מאנה: "לא זקוק לרכבים ובתים מפוארים, מעדיף לעזור לעניים"

סאדיו מאנה
סאדיו מאנה | PAUL ELLIS/AFP/Getty Images

כוכב ליברפול, השחקן האפריקאי הטוב ביותר כיום, מספר על תרומתו הרבה לעם הסנגלי: "למה שארצה עשר מכוניות פרארי או מטוסים פרטיים? בזכות הכדורגל אני יכול לעזור לאנשים"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול זכתה בעונה שעברה בליגת האלופות וכמעט גם השיגה אליפות היסטורית מבחינתה בפרמיירליג לאחר 30 שנה, כשאת מרבית הקרדיט קיבלו, אולי גם בצדק, מוחמד סלאח ו-וירג'יל ואן דייק, אבל כלל אין ספק שגם לסאדיו מאנה הסנגלי זכויות רבות בהצלחה הכבירה של המייטירדס.

מאנה, שבקיץ 2016 נרכש מסאות'המפטון וחתם על חוזה לחמש שנים, מאז הוא כבר האריך אותו בשנתיים, בהחלט הפך בשנה האחרונה לאחד הכוכבים הגדולים בקבוצה של קלופ, כלל לא בטוח שתרומתו לא עולה אפילו על זו של שני חבריו להתקפה, מוחמד סלאח ורוברטו פירמינו, אבל ההצלחה הכבירה של השחקן האפריקאי הטוב ביותר כיום רחוקה מלסנוור אותו.

מאנה אמנם כבש רק העונה שמונה שערים ובישל שניים נוספים ב-11 משחקים, ליברפול רק נזכיר היא הקבוצה היחידה באנגליה שלזכותה מאזן מושלם לאחר שמונה מחזורים, אבל בראיון שהעניק חשף בקצרה על אורח חייו: "למה שארצה עשר מכוניות פרארי, עשרים שעונים עם יהלומים או שני מטוסים פרטיים? מה זה יעזור לי או לעולם? בילדותי סבלתי ועברתי תקופות קשות, בשביל אוכל עבדתי בשדה, שרדתי זמנים קשים ולא למדתי או זכיתי להשכלה מכל סוג שהיא, אבל בזכות הכדורגל הרווחתי ואני יכול לעזור לאנשים".

מאנה, שלא אחת פורסם על תרומותיו המאוד נסיבות לחברה, המשיך: "בניתי בתי ספר, אני מספק בגדים ואוכל לאנשים עניים שזקוקים לזה וגם מעביר כסף מדי חודש למשפחות נזקקות באיזורים עניים בסנגל. אני לא צריך שום רכבי יוקרה, בתים מפוארים, טיולים אקזוטיים או מטוסים – אני מעדיף שהאנשים שלי יזכו לקצת ממה שהחיים אפשרו לי לתת".



מאנה. לא שוכח את עמו בסנגל (PAUL ELLIS/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי