הפרמיירליג תשוב שמונה ימים בלבד אחרי גמר המונדיאל

סרחיו אגוארו, דויד סילבה וראחים סטרלינג
סרחיו אגוארו, דויד סילבה וראחים סטרלינג | Gettyimages

באנגליה נערכים מראש להשלכות של גביע העולם בקטאר ב-2022 ומנסים לתכנן לוח זמנים ריאלי, אולם כנראה שמדובר במשימה בלתי אפשרית. וגם: גביע העולם לקבוצות ייערך לראשונה בסין בקיץ 2021

(גודל טקסט)

המונדיאל הבא ייערך רק בשנת 2022, אבל הטורניר שיתקיים בקטאר מדאיג כבר מעתה את קבוצות הצמרת ברחבי העולם. כידוע ייערך גביע העולם באמצע העונה, מה-21.11 ועד ה-18.12, והליגות מנסות להיערך לכך ככל שבאפשרותן.

הבעיה שלא נראה שיש לליגות פיתרון אפשרי לקיום המונדיאל באמצע העונה ובפרמיירליג, שם העומס באותה תקופה עמוס יותר מבכל ליגה אחרת בעקבות משחק חג המולד, יהיו שחקנים שיזכו לשמונה ימי חופש בלבד מסיום המונדיאל ועד שתשוב הפרמיירליג.

בשיחות שהחלו ראשי הקבוצות בניסיון להיערך, הוצע שהליגה תצא לפגרה ב-12 בנובמבר, תשעה ימים לפני תחילת גביע העולם, ותשוב ב-26.12, היישר למחזור הבוקסינג דיי שמשמעותו שמונה ימים משריקת סיום משחק הגמר. הליגה תיפתח באותה עונה שבוע מוקדם מהרגיל ותסתיים בשבוע איחור כך שעונת 2022/23 יהיו רק שישה סופי שבוע ללא פרמיירליג.

הבעיה כמובן היא שלנבחרות לא יהיה זמן להיערך לתחרות, בדרך כלל כשלושה שבועות מתאמנת כל נבחרת לפני פתיחת המונדיאל. העונה גם תהיה פגרת חורף לראשונה בתולדות הפרמיירליג במטרה להקל על עומס השחקנים, כל קבוצה תזכה לשבוע חופשי בפברואר, אבל ספק אם יהיה כך גם בעונת 2022/23. אופ"א הודיעה שלוחות הזמנים של ליגת האלופות והליגה האירופית לא יתפרסמו לפני 2021. היום גם הודיעה פיפ"א כי גביע העולם לקבוצות ב-2021 ייערך בסין, טורניר שלראשונה יפגיש את 24 הקבוצות הטובות בעולם ביוני 2021 וייערך כל ארבע שנים.


פירמינו, סלאח ומאנה. אם הם יהיו במונדיאל, לא יהיה להם זמן לנוח (Clive Brunskill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי