צפו בתקציר: ליברפול סחטה 1:1 דרמטי ממנצ'סטר יונייטד

פאביניו, דניאל ג'יימס
פאביניו, דניאל ג'יימס | Alex Livesey/Getty Images

מוליכת הפרמיירליג רצתה להשוות את רצף הניצחונות הארוך ביותר בפרמיירליג, אבל נכנסה ללחץ משער של ראשפורד (38) והיתה זקוקה למחצית שלמה בשביל שער שוויון של ללאנה (85). הפסגה עדיין שלה, המאזן המושלם כבר לא

(גודל טקסט)

ליברפול רצתה רק דבר אחד מהמשחק היום (ראשון) נגד מנצ'סטר יונייטד: לנצח את היריבה המשובעת, לשמור על הפער בפסגה ולהשוות שני שיאי פרמיירליג יוקרתיים. אבל למרות הרצון הטוב, זה נגמר עם 1:1 דרמטי ועם אכזבה על אובדן המאזן מצד אחד אבל הקלה על ההיחלצות מהפסד ברגע האחרון מצד שני.

למרות ההבדל ביניהן בטבלה, ולמרות שהקבוצה של סולשיאר רשמה את פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה מאז התחילה הפרמיירליג, דווקא יונייטד היתה זאת שהגיעה מוכנה יותר ופתחה טוב יותר. עד שליברפול התעוררה, כבר היה מאוחר מדי ומרקוס ראשפורד סיים התקפה מתפרצת עם שער נהדר לאחר מסירה מדניאל ג'יימס. ליברפול טענה לעבירה שקדמה לשער, אבל בדיקת ה-VAR אישרה אותו והגבירה את העצבים של המייטי רדס.

ואם זה לא היה מספיק, רגע לפני הירידה להפסקה שער של מאנה נפסל בבדיקת VAR נוספת, והשחקנים של קלופ ירדו לחדר ההלבשה בפנים נפולות. הכעס הורגש במחצית השנייה, בה ליברפול תקפה יותר אך היתה לא מדויקת ובקושי בעטה לשער. היא הצליחה לבלום את התקפות יונייטד וחיכתה למושיע, שהגיע דווקא בצורת אדם ללאנה – שלא כבש בפרמיירליג מאז מרץ 2017. הקשר עלה מהספסל ובדקה ה-85 היה במקום הנכון כדי לדחוק כדור רוחב של אנדרו רוברסון ולהשוות, כופה תוספת זמן דרמטית שלמרות שליברפול ניסתה, היא לא הצליחה לכבוש בה והמשחק הסתיים ב-1:1.

פירמינו (Catherine Ivill/Getty Images)
פירמינו (Catherine Ivill/Getty Images)

מנצ'סטר יונייטד יכולה להיות מעודדת. תיקו נגד ליברפול זה משהו שלא הרבה קבוצות משיגות, בטח לא עם היכולת שהציגו השדים האדומים בשבועות האחרונים. כעת עליה להתרכז בבירס נאתכו ופרטיזן בליגה האירופית ביום חמישי, ושבוע לאחר מכן היא תתארח אצל צ'לסי בגביע הליגה ותקווה לשחזור של ה-0:4 ממחזור הפתיחה.

וליברפול? היא אמנם איבדה את המאזן המושלם ואת ההזדמנות להשוות שני שיאים בו זמנית, אבל אם יש משהו שהיא צריכה ללמוד מהמשחק הערב זה שאסור לה להיכנס ללחץ בגלל איבוד מומנטום. היא עדיין ללא הפסד בליגה, עדיין מוליכה את הטבלה עם פער של שש נקודות על פני מנצ'סטר סיטי ועדיין מציגה יכולת טובה ואויפ של קבוצה שרוצה לזכות באליפות. יורגן קלופ אמנם עדיין ללא ניצחון באולד טראפורד, אבל הוא צריך לחשוב יותר על גנק בליגת האלופות ברביעי ועל טוטנהאם באנפילד בשבוע הבא. ובועד פחות מחודש יגיעו לאצטדיון הביתי פפ גווארדיולה ושחקניו, למשחק החשוב והקשה מכל.

הרכבים
מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון וואן ביסאקה, ויקטור לינדלוף, הארי מגווייר, אשלי יאנג, פרד, אקסל טונזבה, סקוט מקטומיניי, דניאל ג'יימס, אנדראס פריירה, מרקוס ראשפורד.

פריירה. היה איטי מדי בסיומת (Alex Livesey/Getty Images)
פריירה. היה איטי מדי בסיומת (Alex Livesey/Getty Images)

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, ג'ואל מאטיפ, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, פאביניו, ג'ורדן הנדרסון, ג'ורג'יניו ווינאלדום, דיבוק אוריגי, סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו.

מהלך המשחק
על פי הפתיחה היה נראה כי יונייטד היא זאת שהגיעה מוכנה יותר, ושלטה במרכז המגרש מבלי לתת לשחקני ליברפול הרבה הזדמנויות להתקרב לרחבה. מצד שני, גם היא עצמה לא תקפה יותר מדי והפעם הראשונה שהכדור התקרב לשערו של אליסון היתה בדקה ה-10 מכדור חופשי, שהורחק מהר על ידי ההגנה. שלוש דקות לאחר מכן הגיעה הבעיטה הראשונה של ליברפול לכיוון המסגרת, כשוויינאלדום התפנה וממרחק 20 מ' בחן את דה חאה, שקלט את הכדור בקלות. יונייטד לא הצליחה להגיע למצב בעיטה אמיתי עד הדקה ה-28, אז ביסאקה הגביה כדור לרחבה אך פריירה הגיע אליו מאוחר מדי.

ליברפול לא נראתה כמו שקלופ רצה לראות, לפחות לא במהלך רוב המחצית הראשונה. פה ושם היו הברקות, כמו בדקה ה-34 כשמאנה התחיל מתפרצת בצד ימין והכניס כדור מצוין לפירמינו, אך הברזילאי בעט חלש מדי. דקה לאחר מכן הגיעה עוד הזדמנות של הצמד, והפעם פירמינו היה בנבדל כשנגח. לא הרבה זמן חלף ומנצ'סטר יונייטד ניצלה את חוסר הריכוז של שחקני האורחת כדי לצאת למתפרצת, דניאל ג'יימס הפעיל מנועים ורץ כל הדרך לפני שהכניס מסירת רוחב למרקוס ראשפורד, שמול שער ריק כבש בנגיעה את ה-0:1.

ראשפורד חוגג. שער מוצדק על פי רוב המחצית הראשונה (Alex Livesey/Getty Images)
ראשפורד חוגג. שער מוצדק על פי רוב המחצית הראשונה (Alex Livesey/Getty Images)

ליברפול ניסתה להשתחרר מהחץ וחזרה לתקוף, ועוד לפני ההפסקה מאנה עבר את ההגנה וכבש מול דה חאה, אבל השופט התייעץ עם אנשי ה-VAR, פסק כי החלוץ נגע ביד במהלך ופסל את השער לכעסו של קלופ. לחדר ההלבשה ירדה ליברפול מאוכזבת ועצבנית, ושחקני אלופת אירופה ניסו לתעל זאת במחצית השנייה להתקפות יצירתיות – אך שום דבר לא עזר. אלכסנדר אוקסלייד צ'מברליין החליף את דיבוק אוריגי וניסה להוביל התקפות, ובדקה ה-62 פירמינו ניסה בעיטה מרחוק, אבל גם היא היתה לא מדויקת.

גם יונייטד לא הראתה עניין גדול בלהבקיע שער נוסף במחצית השנייה, אבל כשהיא כן התקרבה לשער – זה היה מסוכן הרבה יותר מאשר הניסיונות החלשים של המרסיסייד. קלופ שלח למערכה גם את אדם ללאנה ונבי קייטה, אבל ביציע האורח תהו אם זה לא מאוחר מדי. ובכן, זה לא היה מאוחר מדי. ליברפול יצאה להתקפה מבולגנת נוספת בדקה ה-85, והיא הסתיימה עם כדור רוחב חלש של רוברטסון שאיכשהו הגיעה לללאנה, שמצא את עצמו מול שער כמעט ריק וקבע 1:1 דרמטי.

את דקות הסיום העבירה ליברפול בלחץ אדיר על השער של דה חאה, בניסיון להשיג מהפך מדהים ולשמור על המאזן המושלם, אבל הבעיטות של נבי קייטה ואלכסנדר אוקסלייד צ'מברליין לא מצאו את המסגרת. כשהשופט שרק לסיום, התוצאה היתה 1:1 ואיבוד נקודות ליגה ראשונות של המייטי רדס העונה.

ללאנה חוגג. שער ליגה ראשון אחרי שנתיים וחצי (Alex Livesey/Getty Images)
ללאנה חוגג. שער ליגה ראשון אחרי שנתיים וחצי (Alex Livesey/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי