מהיר וראיין גלש בזמן. צ'לסי המשיכה לתקוף אבל הורידה את הלחץ וחיפשה נקודות תורפה, ואחת מהן התגלתה בדקה ה-76 עם התקפה מהירה של וויליאן. הברזילאי פרץ מצד שמאל, חדר לרחבה ובעט חזק כדור שפגע בראיין וחדר פנימה, קובע 0:2. עד השריקה צ'לסי החזיקה בכדור ולא נתנה לברייטון להתקרב ולסכן את היתרון, וסיימה משחק ליגה ראשון ללא ספיגה העונה.

טוטנהאם – סאות'המפטון 1:2
אחרי ההדחה המשפילה מגביע הליגה על ידי קולצ'סטר מהליגה הרביעית, ועם ניצחון בודד בשבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, טוטנהאם קיבלה הזדמנות פז לחזור מעט ולתת מצב רוח טוב עם משחק ביתי נגד סאות'המפטון. היא ניצלה זאת כדי לשחק כדורגל כיפי ומשוחרר, בלי הרבה טעויות – מלבד שתיים, של סרג' אורייה בדקה ה-31 שהובילה לצהוב השני שלו ולהרחקתו, ושל הוגו לוריס בדקה ה-39 שלא ברור מה עשה עם הכדור ובמקום לבעוט נתן לדני אינגס להבקיע.

למזלו של פוצ'טינו, עוד קודם לכן טנגיי אנדומבלה כבש לאחר בישול של הון מין סון (24), ולפני הירידה להפסקיה הארי קיין המשיך מסירה נפלאה של אריקסן ל-1:2 שהרגיע את הלחץ בשורות התותחנים. ביום שלישי מגיעה באיירן מינכן לביקור בלונדון, ובעוד חודש מצפה לה משחק חוץ אצל המוליכה ליברפול, אבל עד אז האוהדים יכולים להירגע מעט. הקבוצה שלהם לא במשבר ועדיין נלחמת בצמרת.

הוגו לוריס. הצלה נהדרת בדקה ה-11 (Henry Browne/Getty Images)
הוגו לוריס. הצלה נהדרת בדקה ה-11 (Henry Browne/Getty Images)

מהלך המשחק
למרות פתיחה טובה של טוטנהאם, ההזדמנות הראשונה במשחק היתה דווקא של סאות'המפטון ושל פייר הויביירג, שקיבל כדור בתוך הרחבה ובעט מקרוב, אבל לוריס הדף לקרן ברגע האחרון. בצד השני, אנדומבלה הגיע להזדמנות משלו בדקה ה-22, ושתי דקות לאחר מכן הגיע מאחור למסירה של סון וכבש את שערו השני העונה, קובע 0:1 מוצדק.

המשחק הטוב של טוטנהאם לא נמשך זמן רב. בדקה ה-31 סרג' אורייה הורחק בצהוב שני, מותיר את חבריו ב-10 שחקנים, והאורחת החלה להשתלט לאט על המשחק. ואז, בדקה ה-39, לוריס קיבל מסירה מאלדרווירלד והתכוון לבעוט כדור רחוק, אבל התבלבל ולא שם לב שדני אינגס מאחוריו. חלוץ סאות'המפטון ניצל את הטעות האיומה וקבע 1:1. אבל גם התוצאה הזאת לא נשמרה הרבה זמן. חמש דקות אחרי השוויון טוטנהאם יצאה להתקפה אחת מוצלחת, ואריקסן הכניס כדור נהדר לקיין שכבש את ה-1:2 והעלה את מאזנו לחמישה שערים העונה.

וולבס – ווטפורד 0:2
אחרי השמינייה שחטפה ממנצ'סטר סיטי, ווטפורד חזרה לויקראג' רואד בתקווה להתאושש על חשבון וולבס בקרב התחתית, כששתי הקבוצות חיפשו ניצחון ראשון העונה. האורחת ניצחה 0:2, כשהראשון נכבש מרגליו של מאט דוהארטי בדקה ה-18 לאחר מבצע קבוצתי נהדר, והשני היה שער עצמי של דריל יאנמאט בדקה ה-61. הצרעות ניסו לחזור למשחק עד הסיום ללא הצלחה ונותרו במקום האחרון בטבלה עם שתי נקודות בלבד. מסתבר שהבעיה במועדון יותר עמוקה מעמדת המאמן, כשגם קיקה סאנצ'ס פלורס לא מצליח להעלות את ווטפורד על דרך המלך. מנגד, וולבס רשמה ניצחון בכורה העונה, העלתה את מאזנה לשבע נקודות וטיפסה לפחות זמנית, מעל הקו האדום. בשבוע הבא ווטפורד תפגוש את שפילד יונייטד, בעוד וולבס תשחק נגד האלופה מנצ'סטר סיטי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי